• 1
  • 2
2023-11-19, 15:01
Medlem
sandyhells avatar
"Stockholms tingsrätts dom innefattar tolv män som på olika sätt möjliggjorde den grova utpressningen. Flera av "medhjälparna" har vittnat om att de själva utsattes för hot från huvudmannen och kände sig tvingade att upplåta sina konton."

"Efter några träffar gånger bad hon företagaren att spela in och skicka över filmer som visade vad han gjorde med hennes underkläder, vilket han också gjorde.

Det beslutet har han fått ångra.

En kväll i april 2020 började han nämligen pressas på pengar."

"Den första betalningen blev dock inte den sista.

Den skulle följas av ytterligare 1 263 betalningar – under drygt två och ett halvt års tid – fram till mitten av november 2022 då företagaren var utblottad och vände sig till polisen.

Då hade han betalat drygt 6,3 miljoner kronor. Han hade tömt sina sparkonton, sålt sitt hus och sina bilar, riskerat företagets ekonomi och tagit flera ofördelaktiga lån. "

https://ekuriren.se/nyheter/eskilstu...lader/r0xxv20r

Så, den nyseparerade företagaren inledde en kontakt med en kvinna, som sålde sina underkläder till honom. Efter att företagaren skickat klipp och bilder där han poserar i underkläderna och skickat dem till kvinnan, hamnar de på nåt sett hos den 26-åriga mannen som börjar utpressa företagaren. Ofattbart många inbetalningar görs. 12 st döms i härvan, varav en är en ännu verksam journalist som bl a gjort en granskning publicerad av SVT år 2010. 26-årige huvudmannen döms till fängelse i 4 år för grov utpressning.

Vilka är de dömda? Nån som har målnummer eller fup/dom?
Senast redigerad av sandyhell 2023-11-19 kl. 15:30.
Citera
2023-11-19, 15:08
Medlem
991ESSs avatar
wow, han förstörde hela sitt liv för lite sämre begagnad fitta från eskilstuna.. lol wtf...
Citera
2023-11-19, 15:27
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
wow, han förstörde hela sitt liv för lite sämre begagnad fitta från eskilstuna.. lol wtf...
Jag vet inte om kvinnan är från Eskilstuna, men någon av de dömda som hanterat del av pengarna är från Eskilstuna. Edit: läste nu att de träffades första gången i Eskilstuna, så visst kan hon bo där.
Undrar vad som gjorde att hon inte dömdes? Hur fick utpressaren tag på filmerna?
Senast redigerad av sandyhell 2023-11-19 kl. 15:32.
Citera
2023-11-19, 16:08
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
"Stockholms tingsrätts dom innefattar tolv män som på olika sätt möjliggjorde den grova utpressningen. Flera av "medhjälparna" har vittnat om att de själva utsattes för hot från huvudmannen och kände sig tvingade att upplåta sina konton."

"Efter några träffar gånger bad hon företagaren att spela in och skicka över filmer som visade vad han gjorde med hennes underkläder, vilket han också gjorde.

Det beslutet har han fått ångra.

En kväll i april 2020 började han nämligen pressas på pengar."

"Den första betalningen blev dock inte den sista.

Den skulle följas av ytterligare 1 263 betalningar – under drygt två och ett halvt års tid – fram till mitten av november 2022 då företagaren var utblottad och vände sig till polisen.

Då hade han betalat drygt 6,3 miljoner kronor. Han hade tömt sina sparkonton, sålt sitt hus och sina bilar, riskerat företagets ekonomi och tagit flera ofördelaktiga lån. "

https://ekuriren.se/nyheter/eskilstu...lader/r0xxv20r

Så, den nyseparerade företagaren inledde en kontakt med en kvinna, som sålde sina underkläder till honom. Efter att företagaren skickat klipp och bilder där han poserar i underkläderna och skickat dem till kvinnan, hamnar de på nåt sett hos den 26-åriga mannen som börjar utpressa företagaren. Ofattbart många inbetalningar görs. 12 st döms i härvan, varav en är en ännu verksam journalist som bl a gjort en granskning publicerad av SVT år 2010. 26-årige huvudmannen döms till fängelse i 4 år för grov utpressning.

Vilka är de dömda? Nån som har målnummer eller fup/dom?
Helt otroligt fascinerande att: 1 Företagaren skickar filmer och foton på sig själv. 2 Att de i härvan inte fattar att det blir polisärende tillslut om de pressar ut sista droppen. Spännande , hoppas på mer info om dessa misslyckade individer och deras förehavande. 😎👍
Citera
2023-11-19, 16:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS

Hade hellre behållt de 6.3 miljonerna och fått kompisarna att garva lite. En kille i raffset borde vara tillräckligt för ett asgarv. Det kunde vara en lösning som varit mer rolig i detta tråkiga land.

Han kunde helt kallt sagt att han förlorat ett vad.
Citera
2023-11-19, 16:19
Medlem
halaltarzans avatar
Jag skulle nog av välvilja veta vem företagaren är också, säljer han t.ex. saker som jag behöver så kan jag lika bra köpa dem av honom. Att klä sig i kvinnokläder må vara lite udda men inte hela världen.
Citera
2023-11-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hade hellre behållt de 6.3 miljonerna och fått kompisarna att garva lite. En kille i raffset borde vara tillräckligt för ett asgarv. Det kunde vara en lösning som varit mer rolig i detta tråkiga land.

Han kunde helt kallt sagt att han förlorat ett vad.

Eller bara insett att chansen för att dom där bilderna aldrig någonsin skulle läcka ut i framtiden även om han betalar allt är försvinnande liten. Skulle bitit i det sura äpplet direkt som du säger för dom där bilderna skulle alltid letat sig fram till slut på ett eller annat vis.
Citera
2023-11-19, 17:44
Medlem
Va faaan vilken jävla snöflinga. Hade det varit jag hand jag sagt -Publicera bilderna då förhelvete, jag bryr mig inte och du får inte ett nickel.

Enkelt.
Citera
2023-11-19, 17:45
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Eller bara insett att chansen för att dom där bilderna aldrig någonsin skulle läcka ut i framtiden även om han betalar allt är försvinnande liten. Skulle bitit i det sura äpplet direkt som du säger för dom där bilderna skulle alltid letat sig fram till slut på ett eller annat vis.

Antagligen svag i sinnet. En lite hårdare kille hade lagt bilden på fejan och sagt han förlorade ett vad på fyllan. Alla hade garvat åt honom, minst dock, utpressaren.

Bättre förekommas.
Citera
2023-11-19, 17:48
Medlem
Man ska aldrig skicka känsliga bilder på sig själv på nätet. Det är en bra tumregel. Men hur fan kan mannen tycka att 6,3 miljoner är mindre värt än ett par pinsamma bilder? Det är väl bara att säga: ''Ja, jag gjorde bort mig''. Own it.

Båda verkar vara tvärkorkade haha.
Citera
2023-11-19, 19:55
Medlem
Bilder i underkläder hade väl enkelt kunnat skojas bort med att det var en del av en svensexa eller något.. 6 miljoner är väl inte så himla mycket pengar idag för ett företag men helt klart överpris för ett par lättklädda bilder. Går ju faktist att ljuga att det är AI genererade också.

Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Va faaan vilken jävla snöflinga. Hade det varit jag hand jag sagt -Publicera bilderna då förhelvete, jag bryr mig inte och du får inte ett nickel.

Enkelt.

Lite så faktiskt hade skickad med en rulle till med en glad emoji.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-11-19 kl. 19:57.
Citera
2023-11-19, 20:42
Medlem
https://nsd.se/bli-prenumerant/artik...bd-0kr-dp_week

Även nsd.se har artikel (låst) om detta. Man kan ändå läsa att två av de åtalade är från Luleå, en 26-åring är från Stockholm. Funkar bäst att läsa om man googlar - utpressning 6,3 miljoner -

Det finns säkert fler artiklar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in