2024-12-11, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Reselegeniet
Om jag var trött och hade somnat på soffan efter en arbetsdag så hade jag nog inte heller använt min mobil under den tiden, jag kan inte säga att det var just det som Elliott gjorde, men för mig hade det vart rimligt.

Fast om man är trött ger man sig knappast ut i snöstormen ?
Något hände, och någon har sopat igen spåren bra.
Misstaget kan ha varit att stänga av mobilen, men det var nog enda misstaget, antagligen ville man inte avslöja vart Elliot ligger.
Citera
2024-12-11, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Fast om man är trött ger man sig knappast ut i snöstormen ?
Något hände, och någon har sopat igen spåren bra.
Misstaget kan ha varit att stänga av mobilen, men det var nog enda misstaget, antagligen ville man inte avslöja vart Elliot ligger.

Efter ett par timmars vila efter jobbet så kan ju energin ha återvänt. Man ser det man vill se, och svaren man kommer att hitta är beroende på vad man söker. Allt kan tolkas olika beroende på vem som lyssnar eller tolkar.
Citera
2024-12-11, 21:31
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vad skulle han isf ut och göra, sedan visst är det svårare i mkt snö, men om man har en fast parkering har man ju fasta bilgrannar oxå, rimligen borde ngn av dessa endera kommit eller åkt från parkering under dessa 4-5h?
Sedan varför ingen aktivitet på mobilen, ingen snap, inga mess, inget överhuvudtaget, lyssnar man på podden med hans polare gjorde de ju mkt tillsammans samt hade kontakt med varandra dygnets alla timmar, t.o.m mitt i natten om så behöves.

En annan fundering är vilket det verkar vara delade meningar om i tråden, var/är Elliot gay (om nu det har ngn betydelse)?

Nej det ligger en hund begravd i denna story, var så säker!
Källa på att telefonen inte alls använts?
Citera
2024-12-12, 09:46
Citat:
Ursprungligen postat av Reselegeniet
Efter ett par timmars vila efter jobbet så kan ju energin ha återvänt. Man ser det man vill se, och svaren man kommer att hitta är beroende på vad man söker. Allt kan tolkas olika beroende på vem som lyssnar eller tolkar.

Jag tycker ändå det är långsökt att han skulle gett sig ut i snöstormen efter att ha sovit några timmar.

Mamman och styvpappan åker däremot mot Storforsen dagen efter Elliots försvinnande vilket kan tyckas suspekt i sammanhanget ?
Eller så åker dom redan på kvällen vid 20 tiden. då det var bråttom att bli av med kroppen.

Den enda möjligheten dom hade var förmodligen att slänga in Elliot i bakluckan, om något hände i mammans villa. Enklaste vore ju att rulla in honom i en matta och sen slänga honom nerför Storforsen när dom kom fram på kvällen.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-12 kl. 09:57.
Citera
2024-12-12, 12:48
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Jag tycker ändå det är långsökt att han skulle gett sig ut i snöstormen efter att ha sovit några timmar.

Mamman och styvpappan åker däremot mot Storforsen dagen efter Elliots försvinnande vilket kan tyckas suspekt i sammanhanget ?
Eller så åker dom redan på kvällen vid 20 tiden. då det var bråttom att bli av med kroppen.

Den enda möjligheten dom hade var förmodligen att slänga in Elliot i bakluckan, om något hände i mammans villa. Enklaste vore ju att rulla in honom i en matta och sen slänga honom nerför Storforsen när dom kom fram på kvällen.

Nu vill jag inte tro att det var föräldrarna. Men jag har gått från att först tro självmord eller olycka till att till 90% tro på att det är ett brott. Men om han blivit ihjälslagen hemma borde det väl finnas spår, tycker man. Å andra sidan har säkerligen ingen närmre undersökning gjorts.

Tanken att han fraktats iväg med bil är ju intressant - förövaren/förövarna kommer plötsligt på att shit, E har mobilen i fickan och den kan spåras. Så den stängs av i Jävre.
Citera
2024-12-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Nu vill jag inte tro att det var föräldrarna. Men jag har gått från att först tro självmord eller olycka till att till 90% tro på att det är ett brott. Men om han blivit ihjälslagen hemma borde det väl finnas spår, tycker man. Å andra sidan har säkerligen ingen närmre undersökning gjorts.

Tanken att han fraktats iväg med bil är ju intressant - förövaren/förövarna kommer plötsligt på att shit, E har mobilen i fickan och den kan spåras. Så den stängs av i Jävre.

Eller så kör man till Jävre med flit för att stänga telefonen där och sedan transporterar man kroppen söderut eller västerut.
Citera
2024-12-12, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Eller så kör man till Jävre med flit för att stänga telefonen där och sedan transporterar man kroppen söderut eller västerut.

Mamman kanske fick panik och kände sig skyldig till hans död, ibland handlar man inte enligt lagens regler när något händer sina egna.
Men det går ju inte heller utesluta något rituellt samt att en olycka inträffar i hemmet.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-12 kl. 14:10.
Citera
2024-12-13, 04:16
Medlem
Iom att han tog ledigt är det väl troligare att han rest bort utan att berätta eller begått självmord?
Citera
2024-12-13, 13:54
Citat:
Ursprungligen postat av Svansjagarn
Iom att han tog ledigt är det väl troligare att han rest bort utan att berätta eller begått självmord?

Om hans mobil varit orörd hela tiden efter arbetet så är det väldigt intressant anser jag, då tror jag något hände i Skellefteå och att mobilen är ett villospår.

Personer som begår självmord brukar ofta googla på sådant för tips med mera, kanske letat efter intressanta platser att göra det på.

Tror han dog redan 1-2 timmar efter hemkomsten från jobbet, inte kl 21:21, jag har iaf inte uteslutit att ett brott ligger bakom hans död, eller att man inte tillkallade ambulans utan istället gömde kroppen och bilen, i ren panik.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-13 kl. 13:56.
Citera
2024-12-13, 16:39
Medlem
Citat:
Om hans mobil varit orörd hela tiden efter arbetet så är det väldigt intressant anser jag, då tror jag något hände i Skellefteå och att mobilen är ett villospår.

Personer som begår självmord brukar ofta googla på sådant för tips med mera, kanske letat efter intressanta platser att göra det på.

Tror han dog redan 1-2 timmar efter hemkomsten från jobbet, inte kl 21:21, jag har iaf inte uteslutit att ett brott ligger bakom hans död, eller att man inte tillkallade ambulans utan istället gömde kroppen och bilen, i ren panik.

Är benägen att hålla med....

Allt kring E försvinnande börjar kännas riktigt obehagligt och den här historien om mobilen är i sig mycket märklig.
Att Elliots närmaste kompis dessutom försökte nå E på snapp och via sms samma em/kväll & natt som E förvann utan att få ett enda svar från E tyder nog tyvärr på att något brottsligt kan ha ägt rum.
Någon händelse som gör att E inte kan ha haft möjlighet att svara.

Det finns tyvärr vissa beteendemönster med E familj som gör att man ej kan undgå att bli smått misstänksam oavsett vad som än skett.

E mor talar om E som om han vore död i intervjuer. Visst, man kanske hamnar där efter ett år, men om jag vore mamma till ett försvunnet barn hade jag aldrig benämnt mitt barn som död innan motsatsen bevisats.

Hon uppger att anledningen till flytten från Skellefteå är att hon inte längre orkar med alla frågor om E som allmänheten ställer när hon möter personer som känner igen henne ute på stan.
Alla är vi olika, men jag kan inte undgå att ställa mig frågor som: Varför väljer man att fly? & Varför börjar frågor från allmänheten helt plötsligt bli obekväma?
Citera
2024-12-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Är benägen att hålla med....

Allt kring E försvinnande börjar kännas riktigt obehagligt och den här historien om mobilen är i sig mycket märklig.
Att Elliots närmaste kompis dessutom försökte nå E på snapp och via sms samma em/kväll & natt som E förvann utan att få ett enda svar från E tyder nog tyvärr på att något brottsligt kan ha ägt rum.
Någon händelse som gör att E inte kan ha haft möjlighet att svara.

Det finns tyvärr vissa beteendemönster med E familj som gör att man ej kan undgå att bli smått misstänksam oavsett vad som än skett.

E mor talar om E som om han vore död i intervjuer. Visst, man kanske hamnar där efter ett år, men om jag vore mamma till ett försvunnet barn hade jag aldrig benämnt mitt barn som död innan motsatsen bevisats.

Hon uppger att anledningen till flytten från Skellefteå är att hon inte längre orkar med alla frågor om E som allmänheten ställer när hon möter personer som känner igen henne ute på stan.
Alla är vi olika, men jag kan inte undgå att ställa mig frågor som: Varför väljer man att fly? & Varför börjar frågor från allmänheten helt plötsligt bli obekväma?

Jag tycker det är hemskt att han inte blivit hittad, och dessutom inga spår! Men att föräldrarna skulle ha nåt med det att göra hoppas jag verkligen inte! Så många som bara försvinner utan att hittas...
Men pojkar i 20-årsåldern skickar snap i ett. Någon ledtråd var han sist befann sig borde finnas? När de hade träff i kyrkan för ett år sedan var det massor med kompisar där. Och ingen verkar veta något. Fruktansvärt att inte få svar!
Citera
2024-12-13, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Jag tycker det är hemskt att han inte blivit hittad, och dessutom inga spår! Men att föräldrarna skulle ha nåt med det att göra hoppas jag verkligen inte! Så många som bara försvinner utan att hittas...
Men pojkar i 20-årsåldern skickar snap i ett. Någon ledtråd var han sist befann sig borde finnas? När de hade träff i kyrkan för ett år sedan var det massor med kompisar där. Och ingen verkar veta något. Fruktansvärt att inte få svar!

Hans mobil verkar mer eller mindre varit i standby från kl 16 till 21:21, av det man förstår.
Antingen mådde han jävligt dåligt den kvällen och avskärmade sig, eller så tog han till slut bilen för att köra ut i tomma intet.

Eller så hände det något annat, han var förmodligen död redan vid 16-18 tiden på kvällen, då ingen aktivitet tycks ha skett på mobilen.

Jag tror något tragiskt hände Elliot och att man sopade igen spåren. Mobilen borde inte tappat så mycket batteri om han inte använde den någonting, alltså var avstängningen förmodligen inte nödvändig, utan gjort av någon som fick lite panik när dom upptäckte den.

Det kan ju också vara så att man dumpade Elliot över bron i Jävre eller vid hamnen, och då kan hans kropp ha flutit ut i havet vid vårfloden.

Det är möjligt att Elliot och bilen finns på olika platser.
En förövare kan också stegvis gjort sig av med bevisen, först dumpar man Elliot någonstans, sedan mobilen, sedan bilen.

Elliots bil kanske fortfarande står snyggt parkerat i något garage i Norrland vid en stuga som används några gånger per år, mördaren vet att stugan knappt kommer användas något mer eftersom denne förmodligen är betydligt äldre, och bara åker dit själv 1-2 gånger per år.

Om nu Elliots bil står där i garaget så tror jag mördaren kommer låta torpet växa igen då denne bor längre söderut ut i landet numera.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-13 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in