Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
De är väl lika usla som Post Nord. De kör ju standard med att "vi har försökt leverera ditt paket, men du var inte hemma" även om de nu inte skriver just så. Typ nio ggr av tio så är leveransförsöket misslyckat, trots att jag varit hemma eller att frugan varit hemma.
Så de kör allt i ett svep till utlämningsstället. UPS är nog ännu värre, de har ju ingen som helst inriktning mot privatkunder utan lägger väl allt krut på företag. Dessutom hamnar väl paketet på något obskyrt utlämningsställe på andra sidan stan.
Något av det mer absurda i leveransväg lyckades dock DHL med. De påstod också att jag inte varit hemma, men både jag och frugan hade varit hemma hela den dan (jobbade från hemmet). Fick i alla fall ett meddelande om att paketet kommit till ett utlämningsställe. Det lustiga var att det hade kommit till ett utlämningsställe i Varberg och jag bor i Göteborg. I alla fall så valde jag att åka dit och hämta det då jag ville ha mitt paket och att jag inte litade på att de skulle lyckas bättre nästa gång. Vad skulle hindra att paketet hamnade i Svappavaara?
Citat:
Ursprungligen postat av
0A0A
Jag väntade på ett paket från USA som skulle anlända en viss dag mellan två klockslag. Jag satt hemma och väntade till 12:00 när det kom ett meddelande om att det inte gick att leverera. Jag ringde direkt upp kundsupport som omgående tog kontakt med budföraren.
För det första så befann sig budföraren 7-8 mil på andra sidan staden. För det andra så skyllde budföraren på att det behövdes en portkod.
Jag satt hemma på tomten och väntade, så det behövdes ingen jävla portkod till fastigheten för att lämna paketet.
UPS är Bluff o Båg - ljuger o bedrar - EN gång skulle betalas - pengar finns alltid - slutade med att jag måste hämta i järfälla o betala några kronor extra pga ingen växel o tar inga kort.
Flera gånger vi har varit där men ingen hemma typ - men de har aldrig varit här.
Dagens leverans - från Kina o gratis frakt i o f s - skulle betala typ 400 kr website funkade inte så jag kunde betala med visakortet - efter tjafs kunde jag betala med bankgiro - stod som obetalt typ en vecka o även leveransdatum - jag sa leverera till serviceställe - det får vi inte det går inte (kostar pengar) - kan vi ställa paketet vid dörren - ja för jag bor så o lämnade portkoden
SEN KOMMER DET VI HAR VARIT DÄR I HELVETE NÅGON HAR VARIT HÄR
Osökt kommer frågan - vilka jobbar där Ali Baba - Negroid Dekadans?
Hur är det har vi några som jobbar där - hur juste är det att jobba där - vad tjänar man osv
UPS ligger väldigt bra till för stämningar när de ljuger om leverans o skickar tillbaka paket o detta särskilt när vi talar om konsumenter