2024-05-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Solklar straff skulle vi haft idag.

Galet hur alla domslut går emot oss denna säsong
Var glad du inte är VSKare,
Citera
2024-05-16, 08:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det är väl en del dåliga saker där. Men att Mohammed är snabbare med boll är inte direkt en av dom (var han ens det? Hammar var ju mm ifrån att blocka i slutet). Ponny hade definitivt inte varit snabbare där. Han kanske inte hade hamnat i läget men det hade inte gått snabbare om han gjorde det.

Att Hammar till slut matcher snabbe Mohammed säger något om hans fart. Bara för att långa spelare inte har den mest graciösa löpstilen innebär inte att dom inte är snabba.

En bra mittback i allsvenskan ska vara snabbare i duell med bollförande spelare. HBK-spelaren har ju till och med yta att bryta inåt. Hammar ska ju kunna hålla spelaren ut mot kanten eller ge en-mot-en-duell i straffområdet. Nu får han istället ett bra avslutsläge.

Jag är rätt säker på att Ponne varit uppe i rygg på spelaren vid stötning och kunnat störa, kanske tagit en frispark, samtidigt som någon annan tagit löpningen. Det är ju vid den duellen det stora misstaget görs. Era mittbackar är inte bra i den rollen. De ska försvara straffområdet.
Citera
2024-05-16, 08:53
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Tyvärr så har vi inte domarna med oss, varken mot Sirius elr Elfsborg.
Inte för att det hade hjälpt AIK igår, men hade det varit straff och mål innan Sirius kontrade in 0-3 så hade matchbilden varit annorlunda.
Domarnivån i den här serien är så jävla bedrövlig så man kräks!!
Härligt att se att även domarna behandlar er som det bottenlag ni är.
Citera
2024-05-16, 08:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En bra mittback i allsvenskan ska vara snabbare i duell med bollförande spelare. HBK-spelaren har ju till och med yta att bryta inåt. Hammar ska ju kunna hålla spelaren ut mot kanten eller ge en-mot-en-duell i straffområdet. Nu får han istället ett bra avslutsläge.

Jag är rätt säker på att Ponne varit uppe i rygg på spelaren vid stötning och kunnat störa, kanske tagit en frispark, samtidigt som någon annan tagit löpningen. Det är ju vid den duellen det stora misstaget görs. Era mittbackar är inte bra i den rollen. De ska försvara straffområdet.

Jag håller med om att det är svagt att hamna i läget från första början. Men att Hammar är långsam som inte springer snabbare än Mohammed bara för att han är bollförande köper jag inte. Folk luras av estetiken hos långa spelare vid maxlöpningar.
Citera
2024-05-16, 10:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, ibland är det ju kul med fotboll.
Ja, det var ju ett ras som heter duga som vi såg igår efter Mjällbys första/andra mål. Hammarby ville verkligen inte vara med efter det. Innan dess så var det rätt så jämnt, nog lite fördel Mjällby vad gällde chanserna så det var kanske inte helt oförtjänt med målet heller.
Jagne är ju en lustig figur. Innan målen/kollapsen så var han helt oduglig, tappade boll precis hela tiden, började nästan ropa efter byte på honom redan efter 20 minuter. Sen efter att han snappade upp bollen och gjorde andra målet så var han helt plötsligt briljant. Överallt där han sprang så tappade Hammarby bollar, han bröt nog fler passningar ensam än vad ett genomsnittligt lag gör tillsammans. Och sen klackar och snygga genomskärningar rakt igenom ovanpå det.
Vilken jävla briljant mittback Adam Ståhl är alltså. Han har växt in i det och gör det riktigt bra. Är någon motståndare på väg igenom så vet man att han kommer sättande i full fart och stoppar läget, pressar motståndarna högt och han inte hittar nån bra passning så kliver han bara förbi och iväg och driver upp bollen själv.
Hela laget var briljanta igår, knappt en spelare som tog ett enda felsteg efter dom första 20.

Men sen så måste man ju fråga sig vad Fenger pysslade med. Det var en perfekt framspelning till Bergström. Helt utan någon press.
Den enda förklaringen jag kan komma på är att han ångrade sig mitt i aktionen. Han tänkte först ta med sig bollen ut åt sidan, sen när han såg Bergström komma springande så ångrade han sig och bestämde sig för att passa Kurtulus eller Dovin istället. Med det klassiska resultatet att det blir mitt i mellan. Men jag kan inte se det på hans rörelser. Han ser paralyserad ut..
https://www.discoveryplus.com/se/video/sport/dplus-sport-dplus-sport-sport/hojdpunkter-mjallby-aif-hammarby-if-6820557 1:27 in i det klippet.
Citera
2024-05-16, 10:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Härligt att se att även domarna behandlar er som det bottenlag ni är.
Det är min innersta önskan att karma ser dig nu när du står och sparkar på oss som redan ligger och svarar med att ge dig en urinvägsinfektion och svamp i skrevet samtidigt. Fy fan för dig, horunge.
Citera
2024-05-16, 10:49
Medlem
trazkeis avatar
Noterar att Saidi faktiskt hade ett avslut på mål igår. Han kanske inte är så jäkla pjåkig ändå?
Citera
2024-05-16, 10:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solnamodellen har nått vägs ände.
Förstår inte ens vad detta ska betyda.
Citera
2024-05-16, 11:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, det var ju ett ras som heter duga som vi såg igår efter Mjällbys första/andra mål. Hammarby ville verkligen inte vara med efter det. Innan dess så var det rätt så jämnt, nog lite fördel Mjällby vad gällde chanserna så det var kanske inte helt oförtjänt med målet heller.
Jagne är ju en lustig figur. Innan målen/kollapsen så var han helt oduglig, tappade boll precis hela tiden, började nästan ropa efter byte på honom redan efter 20 minuter. Sen efter att han snappade upp bollen och gjorde andra målet så var han helt plötsligt briljant. Överallt där han sprang så tappade Hammarby bollar, han bröt nog fler passningar ensam än vad ett genomsnittligt lag gör tillsammans. Och sen klackar och snygga genomskärningar rakt igenom ovanpå det.
Vilken jävla briljant mittback Adam Ståhl är alltså. Han har växt in i det och gör det riktigt bra. Är någon motståndare på väg igenom så vet man att han kommer sättande i full fart och stoppar läget, pressar motståndarna högt och han inte hittar nån bra passning så kliver han bara förbi och iväg och driver upp bollen själv.
Hela laget var briljanta igår, knappt en spelare som tog ett enda felsteg efter dom första 20.

Men sen så måste man ju fråga sig vad Fenger pysslade med. Det var en perfekt framspelning till Bergström. Helt utan någon press.
Den enda förklaringen jag kan komma på är att han ångrade sig mitt i aktionen. Han tänkte först ta med sig bollen ut åt sidan, sen när han såg Bergström komma springande så ångrade han sig och bestämde sig för att passa Kurtulus eller Dovin istället. Med det klassiska resultatet att det blir mitt i mellan. Men jag kan inte se det på hans rörelser. Han ser paralyserad ut..
https://www.discoveryplus.com/se/video/sport/dplus-sport-dplus-sport-sport/hojdpunkter-mjallby-aif-hammarby-if-6820557 1:27 in i det klippet.
Till Dovin 100%... överarbetade o försökte stöta bollen nedåt istället för att bara passa bollen o låta Dovin få dra iväg den på studs.
Citera
2024-05-16, 11:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

ruggigt stabil insats... det märkliga var att Bajen såg rädda ut, vann de ens 10% av närkamperna?
Citera
2024-05-16, 11:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ni är usla tippare allihop. På min tid fanns det en tanke med sina inlämnade tecken. Nu verkar det mest som att ni bara plitar ned något och hoppas på det bästa..

På din tid fanns det åtminstone ett uns av konsekvens och förutsägbarhet. Inte lika många horribla misstag och tränare som vill spela tiki-taka i eget straffområde med ett spelarmaterial som inte hade fixat det ens i division 7. Men visst, sitt där i ditt elfenbenstorn och håna oss plebejer bara. Du är säkert en sån där som kör bil från baksätet också

Citat:
Noterar att Saidi faktiskt hade ett avslut på mål igår. Han kanske inte är så jäkla pjåkig ändå?

Gjorde inte han fem mål för Degerfors? Har ett svagt minne av det.
Citera
2024-05-16, 12:19
Medlem
Salorms avatar
Usch, torskar vi idag så ligger vi lika uselt till som häcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in