Citat:
Ursprungligen postat av
Humanpeople123
Jag tycker det är hemskt att han inte blivit hittad, och dessutom inga spår! Men att föräldrarna skulle ha nåt med det att göra hoppas jag verkligen inte! Så många som bara försvinner utan att hittas...
Men pojkar i 20-årsåldern skickar snap i ett. Någon ledtråd var han sist befann sig borde finnas? När de hade träff i kyrkan för ett år sedan var det massor med kompisar där. Och ingen verkar veta något. Fruktansvärt att inte få svar!
Hans mobil verkar mer eller mindre varit i standby från kl 16 till 21:21, av det man förstår.
Antingen mådde han jävligt dåligt den kvällen och avskärmade sig, eller så tog han till slut bilen för att köra ut i tomma intet.
Eller så hände det något annat, han var förmodligen död redan vid 16-18 tiden på kvällen, då ingen aktivitet tycks ha skett på mobilen.
Jag tror något tragiskt hände Elliot och att man sopade igen spåren. Mobilen borde inte tappat så mycket batteri om han inte använde den någonting, alltså var avstängningen förmodligen inte nödvändig, utan gjort av någon som fick lite panik när dom upptäckte den.
Det kan ju också vara så att man dumpade Elliot över bron i Jävre eller vid hamnen, och då kan hans kropp ha flutit ut i havet vid vårfloden.
Det är möjligt att Elliot och bilen finns på olika platser.
En förövare kan också stegvis gjort sig av med bevisen, först dumpar man Elliot någonstans, sedan mobilen, sedan bilen.
Elliots bil kanske fortfarande står snyggt parkerat i något garage i Norrland vid en stuga som används några gånger per år, mördaren vet att stugan knappt kommer användas något mer eftersom denne förmodligen är betydligt äldre, och bara åker dit själv 1-2 gånger per år.
Om nu Elliots bil står där i garaget så tror jag mördaren kommer låta torpet växa igen då denne bor längre söderut ut i landet numera.