2024-04-17, 19:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Din poäng är att Oliver Berg deklarerar 3-4 miljoner i inkomst för ett år, men egentligen får mycket mer än så från Malmö? Svart då eller?

Du har väl koll på att den lönen är från 2022 då han spelade i Kalmar. Ännu en faktor för varför deklarationen inte säger så mycket om klubbars totala lönekostnad.

2022 betalade vi lön till Ahmedhodzic och delvis Birmancevic också. De är inte med på listan.

Berg fick säkert en bra slant när han skrev på kontraktet med MFF, men den summan vet vi inte än.
Citera
2024-04-17, 19:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du har väl koll på att den lönen är från 2022 då han spelade i Kalmar. Ännu en faktor för varför deklarationen inte säger så mycket om klubbars totala lönekostnad.

2022 betalade vi lön till Ahmedhodzic och delvis Birmancevic också. De är inte med på listan.

Berg fick säkert en bra slant när han skrev på kontraktet med MFF, men den summan vet vi inte än.
Han skrev iofs kontrakt med DIF på hösten, så under det inkomståret kan säkert nån sån där sign on grej funnits med. Kan inte tänka mig att han haft en sån lön i Kalmar.
Citera
2024-04-17, 19:44
Medlem
Citat:
Du menar att de som har mer betalt inte deklarerar sin inkomst i Sverige då? För det listan visar är ju taget direkt från vad spelarna deklarerar.

Som det stod i artikeln så hade inte allas uppgifter kommit in än och jo dom inkomster som står är nog deklarerade i sverige eftersom dom troligen är hämtade från skatteverket.
Jag menade att i en som oliver berg som hade över 3 miljoner och mest så är hans sign-on inräknad då det är hans inkomst som han måste redovisa och betala skatt för.
Citera
2024-04-17, 19:45
Medlem
Citat:

Just det han skrev väl på för diffen också sen nog därför det är så högt hans sign-on är inräknad.
Citera
2024-04-17, 19:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Jag menade att i en som oliver berg som hade över 3 miljoner och mest så är hans sign-on inräknad då det är hans inkomst som han måste redovisa och betala skatt för.
Japp, jag förstår. Och i det här fallet då förmodligen sign on i Djurgården.
Citera
2024-04-17, 19:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Men det är fortfarande ett jävla glapp mellan vad spelarna deklarerar och det du påstår är den totala spelarlönkostnaden. Inte ens med arbetsgivaravgifter och pensioner och fan och hans moster så får jag det att gå ihop. Var kommer de här 140 miljonerna som du påstår att MFF spenderar på spelarlöner ut nånstans?
Citera
2024-04-17, 19:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Han skrev iofs kontrakt med DIF på hösten, så under det inkomståret kan säkert nån sån där sign on grej funnits med. Kan inte tänka mig att han haft en sån lön i Kalmar.

Men du förstår nu varför man inte kan använda tidningens siffror.

Sommaren 2022 värvade vi Buya Turay, Lomotey, Siby, Ceesay och Zeidan. Fyra av dem från utanför Sverige. Vad de fick i sign on kan vi nog aldrig få reda på men säkerligen över 30 miljoner.
Citera
2024-04-17, 19:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Men det är fortfarande ett jävla glapp mellan vad spelarna deklarerar och det du påstår är den totala spelarlönkostnaden. Inte ens med arbetsgivaravgifter och pensioner och fan och hans moster så får jag det att gå ihop. Var kommer de här 140 miljonerna som du påstår att MFF spenderar på spelarlöner ut nånstans?

Har jag ju försökt förklara i flera inlägg.

Läs denna så kanske du fattar: https://gasetten.se/nyhet/sa-mycket-betalade-mff-i-sign-on-for-botheim-och-stryger-larsen/

Utifrån MFF:s insättningar i arbetsgivaravgift har man kommit fram till man betalade 35-40 miljoner i sign on för Botheim och Stryger Larsen. Om du undrar var pengarna tar vägen. När vi någon gång 2025 ser listan på vad MFF-spelarna tjänar kommer deras taxerad inkomst i Sverige vara mycket lägre.

Det där gäller även för Elfsborg. De betalade säkert uppemot tio miljoner Zeneli nu, men de pengarna kommer heller inte synas på några tidningslistor.
Citera
2024-04-17, 20:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Har jag ju försökt förklara i flera inlägg.

Läs denna så kanske du fattar: https://gasetten.se/nyhet/sa-mycket-betalade-mff-i-sign-on-for-botheim-och-stryger-larsen/

Utifrån MFF:s insättningar i arbetsgivaravgift har man kommit fram till man betalade 35-40 miljoner i sign on för Botheim och Stryger Larsen. Om du undrar var pengarna tar vägen. När vi någon gång 2025 ser listan på vad MFF-spelarna tjänar kommer deras taxerad inkomst i Sverige vara mycket lägre.

Det där gäller även för Elfsborg. De betalade säkert uppemot tio miljoner Zeneli nu, men de pengarna kommer heller inte synas på några tidningslistor.
Det var en vettig länk till slut. Tack. Men eftersom du använt det här som ett argument hela vägen för att påstå att Aberdeen inte har så mycket högre löner "egentligen" så menar du att liknande upplägg inte finns i Skottland?
Citera
2024-04-17, 20:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det var en vettig länk till slut. Tack. Men eftersom du använt det här som ett argument hela vägen för att påstå att Aberdeen inte har så mycket högre löner "egentligen" så menar du att liknande upplägg inte finns i Skottland?

Jag har ingen aning om hur de summorna är framtagna.

Under står det:

"Sources - Press releases, news & articles, online encyclopedias & databases, industry experts & insiders. We find the information so you don't have to!"

Känns sådär tillförlitligt.
Citera
2024-04-17, 20:23
Medlem
baggebo1s avatar
De lovar iallafall pengar för att kunna ta in spelare i sommar.
Citat:
Speaking to Sky Sports, Burrows said: "I think we need to support the manager the best we possibly can. We need to assess the squad and have Jimmy assess the players versus how he wants to play and then try and give him as much help as we possibly can for the changes he wants to make.

"There are funds available to try and bring in some players in the summer to try and help Jimmy in that part and he can also go through the process of assessing what we have got here."

De hoppas också att hans förmåga att utveckla spelare ska kunna ge utdelning

Citat:
"If you look at his record at Elfsborg in terms of delivering player development and bringing players on to a different level ultimately to trade on for big money. That has been a key part of the success he's had at his previous club and we hope he can do that for Aberdeen, starting with the squad of players we have at the moment."
https://www.dailyrecord.co.uk/sport/aberdeen-fcs-transfer-plan-jimmy-32610825

Det blir spännande att följa Thelin i Aberdeen!
Citera
2024-04-18, 08:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det är en av dom stora skillnaderna mellan dig och mig. Jag sitter inte och fnittrar som en skolflicka över vilka lag som är intresserade av våra tränare.
Nippon plockar tränare och lagkapten från er.

Vi plockar stortalanger från Nippon.

Snacka om Nippon-soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in