2024-05-16, 03:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror vi tar 9 poäng på dom kommande 4 matcherna. Jag tror vi får stryk mot Häcken i vanlig ordning, men att vi skulle sopa till er är jag tämligen övertygad om. Elfsborg och Göteborg kommer också få sig en spark i magen, iaf. om dom fortsätter spela som dom gjort hitills.
Detta åldrades väl. Bra att påminna sig själv om att det alltid är bättre att hålla käften.
Citera
2024-05-16, 06:12
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Resultatet mot Sirius speglade inte matchbilden.
Det gjorde det däremot idag då AIK blir överkörda och förnedrade av ett Elfsborg som nyligen vunnit mot mff.
Men om du förväntar dig att Gnaget ska komma top3 iår så lär du tänka om
Matchbilden mot Sirius var exakt som den mot Elfsborg. 68% boll igår mot Elfsborg, 62% mot Sirius. AIK trycker på men känns generellt helt ofarliga. Sirius/Elfsborg kontrar och skapar bra lägen väldigt lätt. Skillnaden är väl egentligen bara Elfsborgs kvalitet.
Citera
2024-05-16, 06:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
@trazke Var det Hammareffekten vi fick se? Kul att han var tillbaka.

Andra målet ger ju mig kraftigt vatten på min kvarn när förklarat varför Hammar är en back med brister. Han är medioker när backlinjen ska lyfta. Först är han två meter ifrån när han ska stöta, om han fallit där istället hade inte chansen uppstått lika lätt. Han är efter direkt vid vändningen och hemlöpet är klumpigt. Spelaren med boll är snabbare. HBK-spelaren har ju inte läget egentligen men Hammar ger ju honom det.
Senast redigerad av mishima 2024-05-16 kl. 06:21.
Citera
2024-05-16, 06:29
Medlem
Otroligt hårda ord av Saletros om sin klubb.
:Vi är fake
Citera
2024-05-16, 07:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Detta åldrades väl. Bra att påminna sig själv om att det alltid är bättre att hålla käften.
Solnamodellen har nått vägs ände.
Citera
2024-05-16, 07:29
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Jadu. Hade gärna hetsat men tyvärr är vi lika usla själva. Jag ska va tyst fram till efter derbyt nu där ingenting annat än vinst gäller för oss.
Citera
2024-05-16, 07:30
Medlem
AIK är ju totalt kassa nu.
Måste ha problem i spelartruppen, kanske dax för FB att ha ett möte med dom.
Eller är det matchfixning?
Resultaten från alla matcher igår var ju inte vad jag hade spelat på förrutom segern mot AIK som var väntad.
Citera
2024-05-16, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Matchbilden mot Sirius var exakt som den mot Elfsborg. 68% boll igår mot Elfsborg, 62% mot Sirius. AIK trycker på men känns generellt helt ofarliga. Sirius/Elfsborg kontrar och skapar bra lägen väldigt lätt. Skillnaden är väl egentligen bara Elfsborgs kvalitet.

Tyvärr så har vi inte domarna med oss, varken mot Sirius elr Elfsborg.
Inte för att det hade hjälpt AIK igår, men hade det varit straff och mål innan Sirius kontrade in 0-3 så hade matchbilden varit annorlunda.
Domarnivån i den här serien är så jävla bedrövlig så man kräks!!
Citera
2024-05-16, 08:02
Medlem
Kvällens matcher är spännande på många viss

Kalmar vs Norrköping samt sirius vs Göteborg är alla bottenlag,har bara Västerås (som tyvärr är nog redan ute))bakom sig..

Vinner Norrköping och sirius ,så kan Göteborg och Kalmar halka efter bra jobbigt

Sen har vi MFF vs Gais,även om Gais spelar suprise kul fotboll kommer detta bli en uppvisning av MFF.

BP vs djurgården, djurgården måste vinna för hänga med och ha nån spänning kvar i allsvenskan.
Men tror faktiskt BP snor en poäng och Bergvall vandrar av i frustration
Citera
2024-05-16, 08:09
Medlem
trazkeis avatar
Xg mellan HBK-Häcken var 0,31-2,51. Ändå blir det 3-0 HBK.

Skott utanför 1-9
Hörnor 2-11
Skott på mål 3-7
Bollinnehav 28-72

Jag tror att det det som VSK har smittar. Ändå har vi inte ens varit med dom ännu. Är det luftburet? 🤔
Senast redigerad av trazkei 2024-05-16 kl. 08:22.
Citera
2024-05-16, 08:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du ÄR verkligen en usel tippare

Ni är usla tippare allihop. På min tid fanns det en tanke med sina inlämnade tecken. Nu verkar det mest som att ni bara plitar ned något och hoppas på det bästa..

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Andra målet ger ju mig kraftigt vatten på min kvarn när förklarat varför Hammar är en back med brister. Han är medioker när backlinjen ska lyfta. Först är han två meter ifrån när han ska stöta, om han fallit där istället hade inte chansen uppstått lika lätt. Han är efter direkt vid vändningen och hemlöpet är klumpigt. Spelaren med boll är snabbare. HBK-spelaren har ju inte läget egentligen men Hammar ger ju honom det.

Det är väl en del dåliga saker där. Men att Mohammed är snabbare med boll är inte direkt en av dom (var han ens det? Hammar var ju mm ifrån att blocka i slutet). Ponny hade definitivt inte varit snabbare där. Han kanske inte hade hamnat i läget men det hade inte gått snabbare om han gjorde det.

Att Hammar till slut matcher snabbe Mohammed säger något om hans fart. Bara för att långa spelare inte har den mest graciösa löpstilen innebär inte att dom inte är snabba.
Senast redigerad av trazkei 2024-05-16 kl. 08:19.
Citera
2024-05-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Xg mellan HBK-Häcken var 0,31-2,51. Ändå blir det 3-0 HBK.

Jag tror att det det som VSK har smittar. Ändå har vi inte ens varit med dom ännu. Är det luftburet? 🤔
Hade VSK kunnat göra mål asso..
Det e nåt sjukt med deras spel inte får in bollar,

Men både Halmstad och Gais har ett spel som gör nog m0nga lag frustrerad, de tar sina vinster,Halmstad blir jag ej förvånad kommer slå många topplag.
Gais har kul fotboll men kommer tappa efter omstarten i juli. Samt de har några spelare som kan försvinna i sommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in