2023-11-28, 12:55
Medlem
OpieWinstons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-video-sprids

Vem är rapparen i fråga?
Citera
2023-11-28, 12:56
Medlem
Polisen misstänker: Rappare kidnappad och förnedrad – video sprids

Någon som vet mer, citerar lite och delar artikeln.

”I videon som sprids i den undre världen syns den unge mannen blodig och bakbunden – och utsatt för förnedrande behandling.
Nu utreder polisen kidnappningsärendet mot rapparen.
– Vi har ingen misstänkt eller frihetsberövad, säger Fredrik Svedemyr, presstalesperson vid polisen.”

” Utreder kidnappning
Nu utreds ärendet av polisen som inlett en utredning om misstänkt grovt olaga identitetsintrång, grov misshandel, olaga frihetsberövande och grov misshandel.
– Vi har en pågående förundersökning med bakgrund av spridningen av klippet, säger Fredrik Svedemyr, presstalesperson vid pollisen i region Väst.
Enligt Aftonbladets uppgifter ska den utsatte mannen vara rappare och ärendet utreds av polisen i Göteborg.
Om filmen tros vara inspelad i Göteborgsområdet eller inte, eller om personen i videon har koppling till området kan Fredik Svedemyr inte uppge.
– Det har jag heller inga uppgifter om, utan jag kan bara konstatera att vi har den här utredningen i Göteborg, säger presstalespersonen.”

Citera
2023-11-28, 13:06
Medlem
Vad har vi för rappare i Göteborg?

Asmee,Shiro,01an,Gambino,Dizzy,Many flaco,Allyawan,Roffe Ruff?
Citera
2023-11-28, 13:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoZonezigzag
Någon som vet mer, citerar lite och delar artikeln.

”I videon som sprids i den undre världen syns den unge mannen blodig och bakbunden – och utsatt för förnedrande behandling.
– Vi har ingen misstänkt eller frihetsberövad, säger Fredrik Svedemyr, presstalesperson vid polisen.”

” Utreder kidnappning
Nu utreds ärendet av polisen som inlett en utredning om misstänkt grovt olaga identitetsintrång, grov misshandel, olaga frihetsberövande och grov misshandel.
– Vi har en pågående förundersökning med bakgrund av spridningen av klippet, säger Fredrik Svedemyr, presstalesperson vid pollisen i region Väst.
Enligt Aftonbladets uppgifter ska den utsatte mannen vara rappare och ärendet utreds av polisen i Göteborg.
Om filmen tros vara inspelad i Göteborgsområdet eller inte, eller om personen i videon har koppling till området kan Fredik Svedemyr inte uppge.
– Det har jag heller inga uppgifter om, utan jag kan bara konstatera att vi har den här utredningen i Göteborg, säger presstalespersonen.”

Aftonbladets fråga till kriminolog Sven Granath: "Vad är det för ungdomar som begår förnedringsrån?

Sven Granath svarar: "Det är unga killar som är misslyckade på många andra arenor i samhället. De har låg status – men de kan utöva våld. De har ofta en otrygg familjesituation och en havererad skolsituation, många av dem har personlighetsstörningar."

Citera
2023-11-28, 13:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Med risk för att mitt inlägg anses som OT, men jag tycker självklart verkligen inte det. Det är ju inte första gången detta händer och det finns en vacker logik bakom allt som sker idag. Verkligen gangster. Ganska underhållande måste jag säga. Live by the sword, die by the sword.

Du tycker "självklart verkligen inte" vad?
Citera
2023-11-28, 13:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2023-11-28, 13:11
Medlem
halaltarzans avatar
Förstår att det kan vara lite knepigt med att klippa in ett citat om man inte som jag har en delux-dator.....

Citat:
I videon som sprids i den undre världen syns den unge mannen blodig och bakbunden – och utsatt för förnedrande behandling.

– Vi har ingen misstänkt eller frihetsberövad, säger Fredrik Svedemyr, presstalesperson vid polisen.
Citera
2023-11-28, 13:12
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du tycker "självklart verkligen inte" vad?
Att mitt inlägg skulle vara OT. Det är en vacker poesi när gangsterrapsters får smaka på egen medicin.
Citera
2023-11-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad har vi för rappare i Göteborg?

Asmee,Shiro,01an,Gambino,Dizzy,Many flaco,Allyawan,Roffe Ruff?

Är Dizzy? Göteborg?
Citera
2023-11-28, 13:19
Medlem
Vaxads avatar
Någon borde ju sitta på videon?
Citera
2023-11-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antardehan
Är Dizzy? Göteborg?

Nope, Stockholm.
Citera
2023-11-28, 13:25
Medlem
Om AB har sett videon så lär många ha sett den. De är inte snabbast om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in