2023-11-26, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Samtliga personer jobbade/ar för @mir m*kky!

https://petterssonsblogg.se/2016/03/...ordande-malmo/

Rulla ned när du klickat på länken. Många från K falangen (kopplingar till K) som firade hans död som officiella hyllningar på Facebook. "Ciro Gomorrah" ser mycket bekant ut.
Senast redigerad av Vanninger 2023-11-26 kl. 20:12.
Citera
2023-11-26, 20:14
Bannlyst
Citat:
Samtliga personer jobbade/ar för @mir m*kky!

Ok, då ville han bli av med honom för egna motiv. Högst sannolikt. Motivet att Mirza sålde ut honom kanske kan stämma ändå.
Senast redigerad av Vanninger 2023-11-26 kl. 20:25.
Citera
2023-11-26, 20:43
Bannlyst
https://ingengornagot.blogspot.com/2...ortsatter.html

Vidare medlemmar i M-falangen och tidig bakgrund i bedrägerier;

Sa*d Gibara. Samma Sa*d i detta fallet?; (FB) Malmö - Skottlossning på köpcentret Emporia en person avliden, en skadad (2022-08-19)

Hade suttit häktad tillsammans med Mirza misstänkt för skotten mot Mevl*r Kupa.

Båda släppta när utredningen lades på is i brist på bevis.

https://blog.zaramis.se/2012/03/03/f...ch-m-falangen/

Flera av M-falangens kända medlemmar hade dömts för bedrägeribrott, exempelvis N*rmin Karamehmedovic, Mirza Masovic, N*lle Masovic, Chio Hong M*c, Emil Tuti*, Goran Mati*, Kadri Cimilj*, Enes Jusufagi*, Eldin Kala* och Bisera Masovi*. Dömda för kontokortsbedrägerier.

Kärnan i M åtalades för omfattande kontokortsbedrägerier-tidiga 10 talet. Man hade ex. köpt flygbiljetter och hotellboende för uppemot 300 000 kronor.

Malmö tingsrätt, B 1234-08

Medlemmar av gänget misstänktes också för inblandning i det mångmiljonbedrägeri mot Svenska Spel som avslöjades redan 2008. Gjordes utredning men info finns inte om åtal väcktes i den härvan.
Senast redigerad av Vanninger 2023-11-26 kl. 21:09.
Citera
2023-11-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanninger
https://ingengornagot.blogspot.com/2...ortsatter.html

Vidare medlemmar i M-falangen och tidig bakgrund i bedrägerier;

Saad Gibara. Samma Saad i detta fallet?; (FB) Malmö - Skottlossning på köpcentret Emporia en person avliden, en skadad (2022-08-19)

Hade suttit häktad tillsammans med Mirza misstänkt för skotten mot Mevlur Kupa.

Båda släppta när utredningen lades på is i brist på bevis.

https://blog.zaramis.se/2012/03/03/f...ch-m-falangen/

Flera av M-falangens kända medlemmar hade dömts för bedrägeribrott, exempelvis Nermin Karamehmedovic, Mirza Masovic, Nalle Masovic, Chio Hong Mac, Emil Tutic, Goran Matic, Kadri Cimilji, Enes Jusufagic, Eldin Kalac och Bisera Masovic (mor till Mirza). Dömda för kontokortsbedrägerier.

Kärnan i M åtalades för omfattande kontokortsbedrägerier-tidiga 10 talet. Man hade ex. köpt flygbiljetter och hotellboende för uppemot 300 000 kronor.

Malmö tingsrätt, B 1234-08

Medlemmar av gänget misstänktes också för inblandning i det mångmiljonbedrägeri mot Svenska Spel som avslöjades redan 2008. Gjordes utredning men info finns inte om åtal väcktes i den härvan.

Tack för informationen!!!
Citera
2023-11-26, 21:05
Medlem
Citat:
S44d Gib4r4. Samma S44d i detta fallet?; (FB) Malmö - Skottlossning på köpcentret Emporia en person avliden, en skadad (2022-08-19)
Nej inte samma S44d. S44d 3l-H4jj4r i emporia fallet
4=a
3=e

Edit: maskade ditt citat.. försök och göra det, är snällt
tycker jag 🫡 man vet aldrig, alla kan vända riktning nån gång i livet

Edit2(svar)(tycker jag spammar tråden😅 ):
Citat:
Notera att det lyfts från tydliga hänvisningar av artiklar som berört ämnet. Nej, inte en eller två källor. Vi pratar om otaliga.

Med andra ord ingenting inhämtat som är taget ur luften. Oavsett maskningar eller inte i varenda inlägg så finns tydliga hänvisningar till källor.
Jag vet men ändå. Alla gör som dom vill. Jag lär fortsätta iaf, oavsett person. O nu kanske nån mer också gör så 🫡
Senast redigerad av splir0n 2023-11-26 kl. 21:25.
Citera
2023-11-26, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
4=a
3=e

Edit: maskade ditt citat.. försök och göra det, är snällt tycker jag 🫡 man vet aldrig, alla kan vända riktning nån gång i livet

Notera att det lyfts från tydliga hänvisningar av artiklar som berört ämnet. Nej, inte en eller två källor. Vi pratar om otaliga.

Med andra ord ingenting inhämtat som är taget ur luften. Oavsett maskningar eller inte i varenda inlägg så finns tydliga hänvisningar till källor.
Citera
2023-11-26, 21:13
Medlem
Citat:
Hmm finns olika teorier där med, enligt PM/Info jag fått till mig.

Mördades N*rmin pga av ”storhetsvansinne”, han höll undan CA 23miljoner som tillhörde mirz@. Konflikten skall ha börjat där, sedan med de yngre grabbarna som ej fått betalt i tid för sinna ”jobb” mm.

N*rmin började ta egna beslut och allt fler lojala personer i gruppen började tappa respekten till honom.

Han bråkade enligt andra trådar även med en barndomsvän vid namnet h@zem (Vice P inom bandidos Malmö). N*rmin hade dödshotat honom gällande en storförlust på kokain parti (20kg). H@zem var direkt länkad med krocksbäcksligan som i sin tur var under @mir mekky.

@mir mekky och hans gruppering var dem grabbar som var trötta på n*rmins beteende/storhetsvansinne.

Grönt ljus ska ha lämnats av Mirz@ M (därav inga vedergällningar).

Enligt info/rykten!

Finner det högst osannolikt att M*rza gett grönt ljus för mordet på N*rmin.
Lek med tanken att han nu skulle ha undanhållit 23 MSEK från M. Låter man då honom bli klippt?

Vem skulle vara tänkt att ersätta N*rmin för att agera högra hand åt M*rza? N och M hade väldigt nära band och tillsammans med H*ng, S*ad och G*ran var de väldigt bra vänner och lojaliteten var något som genomsyrade grupperingen. N hade nära band till hela familjen M och närvarade på broderns begravning i Sandzak samt träffade M regelbundet utomlands.

Vad gäller de andra du nämner så kan det mycket väl stämma men jag skulle inte sätta mina pengar på att M*rza har okejat detta.
Citera
2023-11-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aunit
Finner det högst osannolikt att M*rza gett grönt ljus för mordet på N*rmin.
Lek med tanken att han nu skulle ha undanhållit 23 MSEK från M. Låter man då honom bli klippt?

Vem skulle vara tänkt att ersätta N*rmin för att agera högra hand åt M*rza? N och M hade väldigt nära band och tillsammans med H*ng, S*ad och G*ran var de väldigt bra vänner och lojaliteten var något som genomsyrade grupperingen. N hade nära band till hela familjen M och närvarade på broderns begravning i Sandzak samt träffade M regelbundet utomlands.

Vad gäller de andra du nämner så kan det mycket väl stämma men jag skulle inte sätta mina pengar på att M*rza har okejat detta.
Jag har egentligen ingen aning, hur tajta dom va eller hur dom va som personer. Jag kan tänka mig att så pass tajta som jag inbillar mig (och som de verkar) att dom var så tror jag inte han skulle ge grönt ljus. Men! I och med hur pass stor Mirz4 var så måste han ju också sätta ner foten till slut om någon kontinuerligt kanske gör bort sig/försöker göra sin egen grej, undanhåller såna summor tex, kan ju finnas andra grejer med som vi inte vet.
Just my 2 cents 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-11-26, 21:37
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Jag har egentligen ingen aning, hur tajta dom va eller hur dom va som personer. Jag kan tänka mig att så pass tajta som jag inbillar mig (och som de verkar) att dom var så tror jag inte han skulle ge grönt ljus. Men! I och med hur pass stor Mirz4 var så måste han ju också sätta ner foten till slut om någon kontinuerligt kanske gör bort sig/försöker göra sin egen grej, undanhåller såna summor tex, kan ju finnas andra grejer med som vi inte vet.
Just my 2 cents 🤷🏼‍♂️

Folk säljer sina ”mammor” idag så varför skulle inte Mirz@ kunna ge grönt ljus?

N*rmin fick storhetsvansinne som många säger, killen började till och med hälsa på sina ”bröder” med lillfingret (enligt rykten).

Alla är inte födda till att vara ”ledare”, killen spåra ur helt när han fick ta på sig ledar roll.

Om det nu stämmer att han dumma sig med mirz@s pengar då fick mördarna alla ljus som finns🤷🏻‍♂️.

OBS: något intressant med det hela är ju att ”krocksbäcksgänget tog på sig morduppdraget” (@mirs grabbar) men tittar man närmare så är även mirz@ gift med N@bbe ”roast lives” syster har även barn med henne.

Varför är det viktigt? Jo för att N@bbes kussiner/syskon är även med @mir mekkys gruppering.

Grönare ljus än så behövs ej, nemco f*cka med fel snubbe och han åkte på 30skott därför blev det ingen ”hämnd”.

Har någon annan i Malmö lyckats f*cka med M-falangen utan att bli dödsfiender eller dö?

Där har ni svaret
Citera
2023-11-26, 21:46
Bannlyst
Citat:
4=a
3=e

Edit: maskade ditt citat.. försök och göra det, är snällt
tycker jag 🫡 man vet aldrig, alla kan vända riktning nån gång i livet

Edit2(svar)(tycker jag spammar tråden😅 ):
Jag vet men ändå. Alla gör som dom vill. Jag lär fortsätta iaf, oavsett person. O nu kanske nån mer också gör så 🫡

https://objektiv.rs/vest/699448/poza...-deset-godina/

Till och med serbisk (Belgrade) nyhetstidning skriver tydligt om M falangen. (Varför serbisk tidning tar upp fall som involverat Bosniaker från Sandzak d.v.s muslimska bosniaker är en fråga värd och ställa i det hela)

Att maskera eller inte gör det hela inkonsekvent-osammanhängande.

Ett exempel på första inläggen i tråden där olika personer tydligt skriver ut vem som hämtats från Spanien.

M falangen är inget anonymt såhär 10-15 år senare. Inse att grupperingen inte bildades igår. Det här är ren Malmö-historia brotten går tillbaka till.

Låt folk få veta deras historia, eller rättare sagt vad de ställt till med under alla år som gått i Malmö.

Låt folk få diskutera de fritt utan pekpinnar.

Har jag en poäng eller inte?

Om poäng saknas; var vänlig ta över taktpinnen.
Senast redigerad av Vanninger 2023-11-26 kl. 21:51.
Citera
2023-11-26, 21:53
Medlem
Citat:
Just my 2 cents 🤷🏼‍♂️

M och N var som sagt väldigt nära. Vad gäller dessa summor så är det ju bara rena spekulationer?. Jag det som skitsnack med tanke på att att det inte finns något som tyder på att så skulle vara fallet. Jag menar- M sitter på kontakterna och N styr i Sverige när M tvingats lämna landet. Vem tar över när N är borta? det borde vara glasklart om nu M gett grönt ljus för mordet?

Viktigt att ha i åtanke att N blivit skjuten tidigare men överlevt så nog fanns det många som ville se honom död.
Citera
2023-11-26, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Folk säljer sina ”mammor” idag så varför skulle inte Mirz@ kunna ge grönt ljus?

N*rmin fick storhetsvansinne som många säger, killen började till och med hälsa på sina ”bröder” med lillfingret (enligt rykten).

Alla är inte födda till att vara ”ledare”, killen spåra ur helt när han fick ta på sig ledar roll.

Om det nu stämmer att han dumma sig med mirz@s pengar då fick mördarna alla ljus som finns🤷🏻‍♂️.

OBS: något intressant med det hela är ju att ”krocksbäcksgänget tog på sig morduppdraget” (@mirs grabbar) men tittar man närmare så är även mirz@ gift med N@bbe ”roast lives” syster har även barn med henne.

Varför är det viktigt? Jo för att N@bbes kussiner/syskon är även med @mir mekkys gruppering.

Grönare ljus än så behövs ej, nemco f*cka med fel snubbe och han åkte på 30skott därför blev det ingen ”hämnd”.

Har någon annan i Malmö lyckats f*cka med M-falangen utan att bli dödsfiender eller dö?

Där har ni svaret

Bra och fruktbara kopplingar. Såna här inlägg för tråden vidare och gör den levande.

Inte pekpinnar om hur många tusentals maskeringar (det komiska är att folk redan avslöjat namnen 4 sidor tidigare) eller stjärnor som läggs in under namnen.

Det är totalt oväsentliga kommentarer som bara suger luften ur tråden.

Låt bli de i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in