Citat:
Ursprungligen postat av
ElimGarak
Men om han begått självmord borde han väl ha hittats för länge sedan.
Det håller jag med om.
Hade det varit andra väderförhållanden hade jag absolut köpt teorier om självmord eller avåkning med bilen och att både E och bilen kan finnas i ett vattendrag eller liknande. Men som vädret var den kvällen han försvann så får jag det inte att gå ihop. Isen låg. På många ställen mycket snö på isen. De mindre skogsvägarna var icke farbara p.g.a snömängden, speciellt inte med den bil E hade. Han hade inte direkt en plogbil...
Vi som kört i några decimeter snö med liknande bil vet att det inte direkt går bra.
Jag tror att något av följande hände:
1. Han åkte för att träffa någon alternativt gav någon skjuts norrut och i Jävre hände något med denna någon.
2. Han åkte av någon anledning norrut och stannade i Jävre för att hjälpa en främling. Men något gick snett.
3. Eller så hände något mellan jobbet och hemmet, dvs. enbart hans mobil färdades norrut och stänges av i Jävre.
Oavsett tror jag att både E och hans bil är undanröjda, av någon, i en medveten handling.
Detta eftersom de trots enorma sökinsatser inte är hittade.
Och nej, jag tror inte att polisen gjort allt de kunnat. Ej heller att de gjorde det i Carolas fall. Varför?