• 4
  • 5
2025-02-26, 12:46
Moderator
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Om jag bodde i hus så hade man köpt direkt =)

https://www.starlink.com/public-file...eature2_d.webp

Om man bodde i hus som saknade fiberanslutning menar du väl. De flesta hushåll i Sverige lär vara det.
Citera
2025-02-26, 13:18
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Om man bodde i hus som saknade fiberanslutning menar du väl. De flesta hushåll i Sverige lär vara det.

Absolut!

Men är det inte ganska dyrt att dra in fiber till kåken och mobilt bredband kostar mycket om man ser på IPTV och sånt
Citera
2025-02-26, 16:28
Moderator
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Absolut!

Men är det inte ganska dyrt att dra in fiber till kåken och mobilt bredband kostar mycket om man ser på IPTV och sånt

Normalt kostar det väl omkring 10 000 att dra in fiber om man inte hakar på någon kampanj. Det kan dock bli en väldigt dyr historia att dra in i efterhand. Typ om alla andra i kvarteret redan har det och det inte finns någon stomme kvar, så att de måste börja om helt från början. Då talar vi förmodligen hundratusentals kronor.
Citera
2025-05-11, 23:20
Medlem
buisnismannens avatar
Just nu gratis starlink paket vid bindning 12 månader. 559 kr månad för deras bästa paket.

Någon som använder?
Citera
2025-05-19, 19:44
Medlem
Blackslayers avatar
Vi köpte hus utan fiber, men när vi flyttade in tänkte jag inte ett dugg på starlink. Och nu har jag beställt sedan i höstas. Hade det varit mer värt med starlink tro?
Citera
2025-05-19, 19:47
Medlem
Blackslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Normalt kostar det väl omkring 10 000 att dra in fiber om man inte hakar på någon kampanj. Det kan dock bli en väldigt dyr historia att dra in i efterhand. Typ om alla andra i kvarteret redan har det och det inte finns någon stomme kvar, så att de måste börja om helt från början. Då talar vi förmodligen hundratusentals kronor.

Köpte hus som inte hade fiber indraget, vi får betala 20 000 för indragning. Och då gräver jag själv på gården. Annars kostar de 25.000 Tråkiga pengar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in