• 1
  • 2
2023-11-24, 03:10
Medlem
Jag har alltid kört med Alvedon förr, men till mindre verkan. Jag hade en migränattack tidigare idag och fort som attan fick jag i mig en Ipren istället. Istället för att lida den här hemska plågan gick det över en timme efter att jag tog en Ipren. Det har aldrig hänt med Alvedon. Jag har inte migrän så ofta, utan väldigt sällan faktiskt, så jag har kört med gamla beprövade metoder utan att byta strategi.

Vilka tabletter kör ni på?

Låt oss tipsa varandra om vad man kan göra åt migränen.
Citera
2023-11-24, 03:13
Medlem
Europes avatar
Treo fungerar rätt bra. Tar jag det i tid, så brukar jag inte få migränanfall. Paracetamol (som Alvedon) har aldrig hjälpt mot min migrän.

Edit: Förr behövde jag ta Sumatriptan om jag redan hade envis migrän, men det var länge sedan jag har behövt ta någon.
Senast redigerad av Europe 2023-11-24 kl. 03:17.
Citera
2023-11-24, 03:35
Medlem
Diklofenak. Första känning brukar jag ta 50mg tillsammans med 1000mg paracetamol. Bara paracetamol har aldrig funkat.
Citera
2023-11-24, 03:42
Bannlyst
Jag åt ofta värktabletter förr men slutat med det helt. Vet att jag hade en ask i en låda lång tid tills jag eventuellt slängde den, eller så var det de sista jag åt faktiskt en gång när jag hade en fruktansvärd tandvärk. De tog dessutom slut dagen innan eller så, när jag skulle gå t tandläkaren. Men så kom jag på att jag hade en flaska ”kemferolja ” som jag hade läst användes förr emot tandvärk och liknande, så jag smetade på lite på skägget och visst inga problem.

Sen nästa dag när jag var hos tandläkaren berättade jag givetvis om oljan eftersom de vill/ska veta om man tar någon medicin.

Men de körde på, jag tackade ja till bedövning för det har alltid gjort tidigare, senaste gången var närmare tjugo år sedan förvisso, men de körde en spruta i munnen på mig och jag blev förvånad för jag var inte domnad alla, och tandläkaren lär tyckt det var märkligt med för annars skulle de nog inte testat med en till, men samma sak där. Jag kunde tala normalt och var inte domnad alla. Så de körde en tredje , och samma visa… aja, testa den där borren då och det gjorde de och jag hade inte ont alls. Förrän allt var klart , så var det precis som att hon fått för sig att testa skära i nerven eller något bara för att se. Och det gjorde så djävulskt ont och det kändes som att bli knuXxad av satan, phan vad jag hoppade till
Citera
2023-11-24, 03:45
Medlem
Slackoffs avatar
Sumatriptan för i helvete.
Funkar alvedon och treo har ni ingen jävla migrän.
Citera
2023-11-24, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag har alltid kört med Alvedon förr, men till mindre verkan. Jag hade en migränattack tidigare idag och fort som attan fick jag i mig en Ipren istället. Istället för att lida den här hemska plågan gick det över en timme efter att jag tog en Ipren. Det har aldrig hänt med Alvedon. Jag har inte migrän så ofta, utan väldigt sällan faktiskt, så jag har kört med gamla beprövade metoder utan att byta strategi.

Vilka tabletter kör ni på?

Låt oss tipsa varandra om vad man kan göra åt migränen.

Voltaren (eller motsvarande eftersom den inte är receptfri längre) ihop med Ipren. Dubbla doser på båda direkt vid första/minsta känning.
Citera
2023-11-24, 04:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff

Treo fungerar förebyggande för rätt många som lider av migrän. Googla och läs FASS om du inte tror mig. Sumatriptan fungerar inte heller alltid mot min migrän.
Citera
2023-11-24, 04:48
Medlem
Inhale82s avatar
Jag har ofta huvudvärk men skulle inte säga jag har migrän.

Treo brustablett är det enda som funkar snabbt tycker jag.
Ipren fungerar också men kan ta 30-45min innan det verkar.

Alvedon kan dra åt helvete i mitt tycke.
Citera
2023-11-24, 04:59
Medlem
daskapitans avatar
Citodon/Panocod
Tar inte bort smärtan men bedövar en någotsånär.
Receptbelagda.
Citera
2023-11-24, 05:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Sumatriptan absolut. Men de funkar nästan bara om man tar dem strax innan migränen bryter ut. Vilket kan vara svårt att tajma. Men så fort som möjligt ska de intas ivf,.
Citera
2023-11-24, 05:10
Bannlyst
Är inte pillertorsk och det absolut bästa mot påhittet migrän är vatten, kaffe eller powernap/vila i mörkt rum…
Citera
2023-11-24, 05:12
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sumatriptan absolut. Men de funkar nästan bara om man tar dem strax innan migränen bryter ut. Vilket kan vara svårt att tajma. Men så fort som möjligt ska de intas ivf,.
Anervan funkade också utmärkt men jag tror de inte finns längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in