• 6
  • 7
2023-11-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det beror som sagt på var man är i livet. Är man 25 så tycker jag man bör ge sig ut i kroglivet, om så bara för att träffa eller som minst titta på folk.
Det är intressant och lärorikt, särskilt om man är packad själv.
Det var kanske annorlunda på din tid men idag måste man antingen vara redo för att slåss om man går själv eller samla ihop alla grabbarna för att det inte ska bli problem mot andra fittor tankade och laddade som vill hävda sig när man själv bara vill ha en skön kväll. Jag är inte rädd men palla sitta med hotbild mot lokala kriminella efteråt det är dom som springer på krogen och härjar mest i min stad. Höll på att hamna i bråk med tre stycken sist jag var ute själv.

Jag hamnar i dessa situationer eftersom jag inte duckar drama om dom vill testa medans andra vänder andra kinden till och låter dom bete sig illa och dörrvakterna nojar dom.
Citera
2023-11-27, 04:10
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Det var kanske annorlunda på din tid men idag måste man antingen vara redo för att slåss om man går själv eller samla ihop alla grabbarna för att det inte ska bli problem mot andra fittor tankade och laddade som vill hävda sig när man själv bara vill ha en skön kväll. Jag är inte rädd men palla sitta med hotbild mot lokala kriminella efteråt det är dom som springer på krogen och härjar mest i min stad. Höll på att hamna i bråk med tre stycken sist jag var ute själv.

Jag hamnar i dessa situationer eftersom jag inte duckar drama om dom vill testa medans andra vänder andra kinden till och låter dom bete sig illa och dörrvakterna nojar dom.
Drama fanns även då, men de kriminella man stötte på på den tiden var absolut i minoritet.
Rättare sagt, de fanns men var inte så många att någon var direkt rädd för dem, även om det alltid fanns de lokala idioterna som skulle slåss på fyllan.

För min del har jag alltid gått undan om jag kunnat, just för att jag sett för många gånger hur lite som krävs för att någon ska råka riktigt illa ut. Det kan räcka med en halvmiss, men killen ramlar och slår i trottoaren och vips så är han hjärnskadad och får sitta i rullstol och du vet att det är ditt fel, när du egentligen borde varit den smartare och gått därifrån.
Citera
2023-11-27, 08:02
Medlem
Dricka sprit ensam hemma och hålla käften.

^
Citera
2023-11-27, 08:13
Medlem
halaltarzans avatar
Det är väl mer mitt civilstånd som avgör var det dricks. Har man kärring så blir väl typ 70% hemma och är man singel så blir det väl typ 70% på krogen.
Citera
2023-11-27, 16:29
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Låter som du inte är mogen nog att gå ut om du blir utslängd ”utan anledning”.

Jag har blivit utvisad och nekad inträde flera gånger av dryga ordningsvakter, trots att jag vid de flesta tillfällen har varit helt nykter.
Citera
2023-11-27, 16:35
dricka hemma är nice pga

1 kostar betydligt mindre

2 man slipper störiga människor

3 man kan gå på toa ifred och utan risk för kö

4 man får spela sin egna musik/ se på vad man vill på tv:n datorn ( visst man kan ju lyssna på musik i hörlurar på puben

5 om man dricker med vänner är det ju ( förhoppningsvis ) bara folk man gillar

6 man slipper "oroa sig" för att ta sig hem

fördelar att dricka på pub

1 (förhoppningvis ) god mat man slipper laga själv

2 större utbud på alkohol ( troligtvis)

3 är man en social typ kan man ju träffa människor

4 vissa pubar har ju biljard och annat kul att underhålla sig med

5 förhoppningvis är det en skön stämning och lite miljöombyte

men överlag föredrar jag nog att dricka hemma ( chocker jag vet)
Citera
2023-11-27, 18:30
Medlem
Sladdarens avatar
Hemma bäst ... festival , evenemang är nåt helt annat på sommaren så då är väl borta bäst
Citera
2023-11-27, 19:02
Medlem
godboys avatar
Jag kan gilla båda varianterna.

Hemma:
Gott att bara vara hemma i lugn o ro, titta på vad man vill på "TV" eller lyssna på valfri musik utan att bli störd. Ens egen rena toalett är bara några meter bort och ingen kö. Man slipper ta sig hem när man är klar, man är redan i sitt sköna hem.

Puben:
Nu brukar jag/vi gå ut rätt tidigt och är således hemma tidigt med. Men det kan vara gott att ha lite folk runt sig när man känner för det och få lite pubmat.

Så slutsatsen är att det får bli vad man känner för i stunden.
Citera
2023-11-27, 19:11
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Dricka hemma, lyssna på den musik man tycker om, prata med de man tycker om. Krogen handlade bara att få mus. När man har en husmus är krogen inte so kul längre.

Precis. Går man på krogen i Sverige och det inte är i hopp om att få knulla är man ju bakom flötet. Bara bortkastade pengar.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in