Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Japp, och med svenskt närluftvärn i form av 40 mm och 57 mm automatkanoner.
Ja inte bara det, även t.ex. RBS 15, torped 47, Trackfire och Giraffe.
Vet du om ovanstående prylar är bättre än de franska som används nu, eller om de bara ville byta för att gynna svensk industri?
Citat:
Jag läste någonstans om dieselmotorer från Scania också men om det stämmer så torde dessa vara för att alstra elkraft och inget annat. Huvudmaskineriet är fyra dieslar från MTU.
Ja i så fall bara för det, för jag uppfattade att de skulle behålla motorerna från MTU.