2024-04-17, 19:19
Medlem
baggebo1s avatar
Varför skulle man förresten bli chockad över att spelare utomlands har mycket högre löner än i Sverige? Tror ni att varenda spelare som lyckas göra en lyckad dribbling i Allsvenskan går till en bottenklubb i polska division 2 för att de har längtat hela sitt liv efter att kunna leva och bo i Stettin?
Citera
2024-04-17, 19:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det verkade så. Man har väl lite koll på ekonomin i sin klubb.

Jag postade länk till förbundets rapport för 2022. Siffrorna där skiljer sig rätt mycket åt din länk.
Elfsborg är inte min klubb. Jag tyckte det var kul med Thelin till Aberdeen, och hoppas och tror att han kan göra något bra där.
Citera
2024-04-17, 19:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det verkade så. Man har väl lite koll på ekonomin i sin klubb.

Jag postade länk till förbundets rapport för 2022. Siffrorna där skiljer sig rätt mycket åt din länk.
Dina siffror innehåller lönekostnader för hela organisationen. Mina innehåller siffror för spelarlöner. Det är därför de skiljer sig åt. Mina siffror visar deklarerad inkomst. Dina innehåller säkert alla utgifter som tillkommer på det spelaren deklarerar. Precis som i Aberdeen, där den totala lönekostnaden givetvis är mycket högre än de siffror man ser på min länk.

Jag förstår fortfarande inte varför man inte kan jämföra de båda listorna dock, och aneldningen till det är att du inte kunnat ljuga ihop nåt ens i närheten av trovärdigt än.
Senast redigerad av baggebo1 2024-04-17 kl. 19:25.
Citera
2024-04-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Häcken skall naturligtvis slå Aberdeen 9 gånger av 10 så du är nog ute och snurrar igen.

Vill ju minnas att ni fick tokdäng mot dom i kvalet när var det 2021? Ni torskade ena matchen med 5-1
Citera
2024-04-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Dina siffror innehåller lönekostnader för hela organisationen. Mina innehåller siffror för spelarlöner. Det är därför de skiljer sig åt. Mina siffror visar deklarerad inkomst. Dina innehåller säkert alla utgifter som tillkommer på det spelaren deklarerar. Precis som i Aberdeen, där den totala lönekostnaden givetvis är mycket högre än de siffror man ser på min länk.

Jag förstår fortfarande inte varför man inte kan jämföra de båda listorna dock, och aneldningen till det är att du inte kunnat ljuga ihop nåt ens i närheten av trovärdigt än.

Ni kan bara lägga ner det där med att jämföra löner för den kostnaden kan skilja enormt från år till år då signon bonusar är inräknade, en säsong kanske man bara värvat en spelare men nästa 5-6 spelare.
Vi kan dock konstatera att aberdeen är ett sämre lag än en stor del av dom allsvenska lagen.
Och när det gäller malmö får man räkna att arenan är vår egen därför tillkommer alla kostnader för drift och reparationer Malmö FF och blir därmed högre än andra klubbars som är hyresgäster på sina arenor.
Senast redigerad av fredrik29 2024-04-17 kl. 19:30.
Citera
2024-04-17, 19:29
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Vill ju minnas att ni fick tokdäng mot dom i kvalet när var det 2021? Ni torskade ena matchen med 5-1
Du menar samma år som vi låg dödssist i allsvenskan efter våren med Alm? Inte ens Högmo kunde förvandla oss så fort.
Citera
2024-04-17, 19:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Du menar hur mycket skulle då Elfsborgs ledare och administrativa personal tjäna? Det är orimliga summor.

Likadant med MFF, orimligt att den övriga organisationen skulle kosta 170-180 miljoner i löner. Det inser du väl själv?

Tidningar uppgifter säger inte hela sanningen om spelares löner. Jag vet att Pontus Jansson har ca 60 000 månadslön, men inte vad han fick i sign on, som också är lön. Men tror inte det var under 15 miljoner.
Senast redigerad av mishima 2024-04-17 kl. 19:35.
Citera
2024-04-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Du menar samma år som vi låg dödssist i allsvenskan efter våren med Alm? Inte ens Högmo kunde förvandla oss så fort.

Ja det var då, verkligen en mörk fläck i er historia. Ungefär som vår med MP och mötet med vardar i cl-kvalet, fy fan mardrömmar.
Citera
2024-04-17, 19:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vi kan dock konstatera att aberdeen är ett sämre lag än en stor del av dom allsvenska lagen.
Åtminstone några av lagen, absolut. Men med tanke på de löner de betalar så borde de vara ett bättre lag än så, och här ser jag att Thelin har en chans att göra något åt saken.
Citera
2024-04-17, 19:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du menar hur mycket skulle då Elfsborgs ledare och administrativa personal tjäna? Det är orimliga summor.

Likadant med MFF, orimligt att den övriga organisationen skulle kosta 170-180 miljoner i löner. Det inser du väl själv?
Din poäng är att Oliver Berg deklarerar 3-4 miljoner i inkomst för ett år, men egentligen får mycket mer än så från Malmö? Svart då eller? Eller hur betalar Malmö de delar av lönen som inte deklareras?
Citera
2024-04-17, 19:39
Medlem
Citat:
Din poäng är att Oliver Berg deklarerar 3-4 miljoner i inkomst för ett år, men egentligen får mycket mer än så från Malmö? Svart då eller? Eller hur betalar Malmö de delar av lönen som inte deklareras?

Nej han får inte mer, hans sign-on är inräknad i dom pengarna då det är hans inkomst han måste skatta för. Det måste du väl förstå att han är långt ifrån den bäst betalda spelaren i Malmö.
Det är det jag menar med att personalkostnader kan vara helt skilda från år till år då ett år kanske bara en värvning görs och nästa 5-6 värvningar.
Citera
2024-04-17, 19:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Nej han får inte mer, hans sign-on är inräknad i dom pengarna då det är hans inkomst han måste skatta för. Det måste du väl förstå att han är långt ifrån den bäst betalda spelaren i Malmö.
Du menar att de som har mer betalt inte deklarerar sin inkomst i Sverige då? För det listan visar är ju taget direkt från vad spelarna deklarerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in