• 1
  • 2
2023-12-01, 18:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Medan jag glor efter nyheter om ett annat Kalixfall ser jag att en man har häktats för flera våldtäkter mot barn som ska skett i hans dåvarande lägenhet i Kalix. Det verkar vara brott mot olika barn samt att de inte är okända för varandra. Som det är skrivet med "dåvarande lägenhet" kanske brotten ligger längre tillbaka i tiden.
Artikel i Kuriren är låst men känner någon till mer om fallet?

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/a.../nk-1m1kr_s_23
Citera
2023-12-01, 18:12
Medlem
Att de inte är okända för varandra kan handla om lite äldre barn på spritfest eller är det någon som haft en funktion av ungdomsledare?
Citera
2023-12-01, 18:14
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att de inte är okända för varandra kan handla om lite äldre barn på spritfest eller är det någon som haft en funktion av ungdomsledare?

kanske inom samma släkt eller någon form av tränare också . hoppas mer info kommer snart.
Citera
2023-12-01, 20:38
Medlem
Citat:
Medan jag glor efter nyheter om ett annat Kalixfall ser jag att en man har häktats för flera våldtäkter mot barn som ska skett i hans dåvarande lägenhet i Kalix. Det verkar vara brott mot olika barn samt att de inte är okända för varandra. Som det är skrivet med "dåvarande lägenhet" kanske brotten ligger längre tillbaka i tiden.
Artikel i Kuriren är låst men känner någon till mer om fallet?

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/a.../nk-1m1kr_s_23
Det är en betalartikel. Kan du citera lite?
Citera
2023-12-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56

Nej, dessvärre inte, för jag kommer inte heller åt den.
Citera
2023-12-01, 20:47
Medlem
Citat:
Nej, dessvärre inte, för jag kommer inte heller åt den.
Ok då får vi vänta på andra media eller de som vet mera...
Citera
2023-12-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ok då får vi vänta på andra media eller de som vet mera...

Det står inget på riksmedia vad jag hittat. På NSD som också har betalartikel syns lite från ingressen. Han anhölls i sin frånvaro den 22 november och den 28 så verkställdes det och häktad idag då. Så det är kanske någon som inte bor i Kalix längre?
Citera
2023-12-01, 21:05
Medlem
Citat:
Det står inget på riksmedia vad jag hittat. På NSD som också har betalartikel syns lite från ingressen. Han anhölls i sin frånvaro den 22 november och den 28 så verkställdes det och häktad idag då. Så det är kanske någon som inte bor i Kalix längre?
Ok!
Bara att vänta och se...
Tack för info!
Citera
2023-12-01, 21:12
Medlem
Det som står i Kuriren:

En Kalixbo i 70-årsåldern har häktats misstänkt för att ha förgripit sig sexuellt på två barn under 15 år.

Två fall av våldtäkt, ett försök till våldtäkt, två sexuella övergrepp och två sexuella ofredanden, enligt åklagarens häktningsframställan.

...vill i det här läget inte uttala sig om vad polisen misstänker har hänt i mannens lägenhet. Det är där sexualbrotten misstänks ha begåtts under en period av några år, mellan början av 2016 och hösten 2020.

Det finns två målsäganden
Mannen och de två målsägandena har inte varit okända för varandra. Det har funnits en koppling som gjort att de här målsägandena varit i den misstänktes närhet.

Han förnekar alla brottsmisstankarna.

Åtal ska vara väckt senast den 15 december.
Citera
2023-12-01, 21:17
Medlem
Citat:

Citerar från kuriren:
Citat:
Kristin Andersson vill i det här läget inte uttala sig om vad polisen misstänker har hänt i mannens lägenhet. Det är där sexualbrotten misstänks ha begåtts under en period av några år, mellan början av 2016 och hösten 2020.

Citat:
– Det finns två målsäganden och de här händelserna ligger en period tillbaka i tiden. När det rör sig om sexualbrott mot barn är det inte ovanligt att saker kommer fram i efterhand, för barn förstår ibland inte att de blivit utsatt för ett brott förrän de blivit äldre, säger hon.

Hon berättar också att mannen och de två målsägandena inte har varit okända för varandra.

– Det har funnits en koppling som gjort att de här målsägandena varit i den misstänktes närhet, säger hon

Åklagaren uttalar sig även om att det är mycket allvarliga sexualbrott, dock utan att gå närmare in på vad som gjorts mot barnen.
Citera
2023-12-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Citerar från kuriren:

Åklagaren uttalar sig även om att det är mycket allvarliga sexualbrott, dock utan att gå närmare in på vad som gjorts mot barnen.
Tack för infon!

Hoppas på rejält straff!
Citera
2023-12-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Det som står i Kuriren:

En Kalixbo i 70-årsåldern har häktats misstänkt för att ha förgripit sig sexuellt på två barn under 15 år.

Två fall av våldtäkt, ett försök till våldtäkt, två sexuella övergrepp och två sexuella ofredanden, enligt åklagarens häktningsframställan.

...vill i det här läget inte uttala sig om vad polisen misstänker har hänt i mannens lägenhet. Det är där sexualbrotten misstänks ha begåtts under en period av några år, mellan början av 2016 och hösten 2020.

Det finns två målsäganden
Mannen och de två målsägandena har inte varit okända för varandra. Det har funnits en koppling som gjort att de här målsägandena varit i den misstänktes närhet.

Han förnekar alla brottsmisstankarna.

Åtal ska vara väckt senast den 15 december.

Tackar!

Usch, en så gammal och sedan så unga barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in