• 1
  • 2
2023-11-27, 23:12
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Upplever krångel med Steam. Försöker återställa inloggningsuppgifter. Gör den där "klicka alla bussar" grejen som man skall göra för att systemet skall se att man är en människa. Problemet är att den är sååååå lång. Man måste klicka cyklar, bussar och bilar i flera minuter och sen på slutet så får jag ändå ett felmeddelande att jag måste göra om det...
Någon annan som upplevt?
Spelar ganska sällan spel, men lite sugen på att dra igenom något jag köpte för några år sedan som är på det kontot.
Citera
2023-11-27, 23:34
Medlem
tomatlarss avatar
det brukar bli en ny bild om man misslyckas. så du får bli mer noggrann.
Citera
2023-11-27, 23:55
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
det brukar bli en ny bild om man misslyckas. så du får bli mer noggrann.

Men tror jag gör rätt. När de t. ex säger klicka MCn så klickar jag alla rutor med MCn.
Citera
2023-11-28, 00:06
Medlem
sommarlovs avatar
Det är inte så att du måste klicka rätt, istället ser de hur du använder musen för att avgöra om du är människa...
Citera
2023-11-28, 00:10
Moderator
memymos avatar
Posta på rätt ställe. Är inte svårt

Dator- och konsolspel --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2023-11-28, 00:12
Moderator
memymos avatar
Mitt tips är att logga in på deras hemsida och göra det därifrån

Hade samma problem med att göra det genom deras klient med en otroligt lång loopande captcha som inte gick igenom ändå när man "klarat" den.
Citera
2023-11-28, 02:22
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo

Hade samma problem med att göra det genom deras klient med en otroligt lång loopande captcha som inte gick igenom ändå när man "klarat" den.

Det feta. Precis så!
Tack, skall testa.
Citera
2023-11-28, 03:37
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Stäng av din VPN om du använder det, kan också leda till att du får lättare CAPTCHAs.
Citera
2023-11-28, 06:56
Medlem
Funkade för mig inte att göra via min PC. Däremot när jag gjorde det via Steamappen i min telefon så fungerade det på en gång.
Citera
2023-11-28, 22:34
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyckeSenapSkaDeVa
Stäng av din VPN om du använder det, kan också leda till att du får lättare CAPTCHAs.

Bra tips. Skall testa.
Citera
2023-11-30, 13:05
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo

Problemet är att jah är utloggad från det kontot både i browsern och mobilappen och glömt lösenordet.
Skulle lösa sig om captchan bara funkade som den skall. Har VPN avstängd men samma dumheter som innan. Det är ju bara jag som har tillgång till min mail så förstår inte varför de inte kan skicka löseordsåterställning till den mailen bara. Det kanske de gör om capthan går igenom..., men det gör den ju inte.

Update:
Kom på lösenordet så nu är allt bra, men hade jag inte gjort det vet jag inte hur jag hade löst det.
Captchan är verkligen hopplös.

Nu kommer en följdfråga.
Har två olika steamkonton. På det ena har jag bara tre spel. Kan man inte föra över dem på det andra kontot på något sätt?
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-11-30 kl. 14:01.
Citera
2023-11-30, 18:48
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Har två olika steamkonton. På det ena har jag bara tre spel. Kan man inte föra över dem på det andra kontot på något sätt?

Tyvärr inte. Känner flera som råkat skapa 2 och det går inte migrera kontona.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in