2015-08-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmumsakatten
Tror det ska vara lugnt, dock inte säker. Beror ju på hur mycket du väger osv. Håll dig till 0.5 för att vara säker. Sen gå ut och spring lite i veckan, bada bastu osv. Bättre att vara på den säkra sidan

Tja tack för svar, blev kanske 04 på fredagen och en 01 på lördags morgon! I och med jag inte tagit något på länge borde de vara grönt imo. Har ett elr två up alere tester hemma jag kan prova på dagen innan om jag känner mig osäker Peace
2015-08-09, 14:09
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Någon som vet hur länge lyrica kan tänkas synas i urinet om man har gått på det i säg en vecka, 300 mg/dag?
Ingen som kan svara på ett ungefär? Snackar vi en vecka? Två? En månad?
2015-08-09, 17:16
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ingen som kan svara på ett ungefär? Snackar vi en vecka? Två? En månad?
Det är extremt sällsynt och dyrt att screena efter lyrica. Det förekommer varken på stickor eller labbanalys i vanliga fall även om jag hört rykten om att staten skall ha specialstickor för det. Det finns heller ingen information om hur länge det går att spåra, jag gissar iaf på max en vecka. Sysslar du bara med lyrica behöver du inte vara orolig för att åka fast på drogtest eftersom du inte kommer bli kollad.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-08-09 kl. 17:20.
2015-08-09, 17:31
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Tjenare! Någon som vet ifall 3-CMC ger utslag på någon multisticka?

Tacksam för svar.

Mvh!
Jag har kollat upp din fråga och Mephedron kan iaf ge utslag på MET (metamfetamin) nu liknar ju 3-CMC Mephedron så det känns inte långsökt att även det skulle kunna ge utslag på MET. Mer information finns inte.
2015-08-09, 18:57
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Det är extremt sällsynt och dyrt att screena efter lyrica. Det förekommer varken på stickor eller labbanalys i vanliga fall även om jag hört rykten om att staten skall ha specialstickor för det. Det finns heller ingen information om hur länge det går att spåra, jag gissar iaf på max en vecka. Sysslar du bara med lyrica behöver du inte vara orolig för att åka fast på drogtest eftersom du inte kommer bli kollad.
Ok. Tack för svaret. Då kan jag tryggt fortsätta med skiten tills påsen är slut iaf.
2015-08-10, 12:28
Medlem
Tjena!
Har lite funderingar jag tänker kanske folk här med lite erfarenheter kan ha lite teorier angående..
Kort summering av mitt fall:
Blev tagen för innehav 2Maj (1,18g) fick betala 2300kr
Inkallad till SOC möte där mitt lämplighetstillstånd för körkort skulle diskuteras.
Jag närvarade i förra veckan, blev sjukt grillad och kändes verkligen som dem försökte få mig att se ut som en missbrukare på sättet dem behandlade mig.
Fick lämna urinprov på plats som visade negativt resultat men dem fortsatte vara otrevliga mot mig.

SOC medarbetaren tog även nummer till mina anhöriga (av okänd anledning, förmodligen för att dem ska styrka jag ej är i missbruk) och talade med mig lite som om jag vore 12 år (är 23 förövrigt).
Det jag undrar nu är kan transportstyrelsen dra in mitt körkort efter dem fått in hennes utlåtande?
Känns väldigt osannolikt men sen är jag även väldigt nyfiken över vad hon skrivit då hon som sagt var väldigt otrevlig och satt och fyllde sitt anteckningsblock utan att visa mig vad hon skrev.
Vad lär jag räkna med nu? Dem har ju INGA bevis på att jag brukat cannabis över huvudtaget eftersom jag lämnar negativt resultat till SOC och när jag väll blev stannad fick jag enbart böter för innehav.

Mvh, Smått skärrad man
2015-08-10, 14:10
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baastian
Tjena!
Har lite funderingar jag tänker kanske folk här med lite erfarenheter kan ha lite teorier angående..
Kort summering av mitt fall:
Blev tagen för innehav 2Maj (1,18g) fick betala 2300kr
Inkallad till SOC möte där mitt lämplighetstillstånd för körkort skulle diskuteras.
Jag närvarade i förra veckan, blev sjukt grillad och kändes verkligen som dem försökte få mig att se ut som en missbrukare på sättet dem behandlade mig.
Fick lämna urinprov på plats som visade negativt resultat men dem fortsatte vara otrevliga mot mig.

SOC medarbetaren tog även nummer till mina anhöriga (av okänd anledning, förmodligen för att dem ska styrka jag ej är i missbruk) och talade med mig lite som om jag vore 12 år (är 23 förövrigt).
Det jag undrar nu är kan transportstyrelsen dra in mitt körkort efter dem fått in hennes utlåtande?
Känns väldigt osannolikt men sen är jag även väldigt nyfiken över vad hon skrivit då hon som sagt var väldigt otrevlig och satt och fyllde sitt anteckningsblock utan att visa mig vad hon skrev.
Vad lär jag räkna med nu? Dem har ju INGA bevis på att jag brukat cannabis över huvudtaget eftersom jag lämnar negativt resultat till SOC och när jag väll blev stannad fick jag enbart böter för innehav.

Mvh, Smått skärrad man

Innehavet räcker gott för att dra in dit körkort.
Skulle GISSA på att det är 90% chand att det ryker och du får lämna prover ett tag framöver för att visa dig ren.
Baserar gissningen på dels hur dom behandlade dig på mötet men även hur verkligheten ser ut.
Det kräver ingenting för att bli av med kortet numera, tyvärr.
Det är inte som en rättegång heller där allt ska bevisas utan det räcker gott med att du åkt dit EN gång sen behövs inga fler bevis pp att du varit påverkad bakom ratten etc.

Hursomhelst så ser det tyvärr inte särskilt ljust ut.
2015-08-10, 15:43
Medlem
Det är inte som en rättegång heller där allt ska bevisas utan det räcker gott med att du åkt dit EN gång sen behövs inga fler bevis pp att du varit påverkad bakom ratten etc

Angående det du skrev här, jag har inte blivit testad positiv alls. När jag blev tagen pratade jag med polisen som sa det inte var lönt att göra en stor sak av det och han lät mig köra därifrån efter jag erkände mitt brott och han tog narkotikan.
Fick sedan boten hemskickad som jag betalade.
Så dem har inga bevis alls på att jag överhuvudtaget någonsin varit påverkad bakom ratten.
Det är därför jag tycker det borde vara svårt för dem att ta mitt kort?
Mvh
2015-08-10, 15:47
Medlem
Ska tillägga att SOC medarebetaren sa under samtalets gång att har du ingenting att dölja har du ingenting att oroa dig för!
(Hur man nu ska tolka det)
2015-08-10, 15:53
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Käkade 10 mg diazepam i torsdags och i lördags så käkade jag 15 mg diazepam på morronen. När skulle jag kunna lämna ett rent prov tror ni kära fb:are?
2015-08-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baastian
Det är inte som en rättegång heller där allt ska bevisas utan det räcker gott med att du åkt dit EN gång sen behövs inga fler bevis pp att du varit påverkad bakom ratten etc

Angående det du skrev här, jag har inte blivit testad positiv alls. När jag blev tagen pratade jag med polisen som sa det inte var lönt att göra en stor sak av det och han lät mig köra därifrån efter jag erkände mitt brott och han tog narkotikan.
Fick sedan boten hemskickad som jag betalade.
Så dem har inga bevis alls på att jag överhuvudtaget någonsin varit påverkad bakom ratten.
Det är därför jag tycker det borde vara svårt för dem att ta mitt kort?
Mvh
Tror ej du kommer bli av med körkortet. Jag blev tagen av polisen och blev tagen för innehav och bruk, satt dock inte bakom ratten när jag blev tagen men de har ju inga bevis att du körde narkotikapåverkad.

Fick också gå till socialen och pissa för mitt körkort. Pissade negativt sen var det inte mer med det, behövde ej göra fler tester eller något.
2015-08-10, 18:28
Medlem
Gått på tjo lördag-söndag runt 2g. Ska pissa på onsdag komma jag klara mej?..

Sen en annan fråga syns ritalina på sticka?.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in