• 1
  • 2
2023-11-20, 18:22
Medlem
Såg att han förekommit en del i andra trådar och även på sidor där vissa kallar honom för en skandal rakt av.

Vad jag förstod så har väldigt många förlorat väldigt mycket pengar på hans råd och analyser.

Efter en viss efterforskning så vet jag inte ens om jag vill kallar det analyser utan mer gissningar.

Har fått ta del av en del material från gruppen i tidigt skede och hans långsiktiga portfölj där slagskeppet var Qlife Holding bla har gått från ca 45:-/-aktier som gick ner till ören. Sebastian spådde en kurs på 350-450:-/aktien inom 36 månader och haussade på väldigt bra. Jag hittade även en gammal tweet från han där han menade på att den borde gå upp flera 100% i närtid.

Likaså rekade han köp på crunchfish när kursen var runt 80-90:- aktier och menade på att allt under 100:- var billigt! Veckor senare föll den till 20:-/aktien.

Detta är bara några av få jag hittade.
Jag kunde faktiskt inte hitta något av hand rekar som gått + ens överhuvudtaget.

Det som dock verka vara det sjukaste är sekt beteende inne i gruppen som han lyckats skapa att folk tar honom i försvar när någon påpekar hur dålig han är eller hur mycket pengar som förlorar pga hans rek.

Vad jag också förstår genom detta är att han själv inte bidra med något värde inom gruppen så som han verka prata väldigt mycket om.

Utan han fick börja anlita folk i för att hålla i teknisk analys bla. Som kunde erbjuda något i gruppen.

Det verka finnas väldigt mycket om honom där ute och jag har bara sett toppen av ett isberg verka det som.

Någon mer som hört talas om honom och hans Team berg?
Citera
2023-11-21, 08:30
Medlem
Domkallarmighakans avatar
Från börshaj till självhjälpsguru.

Han verkar vara en sån person som lovar sig själv bot och bättring var och varannan dag, men efterlever ingenting av det.
Citera
2023-11-21, 09:02
Medlem
Ja det är verkligen känslan.

La en stund på att fundera på hur han lyckats få igång sekt beteendet i gruppen.

Det är mycket självömkan, ”jag jobbar så mycket” ”jag jobbar så hårt för att ge er värde”

Han är nog lika mycket sjuk som ett dagisbarn också.

Han verka också brottas med psykisk ohälsa ibland.

Påminner lite om Jocke Boy faktiskt, det här med att gråta ut i mellan åt offentliga.

Det ger en känsla hos människor att Sebastian precis som Jocke är väldigt äka, åh du är stark som kan prata om detta, åh nej säg inget dumt om Sebastian han har det svårt och ändå jobbar han så hårt för oss, han är ju så duktig.

Han blir skör i folks ögon som ändå håller honom på en piedestal.

Det gör att folk tar honom i försvar så fort någon kritisera honom.

Jag tror att Sebastians starkaste tillgång hos sig själv är just förmågan att marknadsföra, både sig själv, produkter och tjänster.

Han är väldigt duktig på att rättfärdiga och bortförklara saker och ting.

Och också den här starkt manipulerande känslan där han är störst och starkast men ändå liten och svag. Han kan mest men ändå den mest ödmjuka.

Det är faktiskt riktigt intressant att studera honom.

Det enda tråkiga är att han är väldigt snabb på att blocka och radera mothugg. Han lägger nog mycket tid på att rensa i kanalerna. Man hade velat få så lite mer action. Men hoppas att folk kan hitta hit och dela med.

Även om det kan vara tufft att erkänna att man förlorat pengar osv så är ändå detta chansen att få berätta och få något rättvisa mot herr Berg. För i hans kanaler har man ju inte fått säga sitt verka det som i alla fall. Och det måste vara väldigt många nu som varit drabbade så man är nog allt ifrån ensam.
Citera
2023-11-21, 09:19
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Ja Qlife var en stark sekt, efter covid1984 tramset. Har en nära vän som var med i den och i fallet, jag varnade honom när aktien stod i 40-60kr, sälj allt sa ja.. men han höll.

Detta är väldigt vanligt beteende bland folk som bettar på småbolag.

Jag varnade även för myFC i flera år, jag blev utslängd från Facebook aktiegrupper när jag sade sanningen om den bluffen.. när den kostade 30-40kr.. var förvisso en rolig tid när Björn W åkte runt på alla aktieträffar med sin rosa påse och pratade sitt nonsens..
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2023-11-21 kl. 09:26.
Citera
2023-11-21, 09:29
Medlem
Jag var en av de som torskade lite slantar på Qlife, men det var såpass lite så det knappt räckt till en utlandsresa till Teneriffa. Och jag har enbart mig själv att skylla då jag inte läste på mer själv.

Sebastian verkar vara på rätt väg med energidrycken nu, hoppas han kan varva ned när det landat.
Citera
2023-11-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domkallarmighakan

Sebastian verkar vara på rätt väg med energidrycken nu, hoppas han kan varva ned när det landat.

Ja hoppas stackaren kan få varva ner..
Citera
2023-11-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domkallarmighakan
Jag var en av de som torskade lite slantar på Qlife, men det var såpass lite så det knappt räckt till en utlandsresa till Teneriffa. Och jag har enbart mig själv att skylla då jag inte läste på mer själv.

Självklart får man skylla sig själv om man går på en bluff eller ett dåligt råd.

Men så som Sebastian har haussat Qlife är väldigt omoraliskt. Att måla upp drömscenario för betalande medlemmar som är helt orealistiskt är faktiskt rätt skamligt.

”jag får skylla mig själv för att jag inte läst på mer”

Då är min fråga, vad betalade du för om det inte var för att få ta del utav information och analyser? Vilket du gjorde antar jag. Det enda problemet är att Sebastian som delade informationen var också den som tolkade den till sin egen fördel.
Eller så är han bara naiv och dum och trodde så mycket på sin egen dåliga tolkning av informationen att han fick andra att tro på den också.

När Qlife rasade så satt ju alla kvar för att Sebastian menade på att man få dra röven i gruset lite (citat) och stå ut men uppgång kommer, detta är ett toppenbolag! Fyll på var i stort sett vad som rekades.

Heeeela vägen från 45:- ner till nästan 0an.

Och Qlife är ju inte det enda.

Du nämner det här med energidryck, Är det Fuud som han köpte? Det var väl en rek från Sebastian från början där bolaget sedan kursade och han köpte konkursen??

Var du med i gruppen när detta hände så får du gärna berätta lite vad som sas. Hur kunde Fuud gå från goda förhoppningar till konkurs?
Senast redigerad av tishaah 2023-11-21 kl. 14:12.
Citera
2023-11-21, 16:16
Medlem
Ja det haussades hårt i sociala medier. Flera IG-profiler skyltade med härliga kursvinster varannan dag. (Knäpptyst från dom nu)

Jag ser det som att är man så lättpåverkad att man handlar utifrån köprek på IG får man nästan brösta den till 100%.

Dåligt insatt i FUUD-affären, men bra dryck och gillar burken
Citera
2024-01-10, 22:13
Medlem
XsweXs avatar
Jag började följa honom när jag var helt ny på att investera i aktier. Han har bla haft aktier som han gjorde reklam för och menande att dessa ska gå mycket bra. Jag köpte båda dumt nog. Efter alla bra resultat han lagt upp tidigare på olika investeringar. Dock köpte jag bara för små summor.

Qlife - Ligger minus 99.95%
Monivent - Ligger minus 96%.
Dessa är mina absolut sämsta köp
Citera
2024-01-11, 15:48
Medlem
Jag hade under en period insyn i gruppen för att jag ville se om resultaten verkligen var så bra som det Sebastian Berg nästan dagligen marknadsför via IG (medlemmar som dagligen gör +20% eller mer)...

Föga förvånande så var resultaten som redovisades inom gruppen mycket blandade. Av de hundratals medlemmar som då fanns var det ständigt olika personer som gjorde fina resultat, och som visade bilder på det (vilka senare visas upp av Berg på IG). Men minst lika många personer brände sig också ordentligt, och det är såklart inget som Berg visar offentligt. Och över tid var det knappast någon i Team Berg som kunde leverera något bra resultat. I princip alla hade sannolikt haft mer pengar om de istället köpt en indexfond och aldrig rört den.

Berg själv körde några live-tradesessioner där övriga medlemmar glatt hängde på och kastade sig över hävstångsprodukter. Vid något av dessa tillfällen hamnade han själv rejält snett och utan att ta någon stopploss. Senare på kvällen publicerades ett långt inlägg där han grät ut inför gruppen, pratade om en tillfällig mental svacka, men att man alltid lär sig och kommer ut starkare yada yada. För att kort därpå låtsas som ingenting och fortsätta som vanligt.

Det som är återkommande i alla satsningar som görs i Team Berg är att det ständigt ska bli bättre, att det snart kommer nya helt unika koncept som alla i gruppen kommer tjäna pengar på och att gruppen minsann kostar mer i pengar tid och energi än vad Berg själv får ut av det. Som att det är något han gör av ren generositet eller rent av pro bono. När medlemsavgifterna i själva verket är Sebastian Bergs i särklass största (eller kanske till och med enda..?) inkomstkälla, och är det som kan finansiera hans egna halvkassa trading och andra investeringsprojekt.

Det upprepades också att gruppen skulle stänga och aldrig mer släppa in nya medlemmar. Men ett halvår senare stod dörren öppen igen, och det var fritt fram att gå med, dessutom till ett rabaterat pris...
Citera
2024-03-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tishaah
Självklart får man skylla sig själv om man går på en bluff eller ett dåligt råd.

Men så som Sebastian har haussat Qlife är väldigt omoraliskt. Att måla upp drömscenario för betalande medlemmar som är helt orealistiskt är faktiskt rätt skamligt.

”jag får skylla mig själv för att jag inte läst på mer”

Då är min fråga, vad betalade du för om det inte var för att få ta del utav information och analyser? Vilket du gjorde antar jag. Det enda problemet är att Sebastian som delade informationen var också den som tolkade den till sin egen fördel.
Eller så är han bara naiv och dum och trodde så mycket på sin egen dåliga tolkning av informationen att han fick andra att tro på den också.

När Qlife rasade så satt ju alla kvar för att Sebastian menade på att man få dra röven i gruset lite (citat) och stå ut men uppgång kommer, detta är ett toppenbolag! Fyll på var i stort sett vad som rekades.

Heeeela vägen från 45:- ner till nästan 0an.

Och Qlife är ju inte det enda.

Du nämner det här med energidryck, Är det Fuud som han köpte? Det var väl en rek från Sebastian från början där bolaget sedan kursade och han köpte konkursen??

Var du med i gruppen när detta hände så får du gärna berätta lite vad som sas. Hur kunde Fuud gå från goda förhoppningar till konkurs?

Jag hade aldrig sysslat med Aktier och har aldrig varit intresserad av sådant, men av en händelse så såg jag honom på IG och gick med i hans Patreon 2020 som en av dom första.
Från början var det ett ganska enkel ät upplägg där han avlönade en del case och försökte hjälpa folk, dock blev det väl mycket att hantera själv så efter något halvår så tog han in lite folk som hjälpte honom och sidan fick en tydligare struktur.
Jag har för mig att medlemsavgiften var 3-400kr/mån men han erbjöd även en exklusiv del där man fick tillgång till bättre case och mer hjälp för typ 2000kr/mån

Antalet medlemmar var 7-800 och mer så han blev tvungen att anställa folk som hjälpte honom med teknisk analys och egentligen allt eftersom han inte höll på med det själv.
Detta känner jag till för jag fick kontakt med en Admin som var anställd hos honom som slutade efter några månader eftersom den personen skulle få en månadslön på 23 000kr för att sköta all teknisk analys samt pengar från case som dom drog in, men det var pengar som aldrig dök upp så personen slutade och avslöjade en hel del om hur fel allting var i gruppen.

Efter några år gick medlemsavgiften upp till någonstans runt 7-1000kr/mån och med tusentals medlemmar så antar jag att det var där han tjänade sina pengar.

Jag hade gått ur gruppen vid detta laget men en tid senare började dom med livetrading i VR miljö, något jag faktiskt inte sett mer av sedan dom började (gick väl ingen vidare?!)

Jag har som sagt aldrig sysslat med aktier och affärer, har verkligen inget intresse av just detta trots att jag har eget företag, så jag ville ha långa papper och köpte många rekommendationer från honom där i början, Qlife bland annat, totalt ligger jag 97% back på totalen sedan start 2020 över alla papper i portföljen, har inte sålt något men jag förstår ju att det flesta kommer gå omkull.

Ang Fuud så träffade han dessa herrar när han flyttade till sitt nya kontor i Sthlm och började direkt att snacka gott om dem, köprekomendationer på 1:20 med löften om 2-3kr, månader senare gick skiten omkull och många förlorade pengar.

Nu slysslar han mycket med Homie och har precis startat Optimizenutrition med Jonathan Fogelberg som är en Onlinecoach men som mer gjort sig känd för att tuta i sina unga kvinnliga kunder sterioder.

Jag förstår att jag själv får skylla mig själv som litade på någon annan eftersom jag inte kan göra mina egna analyser, jag hade som sagt legat flera 100 000 kr bättre till om jag tex placerat pengarna i en sparrobbot eller bara köpa fonder, men nu är det som det är.
Citera
2024-03-03, 20:28
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shredded79
Jag hade aldrig sysslat med Aktier och har aldrig varit intresserad av sådant, men av en händelse så såg jag honom på IG och gick med i hans Patreon 2020 som en av dom första.
Från början var det ett ganska enkel ät upplägg där han avlönade en del case och försökte hjälpa folk, dock blev det väl mycket att hantera själv så efter något halvår så tog han in lite folk som hjälpte honom och sidan fick en tydligare struktur.
Jag har för mig att medlemsavgiften var 3-400kr/mån men han erbjöd även en exklusiv del där man fick tillgång till bättre case och mer hjälp för typ 2000kr/mån

Antalet medlemmar var 7-800 och mer så han blev tvungen att anställa folk som hjälpte honom med teknisk analys och egentligen allt eftersom han inte höll på med det själv.
Detta känner jag till för jag fick kontakt med en Admin som var anställd hos honom som slutade efter några månader eftersom den personen skulle få en månadslön på 23 000kr för att sköta all teknisk analys samt pengar från case som dom drog in, men det var pengar som aldrig dök upp så personen slutade och avslöjade en hel del om hur fel allting var i gruppen.

Efter några år gick medlemsavgiften upp till någonstans runt 7-1000kr/mån och med tusentals medlemmar så antar jag att det var där han tjänade sina pengar.

Jag hade gått ur gruppen vid detta laget men en tid senare började dom med livetrading i VR miljö, något jag faktiskt inte sett mer av sedan dom började (gick väl ingen vidare?!)

Jag har som sagt aldrig sysslat med aktier och affärer, har verkligen inget intresse av just detta trots att jag har eget företag, så jag ville ha långa papper och köpte många rekommendationer från honom där i början, Qlife bland annat, totalt ligger jag 97% back på totalen sedan start 2020 över alla papper i portföljen, har inte sålt något men jag förstår ju att det flesta kommer gå omkull.

Ang Fuud så träffade han dessa herrar när han flyttade till sitt nya kontor i Sthlm och började direkt att snacka gott om dem, köprekomendationer på 1:20 med löften om 2-3kr, månader senare gick skiten omkull och många förlorade pengar.

Nu slysslar han mycket med Homie och har precis startat Optimizenutrition med Jonathan Fogelberg som är en Onlinecoach men som mer gjort sig känd för att tuta i sina unga kvinnliga kunder sterioder.

Jag förstår att jag själv får skylla mig själv som litade på någon annan eftersom jag inte kan göra mina egna analyser, jag hade som sagt legat flera 100 000 kr bättre till om jag tex placerat pengarna i en sparrobbot eller bara köpa fonder, men nu är det som det är.
Tuff skit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in