Hej igen, ett tag sedan jag skrev här men vill uppdatera lite
Jag har nu varit och konsulterat två stycken plastikkirurger på Akademikliniken och Art Clinic och bestämt mig för att gå vidare med Art Clinic. Efter att ha rådfrågat dessa har jag kommit fram till att det som krävs i mitt fall är en stor bukplastik + fettsugning. Det innebär att överflödig hud tas bort och naveln flyttas. Ett stort ingrepp, men jag anser att det är absolut är värt det för ett liv utan lös hud. Fettet kommer också att avlägsnas.
Notan för själva ingreppet landar på lite över 100 tusen kronor. Det är bara att betala helt enkelt.
Bristningarna och ärr kan förfinas i ett senare skede med ytterligare microneedling. Några kommer försvinna med den lösa huden dock men långt ifrån alla. Helt perfekt kommer det aldrig bli, men däremot kommer det bli helt platt och ej sladdrigt (vilket är precis vad jag vill). Det kommer vara möjligt att träna upp buken på ett helt annat sett. Kanske får man se de där berömda "magrutorna" för första gången i livet, vem vet

Kärlekshandtagen kommer helt att tas bort. Operationen är inte helt riskfri, och det är jag fullt medveten om. Återhämtningen tar också sin tid med gördel de första veckorna. Träning efter 6-8 veckor, fullgott resultat efter ca 9 månader.
Det är alltså priset för att ha varit överviktig

Men samtidigt helt rätt beslut för min del.