2025-04-09, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Givetvis svindyrt - men på förkommen anledning. Klart det kostar att driva ett rullande frysskåp men lite försäljning här och där. Det som mest förvånar mig är att folk ö h t handlar via Hemglass.

Glassbilens priser ligger över snittet, samtidigt slipper folk traska till butiken, hör glassbilen men ingen handlar, den åker iväg, tuff business i dessa tider, de borde tänka om, måste kosta på att dra omkring om ingen shoppar loss.
Citera
2026-04-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Dom har väl höjt priserna som alla andra. För vissa ute på landet är det billigare att handla vissa varor av glassbilen istället för en extra sväng till affären på X antal mil. Sedan kan man inte handla glass om man har för långt till affären då den smälter i bilen. Så det löser glassbilen åt dig.

På 90-talet var det ju stort att få köpa Daffyglass och vissa som bor på landet kan ha 2-3 mil till Ica.
Citera
2026-04-21, 11:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Givetvis svindyrt - men på förkommen anledning. Klart det kostar att driva ett rullande frysskåp men lite försäljning här och där. Det som mest förvånar mig är att folk ö h t handlar via Hemglass.

Gör många det idag då ? Jag är tveksam.
Citera
2026-04-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
För någon dag sedan hörde jag glassbilen och jag undrar hur den kan vara lönsam speciellt så här års i november?

Chauffören måste ju få betalt och kostar väl företaget över 200:- (minst) i timmen. Bensinen är heller inte gratis och jag antar att en bil av den kalibern drar över litern per mil. Lägg till att varorna transporteras i ett kylaggregat (drivs väl av ström?).

Att glassbilen har lov att störa med sin ljudtruddelutt kan man ju också ifrågasätta men nu tänker jag mer på hur hela kalaset går runt. Äter folk såpass mycket glass nu på senhösten/vintern? Jag ser även att deras sortiment innehållet hamburgare och kebabpizza men vilken människa köper pizza av hemglassbilen?

Dom får gratis arbetskraft från arbetsförmedlingen samt all lön betald av skattebetalarna som ett integrationsprogram!
Citera
2026-04-21, 21:15
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagande och företagsekonomi --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2026-04-21, 21:16
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag vet ingen som köper av glassbilen, men jag hör den allt mer sällan..
Citera
2026-04-28, 18:29
Moderator
Pontiac-Garages avatar
"Glassbilen" utbytt mot Hemglass i rubriken.

Mod.
Citera
2026-04-28, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag vet ingen som köper av glassbilen, men jag hör den allt mer sällan..

Körde förbi och fullt med invandrarungar o deras morsor senast, 2026-04-23 på hemlig ort vad nu de handlade för glassar m.m. rätt saltade priser.
Citera
2026-04-28, 18:44
Medlem
Det finns gott om löst folk som springer och handlar glass för tusen kronor. Det räcker med en person i foppatofflor per gata för att det skall gå runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in