2024-04-11, 16:03
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Varför tar du inte och kör upp din lilla halmgubbe i röven istället? Jag skriver att vi borde kunna kräva hyggligt underlag i Allsvenskan varpå du börjar tjattra om hur plastlagen presterar bättre som om det skulle ha ett skit med saken att göra?

Och varför ska vi, och ni, acceptera att Tele2 har värdelöst underlag varje jävla år därför dom som driftar vill spara pengar? För det är precis vad det handlar om.

Nu är det säkert tyvärr för sent för att kunna lägga gräs på rymdskeppet eftersom man skulle behöva gjuta om plattan osv samt att ljusinsläppet är otillräckligt nästan oavsett hur mycket pengar man kastar på problemet. Så man skulle förmodligen behöva riva skiten och börja om på ruta ett vilket jag gärna skulle se men det är svårt att se det som ekonomiskt försvarbart särskilt som man allra helst ska slänga ut lilldiffen på samma gång om man ändå får drömma.
Citera
2024-04-11, 16:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nu är det säkert tyvärr för sent för att kunna lägga gräs på rymdskeppet eftersom man skulle behöva gjuta om plattan osv samt att ljusinsläppet är otillräckligt nästan oavsett hur mycket pengar man kastar på problemet. Så man skulle förmodligen behöva riva skiten och börja om på ruta ett vilket jag gärna skulle se men det är svårt att se det som ekonomiskt försvarbart särskilt som man allra helst ska slänga ut lilldiffen på samma gång om man ändå får drömma.
Har för mig att jag hört att man kan underhålla gräs och andra växter helt utan solljus numera genom att använda LED lampor istället. Huruvida detta är sant eller inte låter jag dock vara osagt. Rörande mattan så måste det kunna gå att få tag på betydligt bättre plastmatta än den man har. Det enda sand-debaclet visade för mig är att dom som driftar helt och hållet skiter i hur värdelöst underlaget är så länge klagomålen hålls inom rimliga nivåer och dom slipper betala top dollar.
Citera
2024-04-11, 16:51
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Haha vilken liten lismare du är!

Var hittar vid 1+2 i Sverige så här års? Ullevi?
Vad är det din lilla späda kukrävshjärna inte förstår? Så här års finns det få bra naturgräsplaner vilket alltså innebär att bra konstgräs är bättre just nu, dåligt konstgräs är dock skit även just nu. I sommar när dom flesta har fint naturgräs föredrar jag naturgräs. Inte jätteavancerat va? 🤔
Senast redigerad av trazkei 2024-04-11 kl. 17:07.
Citera
2024-04-11, 17:05
Medlem
trazkeis avatar
Dahbo har precis förlängt över 2027. Klass!
Citera
2024-04-11, 17:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Du är Bajens svar till hyenan, men helt befriad från sarkasm och ironi. Kort sagt, forumets sämsta skribent. För övrigt så manipulerar du sanningen, vilket förmodligen hade kunnat fungera om inte det du skrev var så förbannat korkat att det för alltid kommer vara etsat i mitt minne. Du gnällde på årtalet på min studie, som jag ryckte ur en stor hög av publicerade verk, varpå jag länkade ytterligare en studie som var 2-3 år gammal. Det enda du hade att gå på var hur du trodde skadeläget i Bajen såg ut typ ~11 år sen.

Hur som helst, för att citera Gary Oldman från Slow Horses; "Bringing you up to speed would be like trying to explain Norway to a dog". Du får söka själv.

Snyggt duckat från frågan som ställdes

Du påstod att Tele2s matta var sämst. Jag bad dig länka till var du hämtat information om Tele2 matta (som lades förra året), och sedan börjar du spåra ur diskussionen genom att prata om 4-11 år gamla undersökningar som inte berättar någonting om mattan som lades på Tele2 förra året.

Tolkar det som att du inte har någon aning om vad det är för matta på Tele2, men du tycker den är sämst ändå...
"Ok".
Citera
2024-04-11, 17:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Snyggt duckat från frågan som ställdes

Du påstod att Tele2s matta var sämst. Jag bad dig länka till var du hämtat information om Tele2 matta (som lades förra året), och sedan börjar du spåra ur diskussionen genom att prata om 4-11 år gamla undersökningar som inte berättar någonting om mattan som lades på Tele2 förra året.

Tolkar det som att du inte har någon aning om vad det är för matta på Tele2, men du tycker den är sämst ändå...
"Ok".
Gäsp.

Ja, Tele2 har sämst konstgräs i Allsvenskan. Ja, det finns mängder av information att hitta om det ständiga problemet med underlaget på Tele2. Nej, jag kommer inte sitta och gräva fram massa saker som du antingen inte kommer läsa eller förstå för att styrka min poäng när alla utom du redan vet att det är korrekt.
Citera
2024-04-11, 18:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Gäsp.

Ja, Tele2 har sämst konstgräs i Allsvenskan. Ja, det finns mängder av information att hitta om det ständiga problemet med underlaget på Tele2. Nej, jag kommer inte sitta och gräva fram massa saker som du antingen inte kommer läsa eller förstå för att styrka min poäng när alla utom du redan vet att det är korrekt.
Nej, tänkte väl det. Hade på känn att du inte skulle kunna backa upp ditt skitsnack.
Citera
2024-04-11, 18:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vad är det din lilla späda kukrävshjärna inte förstår? Så här års finns det få bra naturgräsplaner vilket alltså innebär att bra konstgräs är bättre just nu, dåligt konstgräs är dock skit även just nu. I sommar när dom flesta har fint naturgräs föredrar jag naturgräs. Inte jätteavancerat va? 🤔
Jag förstår inte varför en lismare lismar. Allra minst när lismaren ifråga föredrar konstgräs just nu.
Citera
2024-04-11, 18:17
Medlem
buisnismannens avatar
Nu när halva laget slutat fasta så kanske vi får se prov på lite topplags resultat från kalifatets stolthet AIK. Jag tvivlar än.
Citera
2024-04-11, 18:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Nu när halva laget slutat fasta så kanske vi får se prov på lite topplags resultat från kalifatets stolthet AIK. Jag tvivlar än.
Inshallah.
Citera
2024-04-11, 18:30
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag förstår inte varför en lismare lismar. Allra minst när lismaren ifråga föredrar konstgräs just nu.
Jag föredrar dock en bra naturgräsplan. Och jag saknar definitivt gräset på Rambergsvallen.
Citera
2024-04-11, 18:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Glömmer du inte bort hybriden nu? Den skulle funka på alla allsvenska planer.
Bättre att diskutera det än VAR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in