• 1
  • 2
2023-11-29, 01:24
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Ultima Thule spelade under Sverigedemokraternas landsdagar, vilket videodokumenterades och lades upp av Björn Söder på plattformen X. Nu florerar en inzoomning av videon, publicerad av vänsterkontot arkiv_s på Instagram, där det påstås att Åkesson heilar.

Här är en länk till originalvideon: https://x.com/bjornsoder/status/1728...053454902?s=20

Till höger ser vi Åkesson stå och krama om sin nya flickvän i publiken, och det är alltså under första refrängen ”här vill jag leva, här vill jag dö” som högerarmen dyker upp. För en närmare bild i repeat hänvisar jag till nämnda konto på Instagram. Åkesson konfronteras i nuläget för detta på X, så detta kan vara något vi kommer få höra mer om i media.

Jag tycker definitivt att det ser ut som att det är personen bredvid Åkesson som heilar, om intentionen nu är att heila och inte en klassisk konsertarm som höjs när man diggar med i musiken. Man skymtar personen bakom och armen kommer från fel vinkel som det ser ut, för högt upp och för mycket från sidan. Men som arkiv_s pekar ut så ser det ut som att armen sedan kliar Åkesson i håret, vilket kanske gör det hela lite mer mystiskt. Kontot menar också att det egentligen vore lika illa om det är en kompis till Jimmie som heilar (han interagerar gladeligen med personen bredvid sig precis innan), och att han helt enkelt inte reagerar eller markerar emot detta.

Vad säger Flashback? Är det en heil vi ser, och är det Jimmies arm? Om inte, är hans icke-reaktion ändå talande?
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-11-29 kl. 01:37.
Citera
2023-11-29, 01:33
Medlem
Vem fan bryr sig?
Citera
2023-11-29, 01:36
Bannlyst
Jag kommer ihåg när när sångaren i Ultimate Thule tryckte ned en i publiken som gjorde en romersk hälsning, när jimpan spelade synt. Din länk fungerar tyvärr inte, så kan inte uttala mig där.
Citera
2023-11-29, 01:39
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Jag kommer ihåg när när sångaren i Ultimate Thule tryckte ned en i publiken som gjorde en romersk hälsning, när jimpan spelade synt. Din länk fungerar tyvärr inte, så kan inte uttala mig där.
Tack, länken ska funka nu! Är medveten om att Ultima Thule inte är något nazistband, och att själva bandet har markerat vid olika tillfällen. Men ändå förekommer det ju under spelningarna.
Citera
2023-11-29, 01:45
Medlem
trickydicks avatar
Jag tror han gjorde black Power hälsningen

https://images.app.goo.gl/gSXBBtdrNEKKMtRZ7
Citera
2023-11-29, 02:03
Medlem
Livssynslurks avatar
Kunde inte se videon.
Är skillnad på att bara sträcka upp armen, som sker vid de flesta spelningar än att ställa sig och med kraftig rörelse och skrika "sieg heil", obs. kunde inte se klippet ifall detta var vad som skedde, tveksam dock.
- black power fist vore en kul twist dock.
Senast redigerad av Livssynslurk 2023-11-29 kl. 02:23.
Citera
2023-11-29, 03:02
Medlem
Nä de gjorde han inte!
Citera
2023-11-29, 04:23
Medlem
Ja, vid 1:10, en självklar heil.

Mer intressant är alla djur, på scen och hela publiken. Korkade Kvinnor som av någon märklig anledning lärt sig texten och sjunger med. Ett hav av dumskallar.
Citera
2023-11-29, 06:01
Medlem
Herregud, Vänsterislamisterna griper efter halmstrån.
Citera
2023-11-29, 06:43
Medlem
sommarlovs avatar
Jädrar vilken falsksång!
Kan inte ens urskilja Jimmy, vart är han?

Varför ge sig på Ultima Thule?
Oskyldigare band finns inte.
Vänsterfolk känner inte igen nazism om de så skulle bli heilade i ansiktet.

Skulle man för en vänsterhen peka ut Die Fahne hoch skulle de nonchalant gå vidare och anklaga män för för all världens ondska istället.
Citera
2023-11-29, 06:54
Medlem
Experterna Strandhäll och Arnstad får studera filmen och avgöra om han heilade eller inte.
Citera
2023-11-29, 07:10
Medlem
Jävla trams. Kolla vår förra civiminister Ida Karkiainen, DÄR har ni en riktig hälsning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in