2023-11-24, 11:56
Medlem
sinnpajs avatar
Själv förvarar jag kokböcker, pärmen med info jag fick vid inflytt, hushållsmaskiner och whiskeyn där
Citera
2023-11-24, 11:58
Medlem
Lill-Anns avatar
Rolig trådstart.

Diskmedel, rengöringsmedel, plastboxar, doftdeodorant och hushållspapper.
Citera
2023-11-24, 12:22
Medlem
Tratts avatar
Gammal lägenhet, så här är det ett kallskafferi. Förvarar vin, öl och knäckebröd där
Citera
2023-11-24, 12:26
Medlem
Plastburkar, glasburkar, bakformar, plåtburkar, m.m.
Citera
2023-11-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Förvaring av vad man vill, men jag som har en kort fru har inte det som skafferi för att det blir omständigt för henne att nå saker där.

Så vi har saker som vi inte använder så ofta, våffeljärn, paninigrill, saftsil, någon större bricka.. Typ

Om hon ställer sig på en tidning kanske hon når lite bättre?
Citera
2023-11-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
har en diskussion om det med en kompis.

För honom verkar det vara för kärl, mikro och grejer.

För mig är det självklart två skafferin där man kan ha mjöl, krossade tomater, pasta, konserver och grejer. Dock har jag även min brödrost där pga platsbrist i andra lådor. Alla jag sett med liknande har också använt dessa två skåp till just det.

Vad säger ni? Förvaring för kärl och mikro, eller skafferi?
Nej, torrskaffning säger jag eftersom det blir litet varmt däruppe.
Citera
2023-11-24, 12:37
Medlem
ninjatorrents avatar
I vårat hushåll är det godisskåpet.
Citera
2023-11-24, 12:58
Medlem
TrueCs avatar
Framförallt är det ett ventilerande utrymme, blir det för trångt kommer kylen i första hand börja dra massor av el, och i andra bli en brandrisk

Men håller ändå med micro-Janne i sakfrågan
Citera
2023-11-24, 13:18
Medlem
Citat:

För mig är det självklart två skafferin där man kan ha mjöl, krossade tomater, pasta, konserver och grejer. Dock har jag även min brödrost där pga platsbrist i andra lådor. Alla jag sett med liknande har också använt dessa två skåp till just det.

Precis som flera sagt är det ofta ventilation som är viktig att ej blockera där! Dessutom ganska varmt, pga kyl & frys. Så olämpligt som skafferi, då man ofta vill att ett skafferi ska vara någorlunda svalt, och torrt.

Kanske passande för skrymmande grejer i köket, som man ganska sällan använder. Eftersom det kan vara opraktiskt att ta fram saker så högt upp.
Citera
2023-11-24, 13:26
Medlem
ReijoHervonens avatar
Dom är till för elbolagen och vitvaruförsäljarna. Deras funktion är att kyl och frys ska gå varma, dra mera ström och gå sönder snabbare.
Smarta människor har inte skåp ovanför kyl och frys.
Citera
2023-11-24, 13:28
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har flera jobbiga överskåp i hela köket. Visst kan man ha mat i dem om man är lång eller gillar att stå på en stol. Men jag har hellre maten i mina skafferi, har två väl tilltagna. Sedan har jag mer saker än matgrejer, så jag har två junk drawers och ett skåp. Där mer kontorssaker och batterier bor. Har bara tre lådor med bestick. Och fem skåp för köksgrejer som inte är överskåp. I överskåpen har jag saker jag aldrig använder och borde kasta ut. Konstiga ljusstakar, prydnadsföremål, blymuggar jag inte vill slänga.
Citera
2023-11-24, 13:29
Medlem
Citat:

Julsaker... julkulor.. tomtekläder...skåp ovanpå kylskåp. Och julgranen bakom kylskåp... har haft i 37 år. Ta ut och ta in samma på plats.

Påskgrejer i fläktskåp..

Midsommaraftonsklänning/kostym med slips lägger nedreunder spisugn där plåtar förvarades..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in