2023-11-29, 20:22
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Åkesson protesterar ju när folk anklagar honom för att vilja slänga ut muslimer. Eftersom, som han påpekar, bara sagt att han vill slänga ut just islamister. Så alldeles uppenbart har du förväxlat muslimer med islamister. Det blir ju lite dumt om du sitter och gissar på att Åkesson menar muslimer när han uttryckligen poängterar att han endast avser islamister.

Nej det är inte dumt. Jag är övertygad om att han ser på muslimer som många gör här i diskussionen och ser ett väldigt nära släktskap mellan "vanliga" muslimer och islamister. Islamist betyder inte terrorist utan att muslimen önskar och agerar för politisk islam, det riktiga islam. Det är nästan bara sekulära muslimer som inte är islamister.
Citera
2023-11-29, 20:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Nej det är inte dumt. Jag är övertygad om att han ser på muslimer som många gör här i diskussionen och ser ett väldigt nära släktskap mellan "vanliga" muslimer och islamister. Islamist betyder inte terrorist utan att muslimen önskar och agerar för politisk islam, det riktiga islam. Det är nästan bara sekulära muslimer som inte är islamister.
Du är alltså övertygad om att Åkesson står och blåljuger. Jag är mer övertygad om att Åkesson är mer intelligent än så. Han är ändå partiledare med åratal av mediavana. Att stå och gaffla rena dumheter brukar oftast vara något som oerfarna volumtärer i valbodarna brukar syssla med eftersom de inte fattar bättre.
Citera
2023-11-29, 20:59
Medlem
GoranPongs avatar
Även om jag håller med Åkesson bör han nog vara lite försiktig annars kan nog SD glömma att få vara med i en regering framöver för nu börjar de andra partierna tvivla. När SD är tillräckligt stora och Åkesson är statsminister så kan han dra på lite men nu bör han tänka sig för.
Citera
2023-11-29, 21:12
Avslutad
Jasså Jimmy steppar upp?

Är det bara snack? Eller menar han allvar? Isf kommer SD dränera de övriga borgerliga partierna till nästa val.

Han gör i alla fall rätt som inte spelar woke pk och dansar efter erdogans pipa. Gött mos i korvkiosken. Det behövs extrema åtgärder för att stoppa islamiseringen i fd Svedala numer swedistan.
Citera
2023-11-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
De underlåter sig att styras av staten genom att de kan vräkas om staten väljer att de ska vräkas. Eller de kanske spränger sig i luften eller våldtar sin kusin i protest, men de underlåter sig slutligen hur som helst.
Kristendom är inte uteslutande ortodox som islam och muslimska seder är, det är natt och dag att jämföra getknullar-religioner som brett förutspråkar att döda hundar, slå kvinnor och våldta barn, och en religion som funnits 1000 år längre än islam. Dessa (som muslimerna kallar dem) otrogna hundarna som vänt ryggen mot islam är inte muslimer i varken deras eller muslimers ögon (även om de prisar eller ber om förlåtelse till allah när de tar den i röven), tro mig.

Så jäkla skönt inlägg 😆
Instämmer helt.
Citera
2023-11-29, 21:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Du är alltså övertygad om att Åkesson står och blåljuger. Jag är mer övertygad om att Åkesson är mer intelligent än så. Han är ändå partiledare med åratal av mediavana. Att stå och gaffla rena dumheter brukar oftast vara något som oerfarna volumtärer i valbodarna brukar syssla med eftersom de inte fattar bättre.
Det handlar inte om att blåljuga. När Åkesson snackar om att han vill riva moskeer river han inte dessa för att han hittat någon enstaka islamist där utan för att han hatar alla muslimer oavsett de är islamister eller ej.

Säpo har redan visat att de kan hitta illasinnade imamer men Åkesson med sin oerhörd förföljelsemani vill att arbetssättet skall ändra till att man river moskeer istället för att avlyssna och sätta dit.

Detta beror ju på att han liksom Jomshof på fullt allvar hatar muslimer precis som vissa på detta forumet gör.

Han tal går inte att tolka på annat sätt utan att man har ett bristande IQ. Sedan kan han försöka snicksnacka sig ur det men hans retorik precis som Jomshofs återkommer gång efter annan. Vi kan sedan tidigare i höst notera att han inte ville ge Jomshof någon uppläxning.
Citera
2023-11-29, 22:08
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det handlar inte om att blåljuga. När Åkesson snackar om att han vill riva moskeer river han inte dessa för att han hittat någon enstaka islamist där utan för att han hatar alla muslimer oavsett de är islamister eller ej.

Säpo har redan visat att de kan hitta illasinnade imamer men Åkesson med sin oerhörd förföljelsemani vill att arbetssättet skall ändra till att man river moskeer istället för att avlyssna och sätta dit.

Detta beror ju på att han liksom Jomshof på fullt allvar hatar muslimer precis som vissa på detta forumet gör.

Han tal går inte att tolka på annat sätt utan att man har ett bristande IQ. Sedan kan han försöka snicksnacka sig ur det men hans retorik precis som Jomshofs återkommer gång efter annan. Vi kan sedan tidigare i höst notera att han inte ville ge Jomshof någon uppläxning.
Det är så klart en spekulation så god som någon. Du har inga belägg för det. Du kan lika gärna spekulera i att Miljöpartiet inte är intresserade av miljöpolitik. De vill bara jävlas med folk genom att höja bensinpriser och avveckla kärnkraften för att elpriserna ska öka. För att de hatar folket.

Det blir så att säga inte en särskilt konstruktiv diskussion.
Citera
2023-11-29, 22:24
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Var har jag skrivit att jag hatar judar? Ingen vill väl tillbaka till 30-talet, men kan du inte se likheter med SD och nazismens agerande på 30-talet? Är det inte du som är hjärntvättad av SD?

Det var ett antagande då du försvarar islamism. Du förstår skillnaden på islamism och islam?

Nej. SD har inte hjärntvättar mig. SD har dock en förmåga att ta obekväma frågor och göra politik utav. Islamism är ett problem, obegränsad invandring blir ett problem. Två frågor som SD får fritt spelrum i att äga. Åtminstone fick. Inte SDs fel utan övriga partiers. Det finns däremot mycket av SD ideologi som är för mig (och den större skalan SD väljare) helt främmande. Exempelvis folkdans och Ultima Thule. SD har en, enligt mig, ett uselt kulturperspektiv. Övertygad om att majoriteten SD väljare håller med mig.

Med det sagt, jag är en blankröstare och troligen kommer förbli tills det politiska systemet förändras i grunden.
Citera
2023-11-29, 22:25
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:

Det är inga dumheter. Han lyckas ju ypperligt övertyga dig om att han endast är ute efter en liten bråkdel av muslimerna. Han lyckas övertyga mig om att han är medveten om att det inte handlar om en ringa andel av muslimerna utan att islamisterna har en betydande roll. Ja han är intelligent på det viset.
Citera
2023-11-29, 22:41
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det var ett antagande då du försvarar islamism. Du förstår skillnaden på islamism och islam?

Nej. SD har inte hjärntvättar mig. SD har dock en förmåga att ta obekväma frågor och göra politik utav. Islamism är ett problem, obegränsad invandring blir ett problem. Två frågor som SD får fritt spelrum i att äga. Åtminstone fick. Inte SDs fel utan övriga partiers. Det finns däremot mycket av SD ideologi som är för mig (och den större skalan SD väljare) helt främmande. Exempelvis folkdans och Ultima Thule. SD har en, enligt mig, ett uselt kulturperspektiv. Övertygad om att majoriteten SD väljare håller med mig.

Med det sagt, jag är en blankröstare och troligen kommer förbli tills det politiska systemet förändras i grunden.
Jag försvarar inte islamism ett dugg. Jag bara förklarar vad Åkesson har sagt. Det är allt. Att du tänker att Åkesson nog säkert ljuger är något helt annat.
Citera
2023-11-29, 22:44
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det är inga dumheter. Han lyckas ju ypperligt övertyga dig om att han endast är ute efter en liten bråkdel av muslimerna. Han lyckas övertyga mig om att han är medveten om att det inte handlar om en ringa andel av muslimerna utan att islamisterna har en betydande roll. Ja han är intelligent på det viset.
Där ser man. Vad är det Åkesson har sagt som fick dig att tro att han i själva verket menar muslimer när han säger islamister?
Citera
2023-11-29, 22:50
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Där ser man. Vad är det Åkesson har sagt som fick dig att tro att han i själva verket menar muslimer när han säger islamister?

Från trådstarten. Det är uppenbart att han med islamister avser en ganska stor grupp. Till och med socialdemokrater räknas dit.
Dessutom vill Jimmie Åkesson riva moskéer.

– På sikt behöver vi börja konfiskera och riva moskébyggnader där det sprids antidemokratisk, antisvensk, homofob eller antisemitisk propaganda eller allmän desinformation om det svenska samhället.

– Minareter, kupoler, halvmånar eller andra attribut som tjänar som islamistiska monument i stadsbilden bör helt tas bort.

Åkesson säger också att S är en del av den islamistiska rörelsen i Sverige.

– Det finns ingen plats för islamister i Sverige. Det är min bestämda, ärliga uppfattning.

– Tyvärr är det inte lika tydligt i Sveriges största parti, Socialdemokraterna. Socialdemokraterna är snarare en aktiv del av den islamistiska rörelsen i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in