• 1
  • 2
2023-11-22, 17:16
Medlem
Har alltid haft svårt med det sociala. Hälsar alltid och försöker vara trevlig men det här med kallprat har jag aldrig fixat bra. Många på jobbet har därför slutat hälsa och tittar åt ett annat håll när vi möts och dom som hälsar gör det nästan med en suck. Låter som att det tar emot för dom att hälsa på mig. Det kan göra mig ledsen men vill bara kunna skita i det och gå vidare. Hur ska man tänka då?
Senast redigerad av PussySmasher 2023-11-22 kl. 17:19.
Citera
2023-11-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussySmasher
Har alltid haft svårt med det sociala. Hälsar alltid och försöker vara trevlig men det här med kallprat har jag aldrig fixat bra. Många på jobbet har därför slutat hälsa och tittar åt ett annat håll när vi möts och dom som hälsar gör det nästan med en suck. Låter som att det tar emot för dom att hälsa på mig. Det kan göra mig ledsen men vill bara kunna skita i det och gå vidare. Hur ska man tänka då?
Hur gammal är du?
Jag är osocial och tycker det är skönt som fan att slippa folk. Lär dig leva med det och lägg upp ditt liv efter hur du är som person. Finns massor att göra själv och skit i andra.
Om du är ung så kanske du lägger onödig tid på att undra varför du inte är social som andra. Folk är olika.
Citera
2023-11-22, 17:30
Medlem
Motvindas avatar
Citat:

Dra inte slutsatsen att dom inte gillar dig pga deras svårighet att hälsa på dig.
Dom känner säkerligen av din osäkerhet och dina signaler om space. Men det betyder inte för den saken att dom ogillar dig.
Det är väl det viktigaste att tänka om, kring, för det första.
Citera
2023-11-22, 17:30
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Finns det nån som gillar kallprat?
Det måste vara en sjuk jävel isf..

Du får inleda samtalet med dina intressen!
Citera
2023-11-22, 17:32
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Ja du PussySmasher, det där låter mest som att det är du som övertänker. Kollegorna kanske tycker att du verkar vara en person som vill vara ifred, skönt ju.
Citera
2023-11-22, 17:34
Medlem
hockexs avatar
Känner igen mig i lite utav du skriver TS.
Mitt råd är att fokusera mer på dina mål i livet, studier, ta dig vidare, träning, projekt i hemmet. Tänk mer på annat än att få folk att gilla dig, bränner bara onödig energi och slösar tid.

Fortsätt med stt hälsa på de som är fortfarande är trevliga och strunta i de andra.
Citera
2023-11-22, 17:35
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Hur vet du att det handlar om ogillande? Det är din tolkning, men du har ju ingen aning om vad var och en är inne i för tankebanor.
Citera
2023-11-22, 17:40
Medlem
Tackar för svaren

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hur vet du att det handlar om ogillande? Det är din tolkning, men du har ju
ingen aning om vad var och en är inne i för tankebanor.

När det är flera personer som gör samma sak så tänker jag att det måste vara mig det är fel på.
Citera
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Läste nu att du har startat liknande trådar om social ångest, har du diagnos på det? Dra till psyk och försök få terapi, skippa tabletter om du inte verkligen är på botten.
Citera
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
De kanske märker att du blir obekväm och osäker.

Jag vet inte hur jag ska hjälpa. Vänta ut det.

Börja om. Du får bli lite coolare.

Skapa lite distans till dig själv.
Citera
2023-11-22, 18:04
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Tackar för svaren

När det är flera personer som gör samma sak så tänker jag att det måste vara mig det är fel på.

Dags att ändra på det då. Du generaliserar utifrån din känsla. Exakt samma bemötande kan de omöjligen ha. Jag tror att du har en föreställning att allt kretsar kring dig, vilket det inte gör. Människor är i allmänhet rätt självupptagna.

Tipset med terapi och inga mediciner utom i nödfall, är det klart bästa. DBT kanske är mest fruktbart? Kolla upp hur du kan hjälpa dig vidare, och nästa gång du möter en kollega, lägg märke till hur personen verkar må, om den vill hälsa, hälsar du tillbaka, gör den inte det, no big deal.
Citera
2023-11-22, 18:08
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Valet av fb-nick säger väl en del också om problemet..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in