Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-22, 10:48
Medlem
Doctors avatar
Frågan är vad polisen köper in lokalt till fordon? När de senaste köpte in ett par tusen volvobilar så ingick både service och reparationer i avtalet så det känns inte mycket där som någon nere på lokalplanet kan påverka.
Citera
2023-11-22, 11:20
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Frågan är vad polisen köper in lokalt till fordon? När de senaste köpte in ett par tusen volvobilar så ingick både service och reparationer i avtalet så det känns inte mycket där som någon nere på lokalplanet kan påverka.

I detta fall handlar det om snöskotrar
Citera
2023-11-22, 12:05
Medlem
Astralhopps avatar
Inget systenhotande brott men tidsrymden expanderar valutamängden.. alltså stora summor skattepengar.
Citera
2023-11-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Inget systenhotande brott men tidsrymden expanderar valutamängden.. alltså stora summor skattepengar.
Alltså systemhotande.. är du efterbliven?
Citera
2023-11-22, 12:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inget namn ännu?
Citera
2023-11-22, 12:54
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
I detta fall handlar det om snöskotrar

Kanon, råkar du ha mer information?
Citera
2023-11-22, 13:03
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Kanon, råkar du ha mer information?

Detta är vad som blivit känt via det offentliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Inget namn ännu?

https://www.facebook.com/*ars.*undin.90
*=L
Citera
2023-11-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Jag har för mig att mutbrott mot statliga tjänstemän inte finns längre då det såg ut som att mutlagen togs bort från flera balkar för några år sedan. Däremot finns det kvar för det privata näringslivet och fartyg , om jag som lekman förstått det hela rätt.

Är det någon som vet om detta ”mutbrott” verkligen är ett riktigt mutbrott eller ett led i medias propaganda för att få vanligt folk att tro att det fortfarande är olagligt?

Kan någon laglärd också verifiera om detta jag säger stämmer eller om jag är helt ute och cyklar.
Jag hittade ursprungligen bara ett ställe där de helt slopade mut-paragrafen , dessutom utan att citera vad som togs bort, som alltid varit praxis tidigare. En vän till mig trodde mig inte, och när han skulle motbevisa det jag sa hittade han flera balkar där de gjort samma sak.
Men igen, vi är lekmän.

Ni verkar inte vara så bra på att söka: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/#K10

Citera
2023-11-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Det var väl ett år sedan en högt uppsatt chef åkte dit nu, så det är väl dags igen!

Hur fan kan denna pissmyndighet gång på gång komma undan med att att ha psykopater på chefsposition utan konsekvenser!?!?

Kapten Klänning
Kapten Jäv
Kapten koppleri(chef på Säpo hotade ut sin sambo)

Hur får detta pågå?

Utan konsekvenser? Rätta mig om jag har fel, men både Klänning och Koppleri dömdes väl till fängelse?
Jäv vet jag inte vilket fall du refererar till så där låter jag det vara osagt, men om något är väl det här solklara exempel på att dom inte kommer undan?
Citera
2023-11-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Jag har för mig att mutbrott mot statliga tjänstemän inte finns längre då det såg ut som att mutlagen togs bort från flera balkar för några år sedan. Däremot finns det kvar för det privata näringslivet och fartyg , om jag som lekman förstått det hela rätt.

Är det någon som vet om detta ”mutbrott” verkligen är ett riktigt mutbrott eller ett led i medias propaganda för att få vanligt folk att tro att det fortfarande är olagligt?

Kan någon laglärd också verifiera om detta jag säger stämmer eller om jag är helt ute och cyklar.
Jag hittade ursprungligen bara ett ställe där de helt slopade mut-paragrafen , dessutom utan att citera vad som togs bort, som alltid varit praxis tidigare. En vän till mig trodde mig inte, och när han skulle motbevisa det jag sa hittade han flera balkar där de gjort samma sak.
Men igen, vi är lekmän.
Ja, du är helt ute och cyklar. En offentligt anställd kan självklart begå, och dömas för, mutbrott. Din "missuppfattning" kanske i själva verket är ett led i propagandan för att få vanligt folk att tro att tjänstemannaansvaret är avskaffat? Skränhögern sprider ju den desinformationen konstant. En offentlig tjänsteman kan straffas på olika sätt om han missköter sitt jobb; varning, löneavdrag eller avsked. Har en offentlig tjänsteman stulit av sin arbetsgivare eller tagit emot mutor blir han med största säkerhet av med jobbet enligt arbetsrätten och straffas enligt brottsbalken.
Citera
2023-11-22, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Utan konsekvenser? Rätta mig om jag har fel, men både Klänning och Koppleri dömdes väl till fängelse?
Jäv vet jag inte vilket fall du refererar till så där låter jag det vara osagt, men om något är väl det här solklara exempel på att dom inte kommer undan?

Vad hände med myndigheten?

Att psykopater gång på gång frodas i myndighet borde leda till skyddsstopp och revision av hela verksamheten!

Kapten Jäv som han suga av tjänstevapnet innan påföljd, hans jävade fd sambo har en chefsposition inom NOA, osäker om hon sparkars eller inte, för idioten kommer inte lämna frivilligt..

Vi har bara snuthoror i det här landet och varenda en av dom kan dra åt helvete tills den dagen snorungar inte mördar och spränger mitt på blanka dagen!
Citera
2023-11-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Inget namn ännu?

LL = Chef genomförandegrupp, Fort- och vidareutbildningssektionen, Kompetensenheten/HR/ Polismyndigheten
Falun, Dalarnas län, Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in