• 1
  • 2
2023-11-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Skojar du?
Här är öppettiderna hos ett kontor i en mindre stad på 60 000 innevånare: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, 09:00 - 12:00 ; Onsdag, Stängt ; Torsdag, 09:00 - 12:00 ; Fredag, Stängt ...

I grannbyn som är ungefär lika stor: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, Stängt ; Onsdag, 09:00 - 12:00 ; Torsdag, Stängt ; Fredag, 09:00 - 12:00 ...

Dom vill väl vara "folkets bank", men är nog snart bara "pensionärernas bank".

Nordea är i princip lika värdelösa för övrigt. dom två låg långt före affärsbankerna när det gället att ta avgifter för ALLT vilket dom andra nu i viss mån tagit efter, dålig tillgänglighet var dom också först med. I alla fall där jag bor.

Ja det är bedrövligt och det gäller att ha väldigt gott om tid om man måste besöka ett kontor. Helt sjuka väntetider.
Citera
2023-11-30, 20:10
Medlem
Sqrbankens avatar
Byt bank.

Och nej, talar mig personligen inte gott om någon bank - pest/kolera-situation - men att vara kund hos den måhända vidrigaste av dem alla vet jag inte om du blir lycklig av på sikt.
Citera
2023-11-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Skojar du?
Här är öppettiderna hos ett kontor i en mindre stad på 60 000 innevånare: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, 09:00 - 12:00 ; Onsdag, Stängt ; Torsdag, 09:00 - 12:00 ; Fredag, Stängt ...

I grannbyn som är ungefär lika stor: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, Stängt ; Onsdag, 09:00 - 12:00 ; Torsdag, Stängt ; Fredag, 09:00 - 12:00 ...

Dom vill väl vara "folkets bank", men är nog snart bara "pensionärernas bank".

Nordea är i princip lika värdelösa för övrigt. dom två låg långt före affärsbankerna när det gället att ta avgifter för ALLT vilket dom andra nu i viss mån tagit efter, dålig tillgänglighet var dom också först med. I alla fall där jag bor.
Ha, öppettider, vilken dröm! I Vetlanda måste man boka tid via internetbanken eller telefon för att få komma in på bankkontoret.
Citera
2023-12-01, 01:13
Bannlyst
Byt bank! Kan man inte ringa sin bank för samtal, skulle jag byta. Det är inte gratis att låna ut sina pengar till dom. Sjukt system.
Citera
2023-12-01, 12:59
Medlem
xx77dds avatar
Jag har varit kund i Swedbank i över 20 år (från den bank de kom ifrån också), och behövde prata med nån på kontoret här i min hemstad, angående fastighetslån.
Chattade inloggad på deras hemsida, och fick svar att en person skulle höra av sig direkt.
Jag väntade två månader.
Sen inledde jag flytt av lån och konton till en annan större bank.
Swedbank kan suga sin kuk!
Citera
2023-12-04, 17:54
Medlem
Swedbank har fuckat upp sin nya telefonbank. Följer instruktionerna men efter koden slås får man höra att man slagit fel personnummer helt plötsligt
Citera
2023-12-05, 05:15
Medlem
Varit kund 20 år kanske. Bytte nyligen till Skandia. Skulle jag ha gjort för längesen. Aldrig mer Swedbank. Jävla skräp med kass service. Hjälpa folk och hålla öppet går inte men feta löner och plussa några miljarder varje år ska dom.
Citera
2024-02-19, 15:36
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Swedbank har fuckat upp sin nya telefonbank. Följer instruktionerna men efter koden slås får man höra att man slagit fel personnummer helt plötsligt
Ja, vad sjutton har hänt? Plötsligt fungerar det inte för mig heller längre. Det ska visserligen petas dit 12 siffror i personnumret, säger hon, jämfört med 10 som det var tidigare (och som det fortfarande står på hemsidan) men det fungerar inte ändå. Fungerar det för dig nu eller håller det fortfarande på?

Urkass chatt därinne också för övrigt. Som att skriva till en fullkomlig idiot jämfört med när man fick vänta några dagar på ett svar från en riktig person.
Citera
2024-02-20, 17:11
Moderator
Jultrollets avatar
Funkar inte i dag heller. När man ringer för att prata med någon om saken så hamnar man i den berömda kön som inte rör sig ett enda nummer på en timme..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in