• 1
  • 2
2023-11-21, 15:27
Medlem
Jag har omedvetet fått UPS som leveransutdelare till min adress dom kommer på kvällen om nån dag så jag löser det undrar bara vad gör dom, står och väntar utanför porten så man måste spana från fönstret när man ser att dom anländer eller vad?

Ringde dom förut och bad henne ta mitt nummer så kan chauffören ringa det när han är framme så kommer jag ner direkt hon bara "vi gör inte så, dom kommer bara till adressen" vad är det här för företag egentligen? Gick knappt att prata med personen.

Hon kunde inte se mitt spårningsnummer heller trots att jag ser allt på deras hemsida var den befinner sig osv.

Blev hjärntrött av henne hur funkar UPS egentligen hade hellre önskat att få Postnord eller instabox för det här så jag slipper noja över paket där dom inte verkar meddela innan dom kommer på något vis utan man får stå och speja själv.

Kan dom lämna det direkt utanför porten om dom känner för det?
Citera
2023-11-21, 15:31
Medlem
Eponumoss avatar
Du måste stött på någon mupp.

Ladda hem deras app, registrera dig och verifiera ditt konto.

Du kan sedan lägga till anvisningar till chauffören i appen.

Självklart ringer de om du vill.
Citera
2023-11-21, 15:44
Bannlyst
Min erfarenhet är att de säger att de inte kommer in i porten och skiter i att lämna paketet. Detta oaktat om porten står vidöppen. Upp till tre gånger brukar de göra så.

Hoppas du får ditt packe snart.
Citera
2023-11-21, 15:51
Medlem
Shitnuggets avatar
Du kommer få hämta ut ditt paket på närmsta utlämningsställe. UPS levererar inga paket, de kör allting raka vägen dit och sen hävdar de att du inte varit hemma. Inga samtal, ingen UPS-bil som ens varit i närheten av ditt hus. Varje gång.

https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se

Skitföretag som satt det här i system, jag väljer bort butiker om UPS är deras leverantör.
Citera
2023-11-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Jag har omedvetet fått UPS som leveransutdelare till min adress dom kommer på kvällen om nån dag så jag löser det undrar bara vad gör dom, står och väntar utanför porten så man måste spana från fönstret när man ser att dom anländer eller vad?

Ringde dom förut och bad henne ta mitt nummer så kan chauffören ringa det när han är framme så kommer jag ner direkt hon bara "vi gör inte så, dom kommer bara till adressen" vad är det här för företag egentligen? Gick knappt att prata med personen.

Hon kunde inte se mitt spårningsnummer heller trots att jag ser allt på deras hemsida var den befinner sig osv.

Blev hjärntrött av henne hur funkar UPS egentligen hade hellre önskat att få Postnord eller instabox för det här så jag slipper noja över paket där dom inte verkar meddela innan dom kommer på något vis utan man får stå och speja själv.

Kan dom lämna det direkt utanför porten om dom känner för det?
Funkar inte. De är värdelösa.
Citera
2023-11-21, 17:21
Medlem
godboys avatar
De är väl lika usla som Post Nord. De kör ju standard med att "vi har försökt leverera ditt paket, men du var inte hemma" även om de nu inte skriver just så. Typ nio ggr av tio så är leveransförsöket misslyckat, trots att jag varit hemma eller att frugan varit hemma.

Så de kör allt i ett svep till utlämningsstället. UPS är nog ännu värre, de har ju ingen som helst inriktning mot privatkunder utan lägger väl allt krut på företag. Dessutom hamnar väl paketet på något obskyrt utlämningsställe på andra sidan stan.

Något av det mer absurda i leveransväg lyckades dock DHL med. De påstod också att jag inte varit hemma, men både jag och frugan hade varit hemma hela den dan (jobbade från hemmet). Fick i alla fall ett meddelande om att paketet kommit till ett utlämningsställe. Det lustiga var att det hade kommit till ett utlämningsställe i Varberg och jag bor i Göteborg. I alla fall så valde jag att åka dit och hämta det då jag ville ha mitt paket och att jag inte litade på att de skulle lyckas bättre nästa gång. Vad skulle hindra att paketet hamnade i Svappavaara?
Citera
2023-11-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du måste stött på någon mupp.

Ladda hem deras app, registrera dig och verifiera ditt konto.

Du kan sedan lägga till anvisningar till chauffören i appen.

Självklart ringer de om du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Min erfarenhet är att de säger att de inte kommer in i porten och skiter i att lämna paketet. Detta oaktat om porten står vidöppen. Upp till tre gånger brukar de göra så.

Hoppas du får ditt packe snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Du kommer få hämta ut ditt paket på närmsta utlämningsställe. UPS levererar inga paket, de kör allting raka vägen dit och sen hävdar de att du inte varit hemma. Inga samtal, ingen UPS-bil som ens varit i närheten av ditt hus. Varje gång.

https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se

Skitföretag som satt det här i system, jag väljer bort butiker om UPS är deras leverantör.
Haha ja det verkar ju vara mer regel än undantag att dom inte väljer att lämna ut själva. Sjukt att dom kan få fortsätta så. Gjorde något på deras hemsida vet dock inte riktigt vad haha men nu har den ändrat så att det anländer till en närbutik (ej UPS) i mitt område, den valde butik åt mig dock.

Får hoppas att den anländer där då utan konstigheter. Hela deras hemsida är knepig, deras kundservice är usel men peppar peppar.
Citera
2023-11-21, 19:45
Moderator
HelgeBuks avatar
E-handel, frakt och konsumentfrågor --> Frakt och paketutlämning
/Moderator
Citera
2023-11-21, 19:48
Moderator
HelgeBuks avatar
Beror nog på var i landet det är. Där jag har bott senaste åren har det varit ett bra lokalt åkeri som kört ut UPS grejer, där chauffören har ringt upp och jag har t.o.m. lyckats ringa till åkeriet och fått numret direkt till chauffören när jag behövde ge lite mer info under utkörningsdagen en gång. Riktig kundservice. Sånt kan man bara drömma om med många andra leverantörer.
Citera
2023-11-21, 21:25
Medlem
0A0As avatar
Jag väntade på ett paket från USA som skulle anlända en viss dag mellan två klockslag. Jag satt hemma och väntade till 12:00 när det kom ett meddelande om att det inte gick att leverera. Jag ringde direkt upp kundsupport som omgående tog kontakt med budföraren.

För det första så befann sig budföraren 7-8 mil på andra sidan staden. För det andra så skyllde budföraren på att det behövdes en portkod.

Jag satt hemma på tomten och väntade, så det behövdes ingen jävla portkod till fastigheten för att lämna paketet.
Citera
2023-11-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Jag väntade på ett paket från USA som skulle anlända en viss dag mellan två klockslag. Jag satt hemma och väntade till 12:00 när det kom ett meddelande om att det inte gick att leverera. Jag ringde direkt upp kundsupport som omgående tog kontakt med budföraren.

För det första så befann sig budföraren 7-8 mil på andra sidan staden. För det andra så skyllde budföraren på att det behövdes en portkod.

Jag satt hemma på tomten och väntade, så det behövdes ingen jävla portkod till fastigheten för att lämna paketet.
Alltså någon måste granska dessa det är ju bara om och om igen dessa historier dom verkar ju skita i att köra ut till kunden trots att det är normalt vad som är bestämt.

Antagligen amatörer som knappt kan svenska som rattar dessa bilar och folk högre upp som inte ser problemet att dom jobbar så. Företaget verkar vara riktat mot företag, sen att leverera till kunden korrekt är sekundärt.
Citera
2024-03-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
De är väl lika usla som Post Nord. De kör ju standard med att "vi har försökt leverera ditt paket, men du var inte hemma" även om de nu inte skriver just så. Typ nio ggr av tio så är leveransförsöket misslyckat, trots att jag varit hemma eller att frugan varit hemma.

Så de kör allt i ett svep till utlämningsstället. UPS är nog ännu värre, de har ju ingen som helst inriktning mot privatkunder utan lägger väl allt krut på företag. Dessutom hamnar väl paketet på något obskyrt utlämningsställe på andra sidan stan.

Något av det mer absurda i leveransväg lyckades dock DHL med. De påstod också att jag inte varit hemma, men både jag och frugan hade varit hemma hela den dan (jobbade från hemmet). Fick i alla fall ett meddelande om att paketet kommit till ett utlämningsställe. Det lustiga var att det hade kommit till ett utlämningsställe i Varberg och jag bor i Göteborg. I alla fall så valde jag att åka dit och hämta det då jag ville ha mitt paket och att jag inte litade på att de skulle lyckas bättre nästa gång. Vad skulle hindra att paketet hamnade i Svappavaara?

Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A

UPS är Bluff o Båg - ljuger o bedrar - EN gång skulle betalas - pengar finns alltid - slutade med att jag måste hämta i järfälla o betala några kronor extra pga ingen växel o tar inga kort.

Flera gånger vi har varit där men ingen hemma typ - men de har aldrig varit här.

Dagens leverans - från Kina o gratis frakt i o f s - skulle betala typ 400 kr website funkade inte så jag kunde betala med visakortet - efter tjafs kunde jag betala med bankgiro - stod som obetalt typ en vecka o även leveransdatum - jag sa leverera till serviceställe - det får vi inte det går inte (kostar pengar) - kan vi ställa paketet vid dörren - ja för jag bor så o lämnade portkoden

SEN KOMMER DET VI HAR VARIT DÄR I HELVETE NÅGON HAR VARIT HÄR

Osökt kommer frågan - vilka jobbar där Ali Baba - Negroid Dekadans?

Hur är det har vi några som jobbar där - hur juste är det att jobba där - vad tjänar man osv

UPS ligger väldigt bra till för stämningar när de ljuger om leverans o skickar tillbaka paket o detta särskilt när vi talar om konsumenter
Senast redigerad av SC430 2024-03-18 kl. 16:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in