2015-07-24, 00:38
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Den som tar elvanse och pissar (lisdexamfetamin) borde ge samma utslag som den som pissar på metamina (dexamfetamin) - dvs amfetamin rakt av. Eller anaylserar man ett positvt amf-svar, kan deet vara så petnoga?

Mkt tacksam för svar.
Det var en konstigt formulerad fråga må jag säga min vän.

Syftet med labbanalys är att det skall vara "petnoga". Det är juridiskt giltigt tillsammans med blod- och hårtest på labbabalys.
Det lustiga är att salivtest egentligen inte är det. Vore intressant att se vad som skulle hända om alla svenskar överklagade positva salivtest i domstol.

Förklarade i inlägget ovan att elvanse inte ger utslag på amfetamin vid labbabalys.

Om man screenar efter "U-keralt amfetamin" kommer metamina/elvanse att synas. Screenar man inte efter detta kommer provet bli negativt.

Om man bara screenar efter vanligt amfetamin kommer inte Elvanse/Metamina dyka upp eftersom det är olika ämnen. Lisdexamfetamin är inte vanligt amfetamin, det är en helt egen substans som kommer visas som keralt.

Om man testas med sticka blir det sannolikt en korsreaktion:

MDMA triggas på AMP.
Elvanse/Metsmina triggas på AMP.
etc...
Dessa ämnen är släkt och triggar varandra - stickor är inte petnoga.

Nu förstår jag egentligen inte om din fråga avsedde analys eller sticka eller om du trodde att det fungerade likadant men nu har jag förklarat hur de ligger till för både och.

Mvh Hysteria
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-24 kl. 01:31.
2015-07-24, 10:53
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Den som tar elvanse och pissar (lisdexamfetamin) borde ge samma utslag som den som pissar på metamina (dexamfetamin) - dvs amfetamin rakt av. Eller anaylserar man ett positvt amf-svar, kan deet vara så petnoga?

Mkt tacksam för svar.
Nej det stämmer inte, substanserna är ju inte identiska right? Vi snackar ju ändå en finkamning per analys här.

Mvh SyNatt
2015-07-24, 20:09
Medlem
Neverthelesss avatar
KLONAZOLAM

Råkade tappa en zip-påse idag på jobbet... Stressade tillbaka för att se om jag hitta den, chefen hade självklart hittat den och jag sa att det var min pollenmedicin, kommer garanterat få pissa på måndag, vad visar dessa på?
2015-07-24, 21:50
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevertheless
KLONAZOLAM

Råkade tappa en zip-påse idag på jobbet... Stressade tillbaka för att se om jag hitta den, chefen hade självklart hittat den och jag sa att det var min pollenmedicin, kommer garanterat få pissa på måndag, vad visar dessa på?

Du kommer klara dig om det är analys eftersom man i regel inte screenar efter RC bensos. Sen är inte ens klonazolam klassat ännu så förekommer definitivt inte på drogtester. En miljon plus till dig.

Är det sticka kan det möjligen ge utslag på benso-reagenten. Han har dock ingen som helst rätt till att sparka dig om det visar positivt på sticka.

Tråkigt dock att du tappade påsen. Det är nog bara av flödder man blir så jävla dum att man tappar knarkpåsar på sin arbetsplats. Det får bara inte hända liksom. En miljon minus till dig.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-24 kl. 21:58.
2015-07-25, 00:19
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevertheless
KLONAZOLAM

Visar det positivt på bensodiazepiner så går det på anatlys och då ser de exakt vad och mängd.
Substansen ifråga har jag ingen aning om rådande tolkning.

OT: Men seriöst skärp dig zipppåse på jobbe skaffa lite fina nyckelringsbehållare eller bullet hallsband eller vadsomhelst du inte kan tappa
2015-07-25, 09:49
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Visar det positivt på bensodiazepiner så går det på anatlys och då ser de exakt vad och mängd.

Du har fel. För det första kan man inte återvända ett urinprov med säkra resultat och för det andra kan inte labb upptäckta RC-droger som inte ens är narkotikaklassade ännu.

Inte ens polisen kan upptäcka oklassade RC-droger i urin eller blod.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-25 kl. 10:19.
2015-07-25, 18:41
Medlem
Hur länge kan jag räkna med att jag har Cannabis i blodet om jag har rökt dagligen i ungefär 6 mån?
2015-07-26, 03:09
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Du har fel. För det första kan man inte återvända ett urinprov med säkra resultat och för det andra kan inte labb upptäckta RC-droger som inte ens är narkotikaklassade ännu.

Inte ens polisen kan upptäcka oklassade RC-droger i urin eller blod.
Problemet är att de flesta RC-bensos har metaboliter som är gemensamma med narkotikaklassade bensos. Skulle förvåna mig om inte detsamma gäller för klonazolam. Man kan m.a.o. bli dömd för att ha knarkat trots att man inte har knarkat.
2015-07-26, 10:13
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Problemet är att de flesta RC-bensos har metaboliter som är gemensamma med narkotikaklassade bensos. Skulle förvåna mig om inte detsamma gäller för klonazolam. Man kan m.a.o. bli dömd för att ha knarkat trots att man inte har knarkat.

Nej,

Du har helt rätt i att klonazolam kan ge utslag på en sticka men inte alls på analys.
Man kan inte bli dömd för att knarka via blod- eller urinanalys om man inte har, stuntprat.

Här har du några exempel på vilka metaboliter man screenar efter:

Alprazolam Alpha-hydroxyalprazolam
Diazepam desmethyldiazepam
Flunitrazepam 7-aminoflunitrazepam
Nitrazepam 7-aminonitrazepam
Klonazepam 7-aminoklonazepam
http://sahlgrenska-klinkem-analyser.vgregion.se/Missbruksanalyser_i_urin.pdf

Klonazolam har en helt egen unik metabolit som du inte kommer att återfinna vid labbanalys, detta för att se till att det inte blir missförstånd som du påstår är vardag.
Hoppas det klarnade till =)
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-26 kl. 10:30.
2015-07-26, 16:35
Medlem
yerbas avatar
Har försökt skumma igenom en bunt med sidor i denna tråd efter en liknande frågeställning som min, utan resultat. Provar därför att helt enkelt ställa min fråga här...

Jag har haft paus från gräset i ca 2,5 månad efter ett hyffsat långt brukande på ca 4-5 år, enligt direktiv och tips från denna tråd. Men förra veckan, under semestern, så rökte jag ca 3g brunt utspritt över veckan. Jag undrar nu (ungefärligt) hur länge jag kan tänkas ha kvar THC i systemet?

Tacksam för svar då jag är lite nojjig att råka ut för ett slumpmässigt pisstest på jobbet när jag kommer tillbaka från semestern.

MVH
2015-07-26, 22:59
Medlem
Jag ska möjligtvis på intervju på Scania inom snar framtid, 1-3 veckor. Polarn skall försöka styra upp ett jobb.

Nu är det såhär att jag har rökt cannabis 2-3 gånger veckan under sommaren - maj -> nu.

Har redan varit "ren" från cannabis i en vecka nu eftersom jag fick reda på att det mycket möjligt finns jobb åt mig. Vad jag läst och läst överallt så är jag inte ren förnst om 4 veckor ungefär i urinet. (Ska börja springa som en dåre i veckan med, inte bara för att bli ren men detta har jag redan planerat ett tag men inte satt i gång, vill få upp konditionen lite!)

Någon som vet hur drogtestet går till? Står dom och glor med spegel? (tvek på denna men man kan aldrig var för säker) och om jag skulle hävda att jag inte kan pissa, verkligen stå på mig så tror ni att jag skulle kunna få göra ett annat prov te.x saliv då jag vet att dessa utförs med? (Självklart vara lite smidig, typ kan jag få pröva imorgon igen eller kanske senare idag tom valpögon )

Har letat och letat men inte hittat någonting, läste på någon blogg om en tjej som fick salivtest. Men det var för ett par år sedan.. Någon med lite färsk info?
2015-07-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thestonedape
Hur länge kan jag räkna med att jag har Cannabis i blodet om jag har rökt dagligen i ungefär 6 mån?
Kan sitta i upp till 1,5-2 månader om du har otur. Vanligast är väl ca 1 månad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in