Citat:
Ursprungligen postat av
dontcopymyname
Väljer du alkoholfri öl framför öl med alkohol?
Det beror på när jag ska dricka; var jag är; till vad, om jag ska dricka öl till något; vad jag ska göra senare och så vidare.
Alkohol är ju en kraftfull "smakbärare" vilket gör att det är extremt stor skillnad mellan alkoholfri öl och öl med alkohol även om den alkoholfria ölen utvecklats enormt under de senaste årtiondena. För min del utgår jag ifrån smaken, doften och helhetsupplevelsen och vad som fungerar bäst.
Har dock alltid alkoholfria öl hemma.
Om det inte spelar någon roll vad jag ska göra utan bara tänkt ta en öl blir det med alkohol då det än så länge är öl med alkohol som har högst kvalitet och finns bäst av inom de ölstilar jag helst dricker. Vissa ölstilar går inte att göra alkoholfria och då är det ju inte så mycket att välja på.
Tar dock aldrig och dricker en bulklager om jag ska ta en öl hemma (Har vanligtvis inte ens sånt hemma.) och skulle aldrig heller beställa det ute på lokal.
Enda gången jag dricker det är om någon bjuder då jag värdesätter gott värdskap och vet när det är läge att
ta sedan dit man kommer alternativt om jag fått den typen av öl av någon säljare (Och inte gett dem vidare till någon som uppskattar sån öl.) och tar mig en som törstsläckare vid gräsklippningen och motsvarande.
Alkoholfritt vin dricker jag aldrig privat då jag hittills aldrig provat något som varit acceptabelt. Då väljer jag hellre annan alkoholfri dryck.