2023-11-16, 20:32
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Äntligen....
Ett riktigt gott val den här gången.

Låt oss hoppas att folk höjer nivån och äntligen lämnar de gamla spelen som, i ärlighetens namn, är rena tidsfördriv istället för fullödiga riktiga spel.
Tänk inte ens tanken på Monopol, Finans, eller Wangaratta.

Men nu är frågan, vad hamnar under din julgran ?
För ni vill väl överraska familjen ?
Citera
2023-11-16, 21:03
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Äntligen....
Ett riktigt gott val den här gången.

Låt oss hoppas att folk höjer nivån och äntligen lämnar de gamla spelen som, i ärlighetens namn, är rena tidsfördriv istället för fullödiga riktiga spel.
Tänk inte ens tanken på Monopol, Finans, eller Wangaratta.

Men nu är frågan, vad hamnar under din julgran ?
För ni vill väl överraska familjen ?
Inget blir liggande under vår gran, gran är något som vi slutat med för ca:25-30 år och julklappar blir enbart få till barn och barnbarn.
Något behov av att överraska familjen har vi inte vi har tonat ner julfirandet och det beror inte på ekonomiska saker.
Citera
2023-11-16, 21:08
Medlem
Livssynslurks avatar
Det blir det gamla vanliga. En trisslott, brukar i regel vara en nit.
Citera
2023-11-16, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Under min gran kommer det hamna 10g ak-47
Tänkte det när jag såg inslaget i TV att det fan inte kan ha undsluppit redaktörerna bakom årets julklapp att tänka på just illavarslande saker. I annus horribilis för Svea Rike där bomber, skjutningar är vardag så kan väl åtminstone ett överfallslarm få bli årets julklapp.
Citera
2023-11-16, 21:15
Medlem
Flaklypans avatar
Skulle kunna tänka mig detta faktiskt

BRÄDSPELET PREPPER

"Inledningsfasen (prepperfasen) inbegriper ett utdelande av värdefull utrustning och sedan är det upp till spelarna att införskaffa ytterligare nödvändiga ting genom att svara rätt på frågor eller påståenden. Det finns redan i början även ett system för att utbyta varor mellan varandra...."

Prepperfasen pågår i nio rundor där varje spelare får möjlighet att stärka sin prepping. Sedan övergår spelet till krisfasen där en av fyra kriser inträffar; infrastrukturkollaps, pandemi, storm eller vilse i skogen."

https://vardagsprepping.se/recension...pelet-prepper/
Citera
2023-11-16, 21:18
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Tänkte det när jag såg inslaget i TV att det fan inte kan ha undsluppit redaktörerna bakom årets julklapp att tänka på just illavarslande saker. I annus horribilis för Svea Rike där bomber, skjutningar är vardag så kan väl åtminstone ett överfallslarm få bli årets julklapp.

HAHA, du fattar att det är gräsröka han pratar om va! Så är det någon som suger i sig 10g grönt, jao då lär det inte bli varken skjutningar eller brandbomber
Citera
2023-11-16, 22:26
Medlem
laughingducks avatar
Inget…
Då ingen i släktet räknas som barn/ ungdom .
Så lägger vi allt på mat och dryck
Citera
2023-11-17, 07:57
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Jag pratar om marijuana
Citera
2023-11-17, 20:47
Moderator
vhes avatar
En aning för generisk för Brädspelsforumet. Årets julklapp avhandlas lämpligen i...

Brädspel, rollspel och sällskapsspel --> Övrigt - ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2023-11-22, 15:19
Medlem
Fackmannens avatar
Käns som "årets julklapp" precis som oscarsgalan gått över till att ha en illa dold politisk agenda, inte spegla vad som de facto trendar som julklappar.
Citera
2023-11-22, 20:14
Medlem
Kapuffs avatar
Om vi får fantisera att jag hade familj och firade jul, så hade det troligtvis legat en hel hög med gaming prylar. Fan man kanske skulle fixa en gran till jul. Lite nostalgi. Sen kul att pynta och så.

Jaha sällskapsspelet vad det. RISK
Senast redigerad av Kapuff 2023-11-22 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in