2023-11-30, 21:24
Som rubriken lter, har tinat en kyckling ett tag, den r fortfarande ngot fryst. Har ngrat mig och vill inte tillaga denna idag, fungerar det att frysa ner igen?
Citera
2023-11-30, 21:35
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Som rubriken lter, har tinat en kyckling ett tag, den r fortfarande ngot fryst. Har ngrat mig och vill inte tillaga denna idag, fungerar det att frysa ner igen?
Man fryser aldrig om ngot.
Citera
2023-11-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ja den kommer garanterat bli fryst igen om du lgger tillbaka i frysen (om frysen r p och fungerar och drren/luckan hlla stngd strre delen av tiden).

Men som ngon fre mig skrev s r det definitivt inte att rekommendera att ta omfrusen mat.
Iallafall inte animalisk mat, och i synnerhet inte kyckling.
Citera
2023-11-30, 21:46
Medlem
billigosts avatar
Citat:

Om du tinat den i kylskp s gr det bra att frysa om ja. Annars inte, d skulle jag steka upp den och sen frysa in och anvnda till ngot lmpligt framver.
Citera
2023-11-30, 22:35
Bannlyst
Citat:
Absolut INTE!
Tillaga den i ugnen, s slipper du valta den.
Citera
2023-12-01, 00:03
Vissa matrtter ska man vara frsiktig med nr det gller att frysa om och kyckling r en sdan matrtt.
Hade kycklingen dremot varit tillagad redan, typ grillad, och du hade halvtinat upp de grillade bitarna s hade du kunnat gra det.
S nej r svaret p din frga frn mig ocks.
Citera
2023-12-01, 00:07
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ajjemen. Den kommer att bli fryst igen om du lgger den i frysen.
Citera
2023-12-01, 07:02
Medlem
Citat:

Ja det gr som regel bra, men du br ha ngra saker i tanke.

Har du tinat kycklingen i kylen vid en temperatur under 4C r kan du mycket vl frysa kyckligen igen.

Bakterier och patogener frkar sig snabbare ver just 4C och tiden r ocks en faktor.

S om du exempelvis tinar ngra kycklingfiler i kylskpet och du medan de fortfarande r halvfrysta nskar frysa in ngon/ngra av dem igen r det relativt riskfritt.
Citera
2023-12-01, 23:15
Avstngd
Knivur-273s avatar
Jag ter icke kyckling av ideologiska skl. Jag vill icke se dem som i ett koncentrationslger, men kor och grisar kan jag acceptera bttre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in