2023-11-30, 00:22
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Hej hur gör man för att på riktigt träffa nya bekantskaper. Tar Instagram och sedan skriver frenetiskt om utgångar? Hur kommer man snabbt in på djupa samtal? Försöker hjälpa polaren med något så att hen vet att man kan lita på en? Snackar lur? Men om vad egentligen? letar gemensamma intressen? Fler idéer?
Citera
2023-11-30, 01:03
Medlem
Jag känner också att jag har lite svårt för detta. Jag har många halvdjupa/halvytliga vänskaper. När jag snackar med dem one on one så är det skittrevligt, men jag är ingens första val. Sen ser man på instagram att de äter middagar med deras större kompisgäng. De vänner jag har som är på den nivån har aldrig tid at ses heller .
Citera
2023-11-30, 01:15
Avslutad
livet är för kort för ”kompisar”

vänner räknar man på en hand..

hitta nåt särintresse och börja där
Citera
2023-11-30, 01:28
Avslutad
Du kan hoppas på pensionärsföreningar men glömma allt annat. Du kommer inte att träffa de personer du säger dig söka eftersom du troligen inte är sådan själv.
Citera
2023-11-30, 02:37
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Hej hur gör man för att på riktigt träffa nya bekantskaper. Tar Instagram och sedan skriver frenetiskt om utgångar? Hur kommer man snabbt in på djupa samtal? Försöker hjälpa polaren med något så att hen vet att man kan lita på en? Snackar lur? Men om vad egentligen? letar gemensamma intressen? Fler idéer?
Du kan ju börja med att svara på frågan:
1- hurdan är den person jag vill ha djupa samtal med?
2- vilken typ av djupa samtal vill jag ha?
3- om vad?
4- hur är denne person INTE?
Svara åtminstone på nr 1 och 4
-----------------------------
Citera
2023-11-30, 02:44
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliosphan
Jag känner också att jag har lite svårt för detta. Jag har många halvdjupa/halvytliga vänskaper. När jag snackar med dem one on one så är det skittrevligt, men jag är ingens första val. Sen ser man på instagram att de äter middagar med deras större kompisgäng. De vänner jag har som är på den nivån har aldrig tid at ses heller .
har du arrangerat en middag någon gång och bjudit in folk?
varit en trevlig och generös värd som har som mål att låta gästerna ha trevligt och själv vara en perfekt värd utan att gör så stort väsen av sig och pockar på uppmärksamhet och försöker stå i centrum?
Man kan ju pröva?
å se om man får en inbjudan själv vid ett senare tillfälle.
Citera
2023-11-30, 02:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliosphan
om du funderar lite på svaren på denna fråga
- skall vi bjuda heliosphan också
- nä jag tycker det räcker nu. hen är ju så........
ja vadå?
Skriv fem saker du tror att de kan säga...
Citera
2023-11-30, 03:37
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du kan ju börja med att svara på frågan:
1- hurdan är den person jag vill ha djupa samtal med?
2- vilken typ av djupa samtal vill jag ha?
3- om vad?
4- hur är denne person INTE?
Svara åtminstone på nr 1 och 4
-----------------------------
1. Behandlar mig som en partner och inte som ett underhållningsobjekt.
4. Kan inte ta en diskurs, oärlig, falsk, svarar ej, hittar på konstiga ursäkter, oärlig, hal, driven av ett egenintresse enbart, tråkig, etc.
Citera
2023-11-30, 11:12
Medlem
oväns avatar
Åk på resa med t.ex. UCPA eller Rosa Bussarna.
Gå på Darkside-event, eller nåt annat där man inte naturligt pratar om boende, jobb, bilar, charterresor eller nåt annat trivialt.
Citera
2023-11-30, 12:02
Medlem
Nnics avatar
Som ovan. En resa eller event med likasinnade. Eller någon typ av hobby där ni träffas vecka efter vecka och har tid att lära känna varandra och bonda över gemensamma intressen.
Citera
2023-11-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton

Om du bor i eller iaf i närheten av en storstad (Sthlm/Göteborg/Malmö) så kan jag tipsa dig att joina Show Security och/eller Tarantsec och jobba som säkerhetsvärd på olika slags event, konserter och fotboll, där träffar man massor med nya vänner det lovar jag.
Citera
2023-11-30, 15:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
livet är för kort för ”kompisar”

vänner räknar man på en hand..

hitta nåt särintresse och börja där

Det ligger nåt i det här. Gör det du gillar, och se om någon hänger på. Finns inget värre än folk som försöker bli ens vän, utan någon egentlig anledning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in