• 1
  • 2
2023-11-21, 23:58
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Fukuyama spårade ur fullständigt med sin bok "the end of hidtory and the last man". Jag vet inte om de brann i proppskåpet på honom. Men det innebär inte att boken jag nämnde skulle vara dålig.

Självfallet gjorde usas krig i irak och libyen inget för att underlätta införandet av demokrzti. ...Men tror man att dessa länder, även utan bomber från väst, skulle kunna bli demokratier så har man inte en susning.
Vems demokrati skall vi påtvinga andra? Vem har givit dig rätten att döma andra länder och döda dess ledare bara för att usa och vänner inte håller med?
Är vår demokrati så perfekt att vi har rätten att tvinga andra att göra som vi vill? Hyckleri.
Citera
2023-11-22, 00:16
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relwhesti
Med Sveriges exempel insåg ryssarna att demokrati inte är det bästa exemplet på socialt system. Huvudfrågan: vill ryssarna att deras land ska vara detsamma som Sverige?
Nej rinnande vatten, fungerande toaletter och att inte längre leva som på medeltiden verkar inget vidare va, Ivan?
https://www.themoscowtimes.com/2019/...rts-say-a65049
Citat:
Indoor Plumbing Still a Pipe Dream for 20% of Russian Households
In rural Russia, almost two-thirds have no access to indoor toilets, 48.1 percent of whom use outhouses and 18.4 percent do not have a sewage system.
Ni är fan som någon slags snöig (och fattig) subSahara-nation i Afrika. Och ni är stolta över er misär, lol!
(FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget
Citera
2023-11-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Vems demokrati skall vi påtvinga andra? Vem har givit dig rätten att döma andra länder och döda dess ledare bara för att usa och vänner inte håller med?
Är vår demokrati så perfekt att vi har rätten att tvinga andra att göra som vi vill? Hyckleri.

När har jag sagt att jag tycker usa (eller väst) har rätt att döma och bomba andra länder? Svar; inte någonstans.

Nät r påstod jag att vår demokrati är perfekt och vi har rätten att tvinga andra?
Svar; Inte någonstans.

Jobba med din läsförståelse.
Citera
2023-11-22, 11:09
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
När har jag sagt att jag tycker usa (eller väst) har rätt att döma och bomba andra länder? Svar; inte någonstans.

Nät r påstod jag att vår demokrati är perfekt och vi har rätten att tvinga andra?
Svar; Inte någonstans.

Jobba med din läsförståelse.
Mitt inlägg var inte riktat till dig. Antagligen svarade jag på fel inlägg men i rätt tråd. Du har, trots min ytterst bristfälliga läsförståelse, uttryckt en hälsosam skepsis till rådande våldsbejakande narrativ.
Citera
2023-11-22, 20:56
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relwhesti
Med Sveriges exempel insåg ryssarna att demokrati inte är det bästa exemplet på socialt system. Huvudfrågan: vill ryssarna att deras land ska vara detsamma som Sverige?
Du tycker att Sverige är ett sämre land än Ryssland?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in