2023-11-25, 19:10
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
God kväll flashback!

Gillar att titta på sport, speciellt när det är några större event då vill jag verkligen sitta bänkad framför tvn. Tjejen jag lever ihop med hatar detta eftersom det "förstör hela kvällen" för henne. Jag kan förstå henne på ett sätt men samtidigt så borde man ju kunna göra olika saker utan varandra ibland. Problemet är att vi båda gillar att vara hemma på helgerna. Det här med att festa eller hänga med vänner har vi båda växt ifrån lite så det är inte lätt att komma på något annat att göra.

En vanlig helg brukar vi titta på film/serie och äta gott på kvällen. Ibland dricker vi lite vin. Vi trivs väldigt bra med det men när det är sportkväll så blir det alltid lite gnabb. Har sagt att hon borde hitta på något annat att göra men hon gillar som sagt att vara hemma och framförallt att göra saker ihop. Hon kan underhålla sig lite vid datorn en stund men tycker ändå att kvällen förstörs när jag vill se på sport.

Känns som ett ganska vanligt fenomen. Hur har ni andra löst detta?

Köp en enormt stor monsterdildo till henne så kan du fortsätta och leva som en soffpotatis framför din TV.
Citera
2023-11-25, 19:14
Medlem
Du måste genast sätta ner foten. Hon kör med offerkoftataktiken och försöker ge dig dåligt samvete vilket är väldigt vanligt bland manipulerande honor. Här gäller det för dig att vara bestämd och tala om vad som gäller och vilka konsekvenser det kan få om hon fortsätter. Lycka till!
Citera
2023-11-25, 19:37
Medlem
Vi män har alla privilegier, att ge upp några av dem är inte hela världen. Jag låter själv frun och döttrarna bestämma över tv:n, samt andra saker i hemmet, som inredning, när släkten ska träffas, till vilket land weekendresan ska gå, etc. Det blir klart bättre stämning i hemmet.
Citera
2023-11-25, 20:14
Avslutad
kan förstå, finns det något så förbannat tråkigt som sport? Å andra sidan ska kärringen låta dig va ifre och klara sig själv några timmar.
Citera
2023-11-25, 20:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
God kväll flashback!

Gillar att titta på sport, speciellt när det är några större event då vill jag verkligen sitta bänkad framför tvn. Tjejen jag lever ihop med hatar detta eftersom det "förstör hela kvällen" för henne. Jag kan förstå henne på ett sätt men samtidigt så borde man ju kunna göra olika saker utan varandra ibland. Problemet är att vi båda gillar att vara hemma på helgerna. Det här med att festa eller hänga med vänner har vi båda växt ifrån lite så det är inte lätt att komma på något annat att göra.

En vanlig helg brukar vi titta på film/serie och äta gott på kvällen. Ibland dricker vi lite vin. Vi trivs väldigt bra med det men när det är sportkväll så blir det alltid lite gnabb. Har sagt att hon borde hitta på något annat att göra men hon gillar som sagt att vara hemma och framförallt att göra saker ihop. Hon kan underhålla sig lite vid datorn en stund men tycker ändå att kvällen förstörs när jag vill se på sport.

Känns som ett ganska vanligt fenomen. Hur har ni andra löst detta?

Det tog mig många, många år att hitta en kvinna som inte beter sig så här. I teorin får båda två göra vad de vill på egen hand, men går man ifrån mer än en timme och gör något eget så börjar tjatet; "Men vad ska JAG göra nu då? Ska du sitta där HELA kvällen?". I åratal hindrade det mig från både skrivande, musicerande och till från att utföra husreparationer och hushållsarbete.
Citera
2023-11-25, 20:25
Medlem
halaltarzans avatar
När jag vill titta på något på burken som inte kärringen vill se så sitter hon bredvid mig i soffan med sin dator och lurar och likadant gör jag om hon vill se något som inte jag vill se.
Citera
2023-11-25, 20:26
Medlem
Skaffa 2 tv apparater. Du ska inte böja dig för hennes önskemål. Hon får lära sig att virka, sticka eller kolla på Instagram själv.
Citera
2023-11-25, 22:00
Medlem
Schmutskiis avatar
finns inget att lösa. Självfallet får du ha dina hobbys. Jag kollar F1 och Hockeyn på kvällarna ibland, min kvinna skulle aldrig våga säga något till mig.

Din kvinna borde hitta på saker att göra eller hitta egna hobbys. dagens kvinnor är tappade.
Citera
2023-11-25, 22:55
Medlem
rektumsekrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Då kan hon dra åt helvete kort och gott!

Det är fruktansvärt vanligt med tjejer som ska ha och ha, deras serier, deras filmer, deras musik…

Sen när man väcker dom 05:00 i Augusti då det vankas bockjakt så blir det ett jävla liv…

Bara att vänja sig vid att kvinnor bestämmer nu för tiden.
Jag upplever det dagligen, vissa dagar tänker jag att det är tur hon är snygg
Citera
2023-11-25, 23:07
Medlem
Jävla fjolla. Ge henne samma skit tillbaka och förklara för henne hur hon förstör din kväll när hon hänger på instagram hela kvällen.
Citera
2023-11-25, 23:39
Medlem
Tittar väldigt mkt på sport (speciellt fotboll) och min sambo hatar det... som tur är är han dock nöjd med att få lite datortid då, och så brukar vi se till att ändå göra saker tillsammans. Vi är ju dock gamla nu och kanske inte lika på att behöva vara tillbaka 24/7... jag har lärt honom uppskatta mästerskap nu, kanske lite träning och mutor funkar hos er med?
Citera
2023-11-25, 23:45
Medlem
Forsokskanins avatar
Men vänd på situationen då din lilla muppjävel ... hade du velat att hon satt och kollade på smink videos med högt ljud i vardagsrummet en timma varje kväll , skrikandes JAAAAA när nya produkter tillförs?
Suger hon inte , så tyvärr lämna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in