• 1
  • 2
2023-11-30, 15:42
Medlem
Har försökt ringa nu två gånger på 0771-221122. Efter att ha valt allting och bekräftat med bankid så tutar det plötsligt upptaget och sedan blir det tyst. Deras virtuella assistent suger och de har ju ändrat hur man gör saker i banken nu igen så nu vet jag inte hur fan man gör det jag vill göra!

Hur ringer man dom???
Citera
2023-11-30, 15:48
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Har försökt ringa nu två gånger på 0771-221122. Efter att ha valt allting och bekräftat med bankid så tutar det plötsligt upptaget och sedan blir det tyst. Deras virtuella assistent suger och de har ju ändrat hur man gör saker i banken nu igen så nu vet jag inte hur fan man gör det jag vill göra!

Hur ringer man dom???
Ring växeln i Sumpan och be att få prata med chefen.
Citera
2023-11-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Ring växeln i Sumpan och be att få prata med chefen.
Sumpan?
Citera
2023-11-30, 15:50
Medlem
Citat:

Hur ringer man dom???

Finns det ingen chatt på deras hemsida?

Va glad att du har Swedbank, det finns åtminstone ett kontor nånstans där du kan gå in och prata med dom.
Citera
2023-11-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Va glad att du har Swedbank, det finns åtminstone ett kontor nånstans där du kan gå in och prata med dom.
bor 5.5 mil från närmsta kontor.

Vet inte om de har nån jävla chatt. Är trött på chattande. Vill ringa.
Citera
2023-11-30, 15:52
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Sumpan?
Sundbyberg.
Citera
2023-11-30, 16:54
Medlem
Du kan skicka ett meddelande via din internetbank på dina sidor
Citera
2023-11-30, 17:10
Medlem
Citat:
Sumpan?

https://www.swedbank.se/om-oss/konta...vudkontor.html
Citera
2023-11-30, 19:16
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Hur ringer man dom???

Är man inte kund i Swedbank, så går det inte.
Jag skulle hämta ut bidraget för el till ett dödsbo förra året, och jag är inte kund i Swedbank.
Jag fick, efter att ha trängt mig in genom dörren med en annan kund, ett telefonnummer som jag skulle ringa.
Efter ett par inloggningar med Bank-ID så blev jag utkastad precis som du. Så var det med den kundkontakten.

Så gå till en annan bank och skapa ett konto där, sedan bokar du en tid med en handläggare på Swedbank på nätet och går dit och flyttar allt du har till den andra banken. Det är i alla fall mitt råd.

Antar att du är kund hos dom och ändå inte får kontakt, jag bytte bort dom redan 1987 för det var en skitbank redan då, som lever på kopplingen till facken och (S).
Dom överlever bara tack vare att stora delar av samhället "automatiskt" väljer att använda dom.
Utsatta för konkurrens gällande service, kostnader och tillgänglighet skulle dom få stänga skiten...
Citera
2023-11-30, 19:27
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Skojar du?
Här är öppettiderna hos ett kontor i en mindre stad på 60 000 innevånare: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, 09:00 - 12:00 ; Onsdag, Stängt ; Torsdag, 09:00 - 12:00 ; Fredag, Stängt ...

I grannbyn som är ungefär lika stor: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, Stängt ; Onsdag, 09:00 - 12:00 ; Torsdag, Stängt ; Fredag, 09:00 - 12:00 ...

Dom vill väl vara "folkets bank", men är nog snart bara "pensionärernas bank".

Nordea är i princip lika värdelösa för övrigt. dom två låg långt före affärsbankerna när det gället att ta avgifter för ALLT vilket dom andra nu i viss mån tagit efter, dålig tillgänglighet var dom också först med. I alla fall där jag bor.
Citera
2023-11-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Skojar du?
Här är öppettiderna hos ett kontor i en mindre stad på 60 000 innevånare: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, 09:00 - 12:00 ; Onsdag, Stängt ; Torsdag, 09:00 - 12:00 ; Fredag, Stängt ...

I grannbyn som är ungefär lika stor: Måndag, 09:00 - 12:00 ; Tisdag, Stängt ; Onsdag, 09:00 - 12:00 ; Torsdag, Stängt ; Fredag, 09:00 - 12:00 ...

Dom vill väl vara "folkets bank", men är nog snart bara "pensionärernas bank".

Nordea är i princip lika värdelösa för övrigt. dom två låg långt före affärsbankerna när det gället att ta avgifter för ALLT vilket dom andra nu i viss mån tagit efter, dålig tillgänglighet var dom också först med. I alla fall där jag bor.

Många banker har inte ens ett kontor. Prova att framföra kritik om strulande bank-id när du inte ens kommer in på sajten...
Citera
2023-11-30, 19:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Många banker har inte ens ett kontor. Prova att framföra kritik om strulande bank-id när du inte ens kommer in på sajten...

Ja, bankerna har generellt blivit ett jäv-a skit. Dom tjänar pengar som troll men vill ha så lite kontakt som möjligt med sina kunder.

Vissa banker har blivit dåliga, andra är ändå sämre och har varit det länge...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in