2023-11-23, 12:54
Jag undrar lite om situationen när man beställer något på nätet av till exempel Elgiganten, beställer hemleverans från Bring och det blir förseningar som aviseras i sista stund.

Mer konkret så har det hänt att leverantören, Bring, meddelar att paketet kommer levereras hem till mig mellan 17 och 22 ett visst datum. Det gör att jag stannar hemma under den dagen. Klockan 21, när det är en timme kvar så får jag beskedet att paketet inte kan levereras den dagen och jag får vänta till nästa dag.

Just själva väntetiden är inga bekymmer. Däremot är det ett bekymmer att jag har behövt vara hemma i flera timmar när jag hellre hade gjort något annat. Vad finns det för möjligheter här? Har jag rätt till någon form av ersättning för det?
Citera
2023-11-23, 13:22
Medlem
Antar att det gäller kök ?
Elgiganten har ett leveransavtal, läs det.
Gäller det kök vill jag minnas att du har rätt till 1000kr/ per påbörjad vecka efter Ddu har mottagit allt.

E: du ska också kunna få kompensation om du tagit ledigt från jobb och leverans uteblivit.
Snacka med kundtjänst (efter du läst leveransavtalet)

E2: utöver det är det ren goodwill från företaget. Återigen snacka med kundtjänst. Har du tur får du ett presentkort.
Senast redigerad av firmahasten 2023-11-23 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in