2023-11-20, 18:20
Medlem
vem är slynan som sålt underkläderna?
Hon lär ju ha instigerat till detta och bör hängas ut.
Citera
2023-11-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TormundGiantsbane

Zainab Sattar Rustum?
Citera
2023-11-20, 20:10
Märkligt inte banken reagerade på 1300 överföringar till samma konto
Citera
2023-11-20, 21:31
Medlem
tretiotreslaks avatar
Äsch vafan 6.3mil för att inte visas i kvinnorkläder?

Utan att säga för mycket så har jag en farbror som jag fram tills jag var 15 inte hade träffat, han levde det lite hårdare livet med motorcyklar osv...

Jag hade sommarlov och umgicks med min 4år äldre kusin, vi drack och festade mycket och en kväll så fick jag höra att min farbror var i stan och festade med sina vänner, vi åkte dit och skulle träffa dem. Jag kommer in och min farbror och 4 andra är klädda i klänning, sminkade och har peruk. Minns inte exakt varför men det berodde på någon rolig anledning, vi alla skrattade och jag minns fortfarande den dagen jag träffade min farbror för första gången!
Citera
2023-11-20, 21:33
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkler
Finns det suicidrisk pga detta?

Ja det skulle jag vilja påstå, dels har han nu förlorat nästan allt han hade, men alla vet även om att han bar trosor och det verkade vara väldigt viktigt för honom att det inte kom ut. Hoppas dock idioten lärt sig något av detta.
Citera
2023-11-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feelgoods
Vem är den sjuka företagaren, en man som klär i kvinnounderkläder? Namn tack

Att läsa tråden innan man postar är inte riktigt din grej va?

Korkis
Citera
2023-11-20, 23:43
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TormundGiantsbane
12 män dömdes. Kvinnan och företagaren träffades första gången 2017 i Eskilstuna, och hon bad honom skicka bilder kort därefter. Utpressningen kom flera år senare vad jag förstått. Kvinnan är inte dömd. Kvinnan är ett ex till huvudmannen i härvan, vad jag förstått. Har han kontrollerat hennes dator/telefon, och på egen hand kommit på att, oj här finns pengar att hämta?!
Citera
2023-11-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Helt otroligt fascinerande att: 1 Företagaren skickar filmer och foton på sig själv. 2 Att de i härvan inte fattar att det blir polisärende tillslut om de pressar ut sista droppen. Spännande , hoppas på mer info om dessa misslyckade individer och deras förehavande. 😎👍

Du är en idiot av rang.

1. De flesta kåta män kan göra korkade saker, är dom i gasen och betuttad i en kvinna så kan vissa göra vad fan som helst.
Bara kolla på män som blir scammade av brudar online som själv sitter i jävla sydamerika eller nåt och säger deras mama är sjuk så att mannen i sverige ska skicka pengar.
Finns otaliga artiklar att läsa om detta scam.
Eller för den delen kvinnor som åker på romansbedrägeri och tar lån och lånar ut stora summor.
Skickar du en nakenbild till en brud du träffat online så räknar du knappast med att hon ska börj utpressa dig.

2. Mörkertalet är garanterat ganska stort.
Samma med peddofiler som chattat med vad dom tro är 13 årig flicka, men i själa verket är det en 25 årig arab med fejkbilder.

Jag tänker som så att om man verkligen inte har mer pengar, då har man ju bara saker att förlora på att gå till polisen, för då kan ju utpressarna släppa bilden bara för att jävlas.
Citera
2023-11-21, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Du är en idiot av rang.

1. De flesta kåta män kan göra korkade saker, är dom i gasen och betuttad i en kvinna så kan vissa göra vad fan som helst.
Bara kolla på män som blir scammade av brudar online som själv sitter i jävla sydamerika eller nåt och säger deras mama är sjuk så att mannen i sverige ska skicka pengar.
Eller för den delen kvinnor som åker på romansbedrägeri och tar lån och lånar ut stora summor.
Skickar du en nakenbild till en brud du träffat online så räknar du knappast med att hon ska börj utpressa dig.

Samma med peddofiler som chattat med vad dom tro är 13 årig flicka, men i själa verket är det en 25 årig arab med fejkbilder.

Jag tänker som så att om man verkligen inte har mer pengar, då har man ju bara saker att förlora på att gå till polisen, för då kan ju utpressarna släppa bilden bara för att jävlas.

Tror många missar grejen här. Han påstås ha haft kontakter med riktigt tungt kriminella, och folk i skuggorna. Det är knappast publiceringen av bilden som skrämt honom utan att råka fysiskt illa ut.
Citera
2023-11-21, 03:37
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Du är en idiot av rang.

Nej de flesta kåta män sätter sig inte i en sådan situation.
Citera
2023-11-21, 08:59
Medlem
Huvudbusen i detta är WILLIAM Igor Mikaelsson.

Brott som William Mikaelsson döms för
Bedrägeri, 2022-01-03 till 2022-01-04, Gävle kommun, 9 kap 1 § 1 st
brottsbalken
Grov utpressning, 2020-04-30 till 2022-11-18, Stockholms stad, 9 kap 4 § 2 st
brottsbalken i sin lydelse före 1 juli 2023, och på annan plats i riket och
utomlands
Narkotikabrott, 2022-08-13 17:00, Stockholms stad, 1 § 1 st 6 p
narkotikastrafflagen (1968:64) i sin lydelse före 1 juli 2023
Narkotikabrott, 2022-08-18, Stockholms stad, 1 § 1 st 6 p narkotikastrafflagen
(1968:64) i sin lydelse före 1 juli 2023
Vapenbrott, ringa brott, 2022-08-18, Stockholms stad, 9 kap 1 § 2 st
vapenlagen (1996:67) i sin lydelse före 1 juli 2023
Sida 9 (118)

1.1 GROV UTPRESSNING (William Mikaelsson) (5000-K1110855-22)
William Mikaelsson har på egen hand eller tillsammans och i samförstånd
med annan eller andra personer genom olaga tvång förmått Sekretess A att
genomföra 1 264 transaktioner i form av betalningar och överföringar av
pengar, samt därutöver överlämna kontanter, om sammanlagt överstigande
6,3 miljoner kr till William Mikaelsson respektive till andra personer för hans
räkning. Av beloppet utgör 767 433 kr överföringar till William Mikaelssons
konton. Tvånget bestod av hot som uttalades vid ett mycket stort antal tillfällen
i meddelanden och samtal innefattande dels att filmer med sexuellt innehåll
rörande Sekretess A otillbörligen skulle spridas, dels att Sekretess A, hans
barn, andra närstående och hans anställda skulle dödas eller skadas.
Förfarandet innebar vinning för William Mikaelsson och skada för Sekretess

Det hände mellan den 30 april 2020 och den 18 november 2022 på
Klarabergsviadukten och Birger Jarlsgatan, Stockholm, på okänd plats,
Stockholms län och på okänd plats i Sverige och utomlands.
Brottet bör bedömas som grovt eftersom gärningen har innefattat hot som har
varit av allvarligt slag riktat mot målsäganden och dennes familj och
anställda och som påtagligt har förstärkts genom anspelning på ett våldskapital
samt eftersom gärningen annars har varit av särskilt hänsynslös art
genom att den avsett ett betydande värde och inneburit synnerligen kännbar
skada för målsäganden både psykiskt och ekonomiskt.
William Mikaelsson begick gärningen med uppsåt.

William Mikaelsson förekommer under ett stort antal punkter i belastningsregistret. Han är livsstilskriminell och borde sitta inlåst under lång tid.
Citera
2023-11-21, 09:00
Medlem
Domen finns här under en veckas tid för nedladdning. Max 5 nedladdningar så någon annan får gärna dela vidare.

https://sprend.com/download?C=cba31b...e1bcca373985dd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in