Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-24, 10:59
Medlem
Nihennas avatar
har en diskussion om det med en kompis.

För honom verkar det vara för kärl, mikro och grejer.

För mig är det självklart två skafferin där man kan ha mjöl, krossade tomater, pasta, konserver och grejer. Dock har jag även min brödrost där pga platsbrist i andra lådor. Alla jag sett med liknande har också använt dessa två skåp till just det.

Vad säger ni? Förvaring för kärl och mikro, eller skafferi?
Senast redigerad av Nihenna 2023-11-24 kl. 11:07.
Citera
2023-11-24, 11:02
Medlem
Förvaring av vad man vill, men jag som har en kort fru har inte det som skafferi för att det blir omständigt för henne att nå saker där.

Så vi har saker som vi inte använder så ofta, våffeljärn, paninigrill, saftsil, någon större bricka.. Typ
Citera
2023-11-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

För mig är det självklart två skafferin där man kan ha mjöl, krossade tomater, pasta, konserver och grejer. Dock har jag även min brödrost där pga platsbrist i andra lådor. Alla jag sett med liknande har också använt dessa två skåp till just det.

Vad äger ni? Förvaring för kärl och mikro, eller skafferi?

Har man inte micron framme, och får den plats? Verkar omständigt. Jag har lite stavmixer, soppåsar, folie och annat där. Kan självklart användas till vad som helst, flingor, pannkaksmix och annat.
Citera
2023-11-24, 11:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är en förvaringsplats där man förvarar precis vad man vill. Dock måste man tänka på att inte blockera ventilationen från kyl/frys om den går via skåpet.

Att ha en micro på drygt två meter över golv förefaller rent korkat.
Citera
2023-11-24, 11:14
Bannlyst
Tomma plåtburkar som en gång i tiden innehöll ”danish cookies”….
Citera
2023-11-24, 11:27
Medlem
BOMB-CPs avatar
Gamla porrtidningar.
Citera
2023-11-24, 11:27
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Vad jag vet så har det förvaringsutrymmet inget specifikt ändamål, men jag och min fru använder det för köksmaskiner och andra kökstillbehör som vi inte använder dagligen, såsom våffeljärn, matberedare, etc.

Jag har dock funderat över om alla luckor och skåp i ett typiskt svenskt kök har något specifikt syfte, då nästan alla svenska kök är väldigt lika i sin utformning. Det hade varit kul om man hittade en "köksmanual" från 50-talet som beskriver var allt ska vara!
Citera
2023-11-24, 11:34
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:

Jag skulle inte använda det till mat eftersom det är varmare där pga kylens värmeväxling. Brukar ha hushållspapper o dyl där. Sånt som jag inte behöver plocka fram dagligen.
Citera
2023-11-24, 11:38
Medlem
Sonny00s avatar
Har gamla verktyg och en pistol där som jag har ärvt.
Citera
2023-11-24, 11:47
Medlem
FB-Wannabes avatar
-olika storlekar termosflaskor
-tändsticksbuntar
-lampor, olika storlekar
-serveringsbricka
-säkringar till elskåpet
-något "bra att ha" skräp
-manualer till köksmaskiner

inga porrtidningar