2023-11-26, 16:32
Medlem
Jag funderar på att köpa en måltidsersättare likt Yokebe eller något annat och är medveten om att man kan likt ändå bli mer hungrig så jag tänkt mig att ta en måltidsersättare där jag också tar omega-3 tabletter, lite kvarg och tonfisk.

Jag gör detta för att prova på att spara på kostnaderna. Jag kommer enbart att promenera och syssla med yoga. Alltså träningspass som inte kräver mycket svett och slit.

Har någon här provat måltidsersättning och vad bör man tänka på? Handlar inte om att gå ner i vikt utan att spara på kostnaderna. Kommer inte att jobba 8-17 5 dagar i veckan under 2024 ,därmed slipper jag den stressen.
Citera
2023-11-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag funderar på att köpa en måltidsersättare likt Yokebe eller något annat och är medveten om att man kan likt ändå bli mer hungrig så jag tänkt mig att ta en måltidsersättare där jag också tar omega-3 tabletter, lite kvarg och tonfisk.

Jag gör detta för att prova på att spara på kostnaderna. Jag kommer enbart att promenera och syssla med yoga. Alltså träningspass som inte kräver mycket svett och slit.

Har någon här provat måltidsersättning och vad bör man tänka på? Handlar inte om att gå ner i vikt utan att spara på kostnaderna. Kommer inte att jobba 8-17 5 dagar i veckan under 2024 ,därmed slipper jag den stressen.
Din text och rubrik går inte riktigt ihop.
Citera
2023-11-26, 16:43
Medlem
Du kommer absolut gå ner i vikt men det är inte någon lösning. Så fort du börjar äta vanlig mat igen så kommer du gå upp i vikt igen. Det bästa är Kalorieunderskott min vän
Citera
2023-11-26, 16:43
Medlem
Citat:

Ät vad du vill så länge du ligger på kcal underskott.
Citera
2023-11-26, 16:44
Medlem
wes420s avatar
Du vill alltså gå ner i vikt, men det handlar inte om att gå ner i vikt?
Har jag förstått dig rätt då?
Citera
2023-11-26, 16:45
Medlem
Kokta ägg. 15 st per dag, plus tonfisken. Drick 1 liter vatten där du tillsätter 0,5 msk seltin och 1 tsk vanligt salt.
Kör ditt yoga och promenera.
Funkat bra för mig utan tillsatser
Citera
2023-11-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Du vill alltså gå ner i vikt, men det handlar inte om att gå ner i vikt?
Har jag förstått dig rätt då?

Handlar om att äta nyttigt på ett kostsamt sätt.
Citera
2023-11-26, 16:51
Medlem
Citat:
Handlar om att äta nyttigt på ett kostsamt sätt.

Men du vill gå ner i vikt? Eller?
Citera
2023-11-26, 16:55
Medlem
Soldatkas avatar
Citat:
Handlar inte om att gå ner i vikt utan att spara på kostnaderna.

Skippa pulver och industriföda. Så här va:

2 st makrill i tomatsås (250 g)
6 st ägg, kokta/stekta (320 g)
1 st krossat äggskal (5 g), för kalcium
50 g spenat, fryst till stekt
50 g grönkål, fryst till stekt
20 g snabbkaffe, under hela dagen (mineraler)
10 g kakaopulver till första kaffet (mineraler)
1 st vitamin (sport)

Detta ger 100–1700% RDI av alla ämnen. 1100 kcal. Kostnad: 50 kr.
Citera
2023-11-26, 17:03
Medlem
soundchecks avatar
Prova istället att kombinera fasta eller periodisk fasta med en kolhydratkost. Då är det mycket troligt att du kommer att uppleva viktminskning, men också en bättre hälsa i övrigt. Genom att söka på nätet kommer du att stöta på en överflöd av information om detta ämne.
Citera
2023-11-26, 17:18
Medlem
Måltidsersättning är väl ganska dyrt. Om du vill spara pengar är det nog bättre att äta betydligt mer av de billigaste livsmedel och kanske även komplettera med en multivitamin tablett varje dag ifall kosten blir för ensidig så att du får i dig alla nödvändiga näringsämnen.
Citera
2023-11-26, 17:35
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldatka
Skippa pulver och industriföda. Så här va:

2 st makrill i tomatsås (250 g)
6 st ägg, kokta/stekta (320 g)
1 st krossat äggskal (5 g), för kalcium
50 g spenat, fryst till stekt
50 g grönkål, fryst till stekt
20 g snabbkaffe, under hela dagen (mineraler)
10 g kakaopulver till första kaffet (mineraler)
1 st vitamin (sport)

Detta ger 100–1700% RDI av alla ämnen. 1100 kcal. Kostnad: 50 kr.

Äggskal?

Kör varma koppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här