Citat:
Ursprungligen postat av
offermentalitet
Det var kanske annorlunda på din tid men idag måste man antingen vara redo för att slåss om man går själv eller samla ihop alla grabbarna för att det inte ska bli problem mot andra fittor tankade och laddade som vill hävda sig när man själv bara vill ha en skön kväll. Jag är inte rädd men palla sitta med hotbild mot lokala kriminella efteråt det är dom som springer på krogen och härjar mest i min stad. Höll på att hamna i bråk med tre stycken sist jag var ute själv.
Jag hamnar i dessa situationer eftersom jag inte duckar drama om dom vill testa medans andra vänder andra kinden till och låter dom bete sig illa och dörrvakterna nojar dom.
Drama fanns även då, men de kriminella man stötte på på den tiden var absolut i minoritet.
Rättare sagt, de fanns men var inte så många att någon var direkt rädd för dem, även om det alltid fanns de lokala idioterna som skulle slåss på fyllan.
För min del har jag alltid gått undan om jag kunnat, just för att jag sett för många gånger hur lite som krävs för att någon ska råka riktigt illa ut. Det kan räcka med en halvmiss, men killen ramlar och slår i trottoaren och vips så är han hjärnskadad och får sitta i rullstol och du vet att det är ditt fel, när du egentligen borde varit den smartare och gått därifrån.