2024-09-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du satt ju och pratade om hur ni borde lägga er i en ev final mot Solna? 🤔

Ja för att diffen inte skulle få nån europaplats, nu vann vi cupen så er vinst mot AIK var betydelselös
Citera
2024-09-11, 21:45
Medlem
baggebo1s avatar
Mer om Ouma. Att Andreasson inte säger hela sanningen är ganska tydligt. Nu är det tydligen fredag som gäller för Oumas återkomst.
Citat:
När GP pratar med Elfsborgs klubbchef Stefan Andreasson under onsdagen berättar han att Ouma är tillbaka i Borås om några dagar.

– På fredag. Vi har sagt att han ska vara tillbaka så fort som möjligt efter landslagsuppehållet. Men vi har gett honom visst utrymme för personliga angelägenheter.

Hur ser du på uppgifterna om att Timothy är besviken på Elfsborg efter att ni har nobbat bud på honom?

– Vi har en dialog med våra spelare och deras representanter om vad som är bäst för deras karriärer. Det har vi gjort med Timothy också.

Så han är inte besviken på Elfsborg?

– Det har jag svårt att se, säger Andreasson och fortsätter:

– För Timothys del har resan bara börjat. Samtidigt finns det inget facit på det om det dyker upp intresse från vissa nivåer. Men nu fick Timothy ledigt och lugn och ro ett tag.
https://www.gp.se/sport/fotboll/spelet-bakom-timothy-oumas-forsvinnande.ad91665c-41b4-48d3-b9ff-85337b75812d

Min gissning är att fortsättning lär följa.
Citera
2024-09-11, 22:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Pelle Olsson klar för Djurgården

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/pPdzno/pelle-olsson-gor-comeback-i-djurgarden
Scouting? Jag är tveksam till hans excellens på det området. Han är en gnuggare.
Citera
2024-09-11, 22:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tror inte Aik nödvändigtvis kommer topp 3 bara för att jag tror att Aik har >50% chans att gå om Dif.

Jag tror det är jämt skägg mellan Aik, Häcken, Elfsborg och Dif vilka som kommer topp 3 (där Bajen är favoriter framför de nämnda), som det ser ut just nu.
Eventuella marginaler hit eller dit dem emellan är små.

När nästa omgång är spelad, kan förhållandena vara helt annorlunda...eller inte, beroende på utfallet.
Ja, det är absolut inte säkert att Bajen (med flera viktiga spelare avstängda) slår Peking.
Citera
2024-09-11, 23:12
Medlem
Här kan man roa sig med att tippa samtliga matcher och få en sluttabell. AIK får 51p och slutar fyra.

https://www.kicker.de/allsvenskan/tabellenrechner

Botten Halmstad, Kalmar, Värnamo
Citera
2024-09-12, 07:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Här kan man roa sig med att tippa samtliga matcher och få en sluttabell. AIK får 51p och slutar fyra.

Tack!

Här kommer facit då. Några oväntade placeringar får jag säga. Bajen som jag hade som solklar tvåa kommer sjunka i tabellen. DIF kommer på något visa lösa en Europaplats? 🤔 Nästan så man tror att jag tippat fel någonstans även om det låter jäkligt dumt.

1.MFF 69
2.Elfsborg 54
3.Djurgården 54
4.Mjällby 54
5.AIK 53
6.Hammarby 51
7.Häcken 50
8.Sirius49
9.GAIS 39
10.BP
11.Västerås
12.Norrköping
13.Blåvitt
14.Värnamo 25
15.Kalmar 25
16.Halmstad 24
Senast redigerad av trazkei 2024-09-12 kl. 07:46.
Citera
2024-09-12, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tack!

Här kommer facit då. Några oväntade placeringar får jag säga. Bajen som jag hade som solklar tvåa kommer sjunka i tabellen. DIF kommer på något visa lösa en Europaplats? 🤔 Nästan så man tror att jag tippat fel någonstans även om det låter jäkligt dumt.

1.MFF 69
2.Elfsborg 54
3.Djurgården 54
4.Mjällby 54
5.AIK 53
6.Hammarby 51
7.Häcken 50
8.Sirius49
9.GAIS 39
10.BP
11.Västerås
12.Norrköping
13.Blåvitt
14.Värnamo 25
15.Kalmar 25
16.Halmstad 24

Vinner vi allsvenskan med 15 poäng så kommer jag och bjuder på öl. Nu tog du i ordentligt med en glädjekalkyl.

Jävla gräshatare dessutom. Och du ska vara supporter till Häcken... Sicken besvikelse, här trodde jag att Majornas finest skulle reppa gräs.
Citera
2024-09-12, 10:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vinner vi allsvenskan med 15 poäng så kommer jag och bjuder på öl. Nu tog du i ordentligt med en glädjekalkyl.

Jävla gräshatare dessutom. Och du ska vara supporter till Häcken... Sicken besvikelse, här trodde jag att Majornas finest skulle reppa gräs.
Tvivlar du verkligen på trazkedamus förusägelser? Du om någon borde ju veta vilken tyngd dom har!

Din andra mening fattar jag ingenting av? Vaerför är jag en gräshatare med min förutsägelse? Det är ju ett gräslag som vinner och två till i topp-5. Och varför skulle jag som Häckensupporter reppa gräs? Och vad fan har Majorna med Häcken att göra?
Citera
2024-09-12, 10:57
Avslutad
Citat:
Tvivlar du verkligen på trazkedamus förusägelser? Du om någon borde ju veta vilken tyngd dom har!

Din andra mening fattar jag ingenting av? Vaerför är jag en gräshatare med min förutsägelse? Det är ju ett gräslag som vinner och två till i topp-5. Och varför skulle jag som Häckensupporter reppa gräs? Och vad fan har Majorna med Häcken att göra?

Tre gräslag ut... Ni är Götets Hammarby. Alla gräsälskande hipsters bor i Majorna tillika Häckens supportrar.
Citera
2024-09-12, 11:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tre gräslag ut... Ni är Götets Hammarby. Alla gräsälskande hipsters bor i Majorna tillika Häckens supportrar.

"Hisingen luktar gräs, mamma" som en vis man en gång sade.
Citera
2024-09-12, 11:05
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Tack!

1.MFF 69
2.Elfsborg 54
3.Djurgården 54
4.Mjällby 54
5.AIK 53
6.Hammarby 51
7.Häcken 50
8.Sirius49
9.GAIS 39
10.BP
11.Västerås
12.Norrköping
13.Blåvitt
14.Värnamo 25
15.Kalmar 25
16.Halmstad 24

Snygg spridning i poäng på plats 2–7. Skönt att ha det klart så man kan avnjuta serien för rent underhållningsvärde nu på slutet.
Citera
2024-09-12, 11:08
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Snyggt!

Citat:
Tack!

1.MFF 69
2.Elfsborg 54
3.Djurgården 54
4.Mjällby 54
5.AIK 53
6.Hammarby 51
7.Häcken 50
8.Sirius49
9.GAIS 39
10.BP
11.Västerås
12.Norrköping
13.Blåvitt
14.Värnamo 25
15.Kalmar 25
16.Halmstad 24

Nu har du nog supit till det gubbe. 38 pinnar och en plats mellan GAIS och BP är väl mer troligt för DIF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in