2024-05-10, 20:08
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Var mest en passning till katten som tyckte att man måste vänta och se innan man kommer med några tips.

For mig över huvudet vindpiskad som man är
Senast redigerad av London 2024-05-10 kl. 20:15.
Citera
2024-05-10, 20:54
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Att ni skulle komma topp-6 i år låter inte särskilt troligt.

Är det en vadslagning på ingång?
Citera
2024-05-10, 21:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Är det en vadslagning på ingång?
Min mamma har uppfostrat mig bättre än så. När jag växte upp förklarade hon att man aldrig skall sno godis från barn. Att man aldrig skall använda knytnävarna när man slåss med gamla tanter. Och att man aldrig slår vad med bajare.
Citera
2024-05-10, 22:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Min mamma har uppfostrat mig bättre än så. När jag växte upp förklarade hon att man aldrig skall sno godis från barn. Att man aldrig skall använda knytnävarna när man slåss med gamla tanter. Och att man aldrig slår vad med bajare.
Tur vissa har med kloka mödrar.
Citera
2024-05-10, 22:29
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Haha klok mor

En gammal kollega till mig sa att han ogillar allt som är grönt typ ”Irland Broccoli och hammarbyare”
Citera
2024-05-10, 22:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Stämmer det verkligen? Inget jag hört tidigare.

Kan typ Easy Dan elr ngn annan som brukar ha bra koll kommentera detta?

Finns inte så mycket att säga, hammarby flyttade årskortsförsäljningen detta år men det var planerat sedan ett tag tillbaka. Att man skulle gjort det för att pengarna inte räckt till är en nyhet, men antar att London har bättre insyn än vad jag har och fått höra något annat än vad som sagt officiellt eller vad som syns i räkenskaperna.
Citera
2024-05-10, 22:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Finns inte så mycket att säga, hammarby flyttade årskortsförsäljningen detta år men det var planerat sedan ett tag tillbaka. Att man skulle gjort det för att pengarna inte räckt till är en nyhet, men antar att London har bättre insyn än vad jag har och fått höra något annat än vad som sagt officiellt eller vad som syns i räkenskaperna.
Ok. Tack.

Lite förvånad ändå med tanke på intäkterna i Bajen. Men vad vet man.. kan ju vara annat som periodiserats elr släpat förvisso.
Citera
2024-05-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Kan eventuellt vara så att han ökat värdet genom att visa upp sig fint i ligue 1 vilket många som kollat verkar tycka att han gjort, men man får se. Stackarn Djukanovic spelar ju skadad i brist på annat så inte lätt. Man får se
Hur långt kontrakt har han kvar när han kommer tillbaka 30/6?
Citera
2024-05-11, 00:34
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur långt kontrakt har han kvar när han kommer tillbaka 30/6?
2026-07-14 har han kontrakt till enligt fotbolltransfers.com: https://fotbolltransfers.com/spelare/nathaniel-adjei/11436
Kan det stämma?
Apropå Adjei:
Citat:
Expressen har tidigare rapporterat att den totala prislappen landar på mellan 80 och 85 miljoner kronor.

Men enligt franska L'Équipe ligger den totala summan på 45 till 57 miljoner kronor.
Citera
2024-05-11, 02:24
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

”Insynen” kommer från vad ni redovisat publikt 2022 och 2023. Understruket av vad er vd samt sportchef kommenterat i dagarna.

Vad var det Yxan sade? ”Hade vi inte flyttat årskortförsäljningen så hade vi kunnat låna pengar” eller liknande?
Citera
2024-05-11, 04:29
Avslutad
Undrar vilka som tjänar så jäkla bra i Hammarbys trupp? Man betalar otroligt med deg för en ganska stor hög av medelmåttiga spelare. För låt oss vara ärliga, det är endast Besara som är värd de pengarna man betalar honom.

En annan sak som stör som inte kopplas till Hammarby utan är en mer generell reflektion är att jag på sistone börjat störa mig otroligt mycket på att styrelserna är otroligt kortsiktiga i sina agerande trots att man lovat att arbeta långsiktigt. Man har lagt ner tid för att bygga upp en strategi som skall hålla över en längre period bara för att i en handvändning halvskrota det för att jaga en dröm som man oftast misslyckas med på grund av just att man inte följer det man bestämt sig för. För när man väl frångått planen och hamnar i skiten försöker man bara överleva övergångsfönster till övergångsfönster, bara för att upprepa samma misstag gång på gång.
Citera
2024-05-11, 08:28
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Det var ett långt svar för att försöka säga att du inte tror på det du själv skrev. Som sagt, experterna här på forumet kan inte förutspå längre än nuvarande form och tabell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in