2014-09-07, 15:17
Medlem
Musikkas avatar
Du skriver att det sk GT-provet är lite förhöjt. Jag antar att din läkare har tagit andra leverprover: ASAT, ALAT, bilirubin, ALP, och att de har varit normala. Ett isolerat GT-värde kan betyda att levern är ospecifikt påverkad av något läkemedel som du tar (eller sk naturläkemedel). En typ av medicin som kan ge en sådan påverkan är

t ex epilepsimediciner, men det finns många olika läkemedel som kan ge en ospecifik påverkan på leverproverna. Vidare kan sköldkörtelhormonstörningar ge isolerad påverkan på GT-provet. Alkohol kan påverka levern med följd att GT stiger. Även övervikt och för höga blodfetter kan ge en sådan bild. Det är bra att din husläkare beställt en ultraljudsundersökning av din lever eftersom att även vävnadsförändringar i levern kan ge stegrade GT värden - även om detta är ovanligt. Ibland finner man ingen tydlig orsak till de förhöjda leverproverna. Levern är ett mycket komplext organ med flera olika funktioner där vi ännu inte förstår allt. Mitt råd är att du genomgår ultraljudsundersökningen och eventuell ytterligare kontroll av proverna.
2014-09-07, 16:53
Medlem
hej alla kunniga fb:are!

visst finns det någon multi sticka som iktorivil inte syns på?

eller snarare det måste finnas det. för har ätit mängd sådana sista 2 veckorna och när jag fick tillbaka mitt prov sa de morfin och kokain endast. och det kan ju vara skit schysst för vissa men inte för mig eftersom jag imorgon ska till det ställe jag kommer få metadon utifrån, och om de använder sig av annan sticka kommer jag antagligen vara rökt. så snälla kan jag få detta bekräftat o kanske lite hjälp med hur jag ska gå till väga när jag träffar de som hoppningsvis kommer ge mig mitt meta (ska vara transfer patient innan jag kommer med i själva programmet och då är det hårda bud)

snabba svar uppskattas! sitter o biter av mig nagelbanden..
2014-09-07, 17:06
Medlem
kan tilläggas att jag åt 16mg 2 timmar innan svar på prov
2014-09-07, 21:05
Medlem
GulCitrons avatar
det här är så jävla konstigt! Här säger ni att meclonazepam inte syns på multitest på andra trådar säger d att det syns på urinprover (analys)

Någon som vet
Behöver ingen idiot som ska tro något utan vill veta 100%
2014-09-07, 23:57
Medlem
bobbebobbes avatar
Jag har rökt cannabis 2-4 gånger i veckan i ungefär 2 månaders tid. Har dock inte rökt sen förra helgen. Syns det på blodprov fortfarande?
2014-09-08, 08:17
Medlem
ambigues avatar
Någon som vet något om brotizolam?
2014-09-08, 08:22
Medlem
Muhamedssons avatar
Funkar det bara att dricka mycket natten innan? Kan man dricka 4 liter om dagen 1 vecka innan. Gör det någon verkan? I min logiskt tänkande hjärna så borde det vara så. Inlägget är ett komplement till anvisningarna som TS ger. Har jag rätt?
2014-09-08, 11:41
Medlem
fyras avatar
Ok. Jag har ett dilemma och behöver någon som är expert på ämnet
(Ni får skicka privatmeddelande om ni känner er säkrare med det)

Jag har en kär vän som ska sluta dricka pga alkoholism. Grejen är att han även har ett jobb som gör drogtest, så han kan inte självmedicinera med t.ex Cannabis, vilket självklart vore det bästa alternativet att byta ut alkoholen med tills vidare. Frågan lyder: Vad för preparat ska han ta som både verkar mot abstinens (både psykiska/fysiska) och som kan ge tummen upp på test? Bör dessutom vara något som inte pajar kroppen lika mycket som alkohol. Hört att psykadeliska droger kan ha visst resultat, dock är killen lite skör så misstänker att den typen av droger inte är ett bra tips gällande honom. Så T.ex LSD går bort.

Alla tips är välkomna, behöver verkligen hjälp med detta!
Tack på förhand.
2014-09-08, 13:59
Medlem
Kollar här också,

Har up på onsdag, kan jag ta subb idag, tog även en lina igår kväll...
2014-09-08, 15:51
Medlem
inga svar... "de kunniga" har lunch rast
2014-09-08, 17:17
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Kollar här också,

Har up på onsdag, kan jag ta subb idag, tog även en lina igår kväll...

Jag skulle ha skippat det, hinkat en jävla massa vatten istället och bett till gudarna. Om jag får gissa så tror jag du är ganska körd hur som helst, läste om någon här på fb som var positiv i 12+ dagar på sub.

Inte mycket till svar, men jag önskar dig lycka till!
2014-09-08, 17:27
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Ok. Jag har ett dilemma och behöver någon som är expert på ämnet
(Ni får skicka privatmeddelande om ni känner er säkrare med det)

Jag har en kär vän som ska sluta dricka pga alkoholism. Grejen är att han även har ett jobb som gör drogtest, så han kan inte självmedicinera med t.ex Cannabis, vilket självklart vore det bästa alternativet att byta ut alkoholen med tills vidare. Frågan lyder: Vad för preparat ska han ta som både verkar mot abstinens (både psykiska/fysiska) och som kan ge tummen upp på test? Bör dessutom vara något som inte pajar kroppen lika mycket som alkohol. Hört att psykadeliska droger kan ha visst resultat, dock är killen lite skör så misstänker att den typen av droger inte är ett bra tips gällande honom. Så T.ex LSD går bort.

Alla tips är välkomna, behöver verkligen hjälp med detta!
Tack på förhand.

Benso är ju det första man tänker på, visserligen syns det på UP men det borde väl vara lugnt om han lyckas få det utskrivet?

Edit:
Om han krökat mycket & länge så måste han nästan trappa ner med någon form av benso, det kan som bekant vara farligt att sluta tvärt med alkohol.
Senast redigerad av suproret 2014-09-08 kl. 17:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in