Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-26, 15:44
  #1
Medlem
Varför tar folk kort när människor står och sörjer vid en kista och lägger ut på sociala medier? Samma när någon närstående håller på att dö, tar man upp sin mobil och knäpper en bild när man håller den döende/döda släktingen i handen och lägger ut med texten ”farväl farmor”. Varför? Vad vill man uppnå? Det känns så osmakligt. Är samhället så skadade av sociala medier att man gör vad som helst för att få likes?
Hur hade ni känt om era barn knäppt bilder på er när ni tar farväl av en förälder och postar på Instagram med massa gråt emojis?
Citera
2023-11-26, 15:52
  #2
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunRobot
Varför tar folk kort när människor står och sörjer vid en kista och lägger ut på sociala medier? Samma när någon närstående håller på att dö, tar man upp sin mobil och knäpper en bild när man håller den döende/döda släktingen i handen och lägger ut med texten ”farväl farmor”. Varför? Vad vill man uppnå? Det känns så osmakligt. Är samhället så skadade av sociala medier att man gör vad som helst för att få likes?
Hur hade ni känt om era barn knäppt bilder på er när ni tar farväl av en förälder och postar på Instagram med massa gråt emojis?

Att hålla hand är väl jättefint och inte alls över gränsen på något sätt.
Citera
2023-11-26, 15:55
  #3
Medlem
okok1s avatar
En narcissist är ofelbar och perfekt. Frågar du denna varför denne gör så, så kommer narcissisten gaslighta dig till att det är du som är problemet.
Citera
2023-11-26, 16:00
  #4
Medlem
soxaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunRobot
Varför tar folk kort när människor står och sörjer vid en kista och lägger ut på sociala medier? Samma när någon närstående håller på att dö, tar man upp sin mobil och knäpper en bild när man håller den döende/döda släktingen i handen och lägger ut med texten ”farväl farmor”. Varför? Vad vill man uppnå? Det känns så osmakligt. Är samhället så skadade av sociala medier att man gör vad som helst för att få likes?
Hur hade ni känt om era barn knäppt bilder på er när ni tar farväl av en förälder och postar på Instagram med massa gråt emojis?
Ja.

Tidigare fotade man för att ha kvar som minne hemma i sitt privata liv. Det var ju aldrig menat för någon utomstående att ta del av utan endast avsett för de närmast anhöriga, som ett minne och ett bevarande av den som dog.
Jag har själv sådana foton och som jag inte vet var de hamnar någonstans efter mig så därför kommer jag att förstöra de och det är av respekt för personerna på fotona.
Citera
2023-11-26, 16:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Att hålla hand är väl jättefint och inte alls över gränsen på något sätt.

Ja att hålla hand är fint, att i den fina stunden komma på tanken ”bäst jag tar en bild och lägger ut så alla vet att nu är farfar död” det är enl mig att fokusera på fel sak.
Citera
2023-11-26, 18:40
  #6
Medlem
kordens avatar
Man är ute efter tummen upp skulle jag tro.
För i tiden ringde man och pratade ut när nån gick bort . Nu räcker det med lite kommentarer tydligen


Skulle aldrig ta kort, men sen lägger ut en bild per år typ 😂
Senas bilden som ligger uppe är på jultomten från förra året, så får väl ta det i år igen
Citera
2023-11-26, 21:58
  #7
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunRobot
Ja att hålla hand är fint, att i den fina stunden komma på tanken ”bäst jag tar en bild och lägger ut så alla vet att nu är farfar död” det är enl mig att fokusera på fel sak.

Jag håller inte med fullt ut. Förstår vad du tänker dock, men jag menar att om man vill meddela att ens släkting gått bort så kan man bara skriva det med text men om man lägger till en bild så är det inte hela världen så länge det är en bild som är respektfull.
Citera
2023-11-27, 09:13
  #8
Medlem
rektumsekrets avatar
Begravningar kan jag köpa. Men den där jävla handbilden är inte bara creepy utan uttjatad och det finns inget vackert med en död hand?
Citera
2023-11-27, 19:23
  #9
Medlem
VillageOblivias avatar
Ännu sjukare i USA där det är kutym med öppen kista på begravning och folk ibland lägger upp bilder där man kan se den framlidnes ansikte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback