• 1
  • 2
2023-11-28, 18:57
Medlem
Senaste avsnittet av advokatsnack med David Massi på youtube handlar om en som suttit häktad 25 månader för synnerligen grovt narkotikabrott.
Väldigt intressant, men vad vet vi mer om detta fallet
https://m.youtube.com/watch?v=V_2j8Icer3A

Var kan man hitta mer info om detta fallet och är det någon som vet nåt om det
Citera
2023-11-28, 19:07
Bannlyst
Konstigt att Amnesty kritiserar våra häktningstider, sitter han med restriktioner också så kan han vara förstörd för livet och omöjligen komma tillbaka till ett någorlunda normalt liv.

Synd med denna typ av brottslingar som man ändå kan styra in på en annan bana, inte som en återfallande pedofil direkt…
Citera
2023-11-29, 02:16
Medlem
zombie-nations avatar
Vet tyvärr inget, men Massi är en hjälte.
Citera
2023-11-29, 02:25
Medlem
Svårt att förrställa sig... Tänk att behöva sitta häktad i total isolering i över 2 år för ett helt offerlöst brott.

Skamligt!
Citera
2023-11-29, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokonuts
Svårt att förrställa sig... Tänk att behöva sitta häktad i total isolering i över 2 år för ett helt offerlöst brott.

Skamligt!

Då antar jag att du inte läst nyheterna senaste åren när det numer är vardagsmat med oskyldiga som dör i gängkrigen?
Krig som ofta startas för att narkotika är en drivande del i det?

Håller visserligen med om att häktestiden är på tok för lång.

Men offerlöst brott.. jag antar att du knarkar själv.
Citera
2023-11-29, 08:38
Avstängd
Han får väl börja snacka och underlätta utredningen så kanske det går fortare för den stackars pundaren.
Citera
2023-11-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Han får väl börja snacka och underlätta utredningen så kanske det går fortare för den stackars pundaren.

Du låter som en cuck.

Du anser alltså att det är okej att bli inlåst i över 3 år utan att bli dömd

Riktigt korkad svensson.

Fattar du hur mycket det äter av skattepengar?
Dels hans uppehåll men också om han döms oskyldig så kommer han att få ut miljoner i skadestånd.
Citera
2023-11-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cpfanack
Då antar jag att du inte läst nyheterna senaste åren när det numer är vardagsmat med oskyldiga som dör i gängkrigen?

Korrelation är inte samma sak som orsak.
Seeing two variables move together does not necessarily mean we know whether one variable causes the other to occur. This is why its common to say “correlation does not imply causation.

Alla dessa tråkiga grejer du nämner som tex att osyldiga blir drabbade i skjutningar osv. Att det ens sker så mycket skjutningar i Sverige som det gör i jämförelse med övriga Europa överhuvudtaget har att göra med att vi har den mest repressiva narkotikapolitiken i hela EU och i praktiken innebär det att man ger monopol till ”kriminella”. Själva orsaken till de flesta problemen är alltså snarare vår extremt ideologiskt drivna och kontraproduktiva narkotikapolitik och laglösheten som följer den snarare än själva drogerna.
Citera
2023-11-29, 14:45
Medlem
darkSkyes avatar
25 månader är helt galet. Undra vilka permanenta skador han fick av så lång häktning
Citera
2023-11-29, 14:53
Medlem
MissDecibellas avatar
Han får sig garanterat ett saftigt skadestånd som piggar upp honom när han kommer ut*, som dom flesta andra gangstrar (eller som våldtäktsmannen som fick nästan 900.000).

Dvs ”det blir en förtjänst för honom lite längre fram ”.

*inte sett klippet.
Citera
2023-11-30, 08:55
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2024-03-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cpfanack

Snacka om att missta korrelation för orsak...

Den riktiga och framförallt största orsaken till det problemet är vårt uppskalade och ultra kontraproduktiva krig mot droger som skapar och göder organiserad brottslighet på ett liknande sätt som förbudet mot alkohol gjorde i Amerika. Är mycket bättre att reglera istället...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in