2024-04-30, 17:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Därför jag skrev "förmodligen hade gått till CL om vi fått lättare motstånd där och då"?

Juventus i ett kval skulle inget svenskt lag kunna stå upp bättre mot!
1-4 torsk på hemmaplan är inget att vara stolt över.
Märker att gårdare försöker skapa ett narrativ som inte finns kring mötet med Juventus.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-04-30 kl. 17:36.
Citera
2024-04-30, 17:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården är från och med nästa år Sveriges högst rankade lag.

Smaka på den.
Bekommer nog ingen så länge ni är lika usla som mot Aik, MFF och GAIS, för att ta era senaste matcher.
Citera
2024-04-30, 17:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
1-4 torsk på hemmaplan är inget att vara stolt över.
Märker att gårdare försöker skapa ett narrativ som inte finns kring mötet med Juventus.
Kolla på matchen i Turin och säg att du inte blir imponerad.
Citera
2024-04-30, 17:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kolla på matchen i Turin och säg att du inte blir imponerad.
Nu avgörs det inte i ett möte... Och oavsett vad man tycker i just den frågan så kvarstår faktum, dvs att Dif bortsett från förra säsongen, misslyckas varenda gång i europa. En poäng i Turin 2004 förtar inte det faktumet.
Citera
2024-04-30, 17:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Där kom den, den klassiska: "Ameh du då!1??!"

Bajens (vilket ifs inte var topic) Europafacit de senaste 50 åren är inte heller mycket att hänga i granen, men snäppet bättre än Djurgårdens (topic) iaf. Tackar som frågar.

Apropå låg profil (iom att du tog upp det alltså) så borde du kanske lyda ditt egna råd...
Gott med knark.
Citera
2024-04-30, 17:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Gott med knark.
Sluta med det om du känner dig stolt över era senaste insatser i Europa.
Citera
2024-04-30, 17:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Sluta med det om du känner dig stolt över era senaste insatser i Europa.
Vilka insatser pratar vi om då?
Citera
2024-04-30, 18:01
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att komma ifrån att era insatser i Europa, bortsett från förra året, varit rent av usla genom århundraden.

Det är min enda poäng jag vill göra, för att jag märker att det börjar byggas upp ett falskt narrativ kring Djurgårdens "storhet" i Europa-spel.

Jag skrev ju att det inte är mycket att hänga i granen, men ni har ännu mindre. Vi har dock oavgjorda matcher mot Manchester United och Juventus och vinster mot Feyenoord, Utrecht och FC Köpenhamn. Ni har knappt någonting.

Det finns inget falskt narrativ för den som har ett fungerande långtidsminne och är kapabel till att söka på nätet.
Citera
2024-04-30, 18:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Jag skrev ju att det inte är mycket att hänga i granen,
Bra, då är iaf vi eniga. Din vän kukhyenan vill dock försöka påskina något annat.
Citera
2024-04-30, 18:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Hittade data på att Dif spelat i Europa 22 gånger, och åkt ur direkt hela 14 av dessa gånger.
Bara Öster (14/11) och Örebro (5/4) är sämre på den statistiken.
Citera
2024-04-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården är från och med nästa år Sveriges högst rankade lag.

Smaka på den.

Och hur exakt ska det gå till? Ni lär ju inte kvala in till nåt gruppspel, den chansen är extremt minimal, medans Malmö har en extremt god chans att göra det.
Torskar ni cupfinalen har ni heller inga extrachanser och får bara kvala till ecl där ni kanske klarar en eller två rundor men sen blir det för starkt motstånd, inget lag kan ha sån tur med lottning som Häcken hade igen.
Citera
2024-04-30, 18:19
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Och hur exakt ska det gå till? Ni lär ju inte kvala in till nåt gruppspel, den chansen är extremt minimal, medans Malmö har en extremt god chans att göra det.
Torskar ni cupfinalen har ni heller inga extrachanser och får bara kvala till ecl där ni kanske klarar en eller två rundor men sen blir det för starkt motstånd, inget lag kan ha sån tur med lottning som Häcken hade igen.

Jösses. Extremt minimal alltså.

Dåså, ger dig samma möjlighet som jag gjort tidigare. Om DIF tar sig till gruppspel så skriver du inte på detta forum på 12 månader. Detsamma gäller för mig om vi skulle misslyckas.

Deal?
Senast redigerad av London 2024-04-30 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in