2024-07-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har visat upp flera gånger att lag underpresterar i seriematcher efter Europamatcher. Det är knepigt. Ska man rotera eller slita på truppen? Det är alltid svårt att avgöra hur sliten en spelare är.

Idag roterade vi för mycket. Det här är första gången Rydström coachar ett lag som spelar i Europa och det är ett bekymmer.

Kan tycka det var ett märkligt beslut att rotera så hårt när man möter ett lag som man verkligen slog på mållinjen så sent som för en vecka sen.

Sen är det ju helt UR-USEL matchcoachning av Rydström idag.
Raka bytet Botheim out Kiese Thelin in fick mig att jubla i tv-soffan.
Citera
2024-07-27, 23:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Kan tycka det var ett märkligt beslut att rotera så hårt när man möter ett lag som man verkligen slog på mållinjen så sent som för en vecka sen.

Svårt det där. JDT begick samma misstag ett par gånger 2021, kommer ihåg HBK borta.
Citera
2024-07-27, 23:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag har visat upp flera gånger att lag underpresterar i seriematcher efter Europamatcher. Det är knepigt. Ska man rotera eller slita på truppen? Det är alltid svårt att avgöra hur sliten en spelare är.

Idag roterade vi för mycket. Det här är första gången Rydström coachar ett lag som spelar i Europa och det är ett bekymmer.
Eller så var ni för dåliga helt enkelt.

Ungefär som vi var mot Kalmar.
Citera
2024-07-27, 23:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ännu en missräkning som Rydström får ta på sig, slarvigt och onödigt. Borde var tydligt för Rydström nu att Berg inte har något i en startelva att göra. O.Rosengren saknar också det som krävs för att lira i MFF - alltså pannben. Förväntningar man hade på honom inför säsongen får en nästan att skämmas sett till hans prestationer. Berg är knappast MFF-material och det har man vetat länge. Rydström försöker vara modig och djärv när han startar med dessa två och tror att vi ska promenera hem 3p på hemmagräset men hans hybris fäller honom ännu en gång. Som sagt, han behöver verkligen vässa på en del saker innan han går ut och tränar en klubb av högre kaliber. Makolli på högerbacken var också det ett haveri.
Besviken men ändå inte orolig. Budkrig kring Cornelius och Nanasi kan snart ge 150 miljoner in på kontot. Pena blir kvar och 1 europamatch från minst ett ECL-spel och fortsatt 7p ledning i tabellen. Vi har råd att gå på minor som dagens debacle bara det inte blir en vana.

Djurgården har två matcher mindre spelade, så ledningen kan krympa till 1 poäng?

Hur många gånger ska Rydström tillåtas haverera egentligen?

Berg tror jag kan bli nyttig, men Rosengren kommer mest bara fel in för tillfället.

Makolli gick bort sig en gång. Är det inte zonförsvar?

AC, Vecchia, Busanello och även Ali verkar vara 60-minutersspelare.

Vore viktigare att ha ett lag än en massa pengar på hög.

På plussidan: Nanasi, Ali så länge han orkade, Ponne och Zätterström. Fint inhopp av MO.

Det räcker med en oprövad ungtupp på plan första 60.

Hur kan de skakiga resultaten på sistone ha stigit MFF åt huvudet?

Till och med jag hade sannolikt kunnat sätta ett stabilare lag på banan.

Sirius simulerade skador och kramp till höger och vänster. Alla var halta och lytta.

När det väl var en som blev allvarligt skadad räckte domaren upp ett gult för maskning.
Citera
2024-07-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Sirius simulerade skador och kramp till höger och vänster. Alla var halta och lytta.

När det väl var en som blev allvarligt skadad räckte domaren upp ett gult för maskning.
Det var inte vackert att se. Tycker Mjällby agerade mer sportsligt i samma situation. Samtidigt förstår jag spelarna lite som inte ville tappa ytterligare en ledning mot Malmö på en vecka, men domaren skulle lagt till 15 minuter och varnat fler spelare.
Citera
2024-07-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Djurgården har två matcher mindre spelade, så ledningen kan krympa till 1 poäng?

Hur många gånger ska Rydström tillåtas haverera egentligen?

Berg tror jag kan bli nyttig, men Rosengren kommer mest bara fel in för tillfället.

Makolli gick bort sig en gång. Är det inte zonförsvar?

AC, Vecchia, Busanello och även Ali verkar vara 60-minutersspelare.

Vore viktigare att ha ett lag än en massa pengar på hög.

På plussidan: Nanasi, Ali så länge han orkade, Ponne och Zätterström. Fint inhopp av MO.

Det räcker med en oprövad ungtupp på plan första 60.

Hur kan de skakiga resultaten på sistone ha stigit MFF åt huvudet?

Till och med jag hade sannolikt kunnat sätta ett stabilare lag på banan.

Man såg väl redan vid startelvan att det kunde bli en jobbig kväll, Rosengren + Berg kommer sällan funka speciellt när ingen av de verkar vara i form.
Berg verkar mest undvika duellspel (rädd för skada) och Otto vettifan vad han sysslade med, det mesta gick fel där. Tillsammans med LBJ funkar det bättre men kan inte ha spelare på plan som inte klarar av att spela fotboll utan att hålla handen med nån annan.

Sen är det inget konstigt att Sirius spelarna maskar det gör alla lag även MFF. Bara dumt att sätta sig i ett 0-1 underläge genom att fortsätta låta ett dåligt sammansatt lag spela vidare utan byten.
Men fan svårt att hitta ljuspunkter efter dagens insats, kanske Ali då men han funkar ju 100 ggr bättre när han kommer in efter 60 min än som startspelare men det hände åtminstone nåt runt honom.

Rydström är underbar på många sätt men riktigt usel matchcoach.
Senast redigerad av kallejansson 2024-07-28 kl. 00:12.
Citera
2024-07-28, 00:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie

Var knappast en dålig elva dom ställde på benen. På pappret ska den där elvan slå Sirius på hemmaplan utan några som helst bekymmer.
Citera
2024-07-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Var knappast en dålig elva dom ställde på benen. På pappret ska den där elvan slå Sirius på hemmaplan utan några som helst bekymmer.

Ja det ska den men med 2 spelare på plan som det syntes redan efter 5 minuter att dom inte borde vara där så kan det gå såhär och det var rosengren och berg, totalt värdelösa båda 2, och det gjorde pena sämre än vanligt eftersom han fick ingen hjälp i princip.
Sen har vi sett många gånger att Thelin blir mycket bättre i anfallet med Botheim som understöd och idag var Thelin ensam plus att andra spelare kanske inte var helt där heller.
Vi kan praktiskt taget säga att vi spelade med 9 man till minut 64 när Rydström äntligen förstod att han skulle byta ut berg o rosengren.
Citera
2024-07-28, 01:06
Medlem
TzOns avatar
Ifk gbgs riktiga ras börjar nu, dom har haft tur första halvan.
Citera
2024-07-28, 08:19
Medlem
Har gjort en lista över de Allsvenska lagen.
Håller ni med om epiteten?

AIK = Laglösa
BK Häcken = Hejdlösa
Djurgården = Planlösa
GAIS = Vårdslösa
Halmstads BK = Harmlösa
Hammarby IF = Skamlösa
IF Brommapojkarna = Historielösa
IF Elfsborg = Kraftlösa
IFK Göteborg = Tröstlösa
IFK Norrköping = Strömlösa
IFK Värnamo = Aningslösa
IK Sirius = Hopplösa
Kalmar FF = Byxlösa
Malmö FF = Hutlösa
Mjällby AIF = Spårlösa
Västerås SK = Mållösa
Senast redigerad av Galambos 2024-07-28 kl. 08:21.
Citera
2024-07-28, 09:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Eller så var ni för dåliga helt enkelt.

Ungefär som vi var mot Kalmar.

Anledningen till en sämre prestation beror ju ofta på något.
Citera
2024-07-28, 09:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

På tal om europaspel. Hur blir det med det nya formatet när vi förmodligen får 4 svenska lag i ECL:s ligaspel? Kan lag från samma land hamna i samma liga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in