2023-11-25, 18:05
Medlem
God kväll flashback!

Gillar att titta på sport, speciellt när det är några större event då vill jag verkligen sitta bänkad framför tvn. Tjejen jag lever ihop med hatar detta eftersom det "förstör hela kvällen" för henne. Jag kan förstå henne på ett sätt men samtidigt så borde man ju kunna göra olika saker utan varandra ibland. Problemet är att vi båda gillar att vara hemma på helgerna. Det här med att festa eller hänga med vänner har vi båda växt ifrån lite så det är inte lätt att komma på något annat att göra.

En vanlig helg brukar vi titta på film/serie och äta gott på kvällen. Ibland dricker vi lite vin. Vi trivs väldigt bra med det men när det är sportkväll så blir det alltid lite gnabb. Har sagt att hon borde hitta på något annat att göra men hon gillar som sagt att vara hemma och framförallt att göra saker ihop. Hon kan underhålla sig lite vid datorn en stund men tycker ändå att kvällen förstörs när jag vill se på sport.

Känns som ett ganska vanligt fenomen. Hur har ni andra löst detta?
Citera
2023-11-25, 18:10
Medlem
Hon får väl fan kunna klara sig själv. Det kommer aldrig att hålla om ni alltid ska umgås. Man måste kunna ha egna separata intressen. Jag skulle nog till och med säga att det är essentiellt för att en relation ska fungera.
Citera
2023-11-25, 18:12
Medlem
HerrKralls avatar
Ingen fara. Detta kommer att lösa sig när hon lämnar dig för att du just är så jäkla tråkig och ska titta på sport.

Har dejtat en del upptagna kvinnor under åren och är det något de haft gemensamt så är det att dom alla var urbota trötta på att gubben deras hela tiden skulle titta på sport.
Citera
2023-11-25, 18:13
Medlem
erektidiots avatar
Mutor kanske kan funka? Typ, sätt dig ner med henne och fråga öppenhjärtligt om det är något hon vill göra som hon går och trycker på för att hon tror att du inte skulle tycka om det, som ni kan göra tillsammans. Byteshandla liksom. Förhållanden handlar ju som man säger om att "ge och ta". Om hon tycker ditt sporttittande tar så mycket från henne, då får du erbjuda att ge henne något tillbaka.

Med det sagt, om hon då bara svarar "nä, jag vill bara inte att du gör detta", då känns det som att hon har ett djupare problem. Till och med min sporthatande exfru var ok med att jag tittade på hockey-vm liksom.
Citera
2023-11-25, 18:25
Medlem
Livssynslurks avatar
En enkel lösning är att inte kolla upp resultat och sedan titta i efterhand när hon ändå kommer vilja vara ifred för att hålla på med sina intressen.
Citera
2023-11-25, 18:28
Medlem
sebastian66s avatar
Det brukar vara väldigt svårt att kombinera om en inte tycker om sport. Det innebär att man måste försöka kunna prioritera. Hur kan det komma sig att ni inte har kommit fram till detta innan detta bekymret måste väl ha varit väldigt länge.
Det innebär att du måste prioritera kanske. Man måste kunna kommunicera med varandra på något sätt. Kan man inte kommunicera så kanske man kan skilja på sig.
Har inte din flickvän eller sambo några egna intressen? Det känns som att man måste hitta en bra kombination för att passa varandra på något sätt.
Citera
2023-11-25, 18:40
Bannlyst
Då kan hon dra åt helvete kort och gott!

Det är fruktansvärt vanligt med tjejer som ska ha och ha, deras serier, deras filmer, deras musik…

Sen när man väcker dom 05:00 i Augusti då det vankas bockjakt så blir det ett jävla liv…
Citera
2023-11-25, 18:40
Medlem
Knark.Draken...s avatar
Detta löste jag enkelt genom att skaffa en katt, katten ligger sedan i normal ställning sovandes vid knät, oavsett om jag spelar, ser sport, nyheter, dokumentärer, fysik lektioner på Youtube, data, signalering hobby, informations teknologi via böcker osv. Katten kräver endast:
* mat
* vatten

Katten är en Bengal och den är mycket prisvärd exempel på bra kommunikations materialets framgångar när man vill ha, en, kompis...
Citera
2023-11-25, 18:51
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knark.Draken...
Detta löste jag enkelt genom att skaffa en katt, katten ligger sedan i normal ställning sovandes vid knät, oavsett om jag spelar, ser sport, nyheter, dokumentärer, fysik lektioner på Youtube, data, signalering hobby, informations teknologi via böcker osv. Katten kräver endast:
* mat
* vatten

Katten är en Bengal och den är mycket prisvärd exempel på bra kommunikations materialets framgångar när man vill ha, en, kompis...

Det är ett alternativ, men ingen lösning på problemet. Går inte rakt av att ersätta människa mot katt.
OBS. Du ska inte tillfredsställa dina fysiska begär ihop din kära Bengal, oavsett hur prisvärt du finner detta alternativ.
Citera
2023-11-25, 18:53
Medlem
HubertOlssons avatar
Skilj dig ifrån din elaka fru.
Citera
2023-11-25, 18:54
Medlem
Knark.Draken...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det är ett alternativ, men ingen lösning på problemet. Går inte rakt av att ersätta människa mot katt.
OBS. Du ska inte tillfredsställa dina fysiska begär ihop din kära Bengal, oavsett hur prisvärt du finner detta alternativ.

Tänker du på sexualiserande aktioner nu? Nej, inget sådant för mig. Jag har konverterat från man, till robot. Så jag "dejtar bara AI:z just nu...
Citera
2023-11-25, 19:07
Avslutad
Jaha då vet vi att TS är från fittgenerationen född på 90-talet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem