Bara för att relatera tillbaka till det jag skrev tidigare. Jag har funderat en del på det här, kollat på min kropp och jämfört med bilder online. Det kommer krävas en hel del för att reparera det här. Och jag nöjer mig inte innan magen är platt och helt fast. Därav kommer jag gå hela vägen med kirurgi också.
Det hela blir en slags trestegskur med fokus på att 1. Tackla bristningarna 2. Avlägsna överskottshud genom bukplastik 3. Göra eventuella finjusteringar för att minska bristningar ytterligare med Fraxel CO2 Laser eller microneedling på magen/ryggen samt överarmarna, insida lår. Sen har jag även funderat på att fixa käklinjen och fettsuga hakan också vid nåt tillfälle, men det kan vänta.
Processen kommer pågå nu från December 2023 och vad jag räknat med i princip hela 2024. Sen är det här en långtgående process med löpande underhåll. Kvarstår det lite fett på bena till exempel eller lite löst skinn där kan det bli en plastikoperation till, men det är inte det viktigaste.
Att en gång ha varit fet har förstört kroppen och jag kan inte acceptera detta, jag tar fajten och betalar vad det än kostar helt enkelt. Framförallt eftersom jag inte har valt det själv utan hade oturen att födas med fel genuppsättning. Finns folk i min närhet som levt nästan identisk livsstil med mig med liknande matvanor tidigare i livet och inte alls blivit lika feta. Så det är ren genetik. I sinnet är jag en smal person och det är så jag vill leva resten av mitt liv.
Jag vill skulptera min kropp till något jag kan visa istället för att skyla. Och det ska jag bannemig lyckas med. Jag vill bli ett levande exempel på att allt är möjligt. Det är bara teknisk innovation, kompetensen hos skönhetsklinkerna och plastikkirurgerna och plånbokens tjocklek som sätter gränsen för vad som går att göra. Mitt mål är att sommaren 2025 kunna göra allt det jag alltid drömt om, inte skämmas på stranden eller begränsa mitt val av kläder enbart på grund av kroppsform. Kunna bära kalsonger och badbyxor utan att nåt hänger, ser redan nu framför mig hur bandet på dem kommer forma sig snyggt och prydligt runt midjan. Bara njuta av livet helt enkelt.

Slippa den här eviga avundsjukan jag haft genom livet, jag har tittat ner i marken så fort jag har sett en smal eller vältränad annan kille där tröjan sitter högt upp eller shirtless. Jag har kokat inom mig och gråtit åtaliga gånger om hur orättvist livet är.

Vad gjorde jag för att förtjäna det här? har gått runt i min skalle. I samma veva när jag var tonåring började jag redan då kika på plastikoperationer och dietade en del, gick ner lite i vikt men på grund av en rad olika omständigheter såsom pressen att prestera i skolan, vilket jag också gjorde, kom i vägen varade det inte så länge. Hade bland de högsta avågngsbetygen.
Tänka sig att få uppleva för första gången känslan av att vara snygg. Bara det är ju helt ovärdeligt och hade jag varit miljonär eller mångmiljonär hade jag lätt kunnat betala miljoner bara för det (nu kostar det ju inte så mycket, men ni fattar poängen ändå). Ett liv levs bara en gång, varför offra livskvalitet när det finns vägar ut. Nä, mitt beslut är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Kan knappt vänta och räknar ner timmar till min första behandling.
Hade jag haft den ekonomiska möjligheten hade jag redan (om man fick då) gjort det här i tonåren. Men bättre sent än aldrig. Ungdomen får jag aldrig tillbaka, men resten av livet kan bli lite bättre i alla fall. Framtiden lär bjuda på ännu mer ny teknik och förfiningar inom hudvård och plastikkirurgi, så det kan bara gå åt ett håll. Framtiden ligger i mina händer, jag fick inte den kroppen jag ville ha naturligt, men jag kan skapa den.