2023-11-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Sverige har hört till den västra hemisfären sedan 1943. Efter att vi stött Berlin svängde politiken mot Washington och London.

Vi hade tidigare låtit Tyskarna genomföra permittenttrafiken 1940 men mot slutet av WW2 hjälpte vi de allierade med att besegra Tyskland.

Denna politik har inte ändrats. Under kalla kriget hade vi täta kontakter med USA och NATO och försåg dem med underrättelser vi hämtade från Ryssarna.

Av den anledningen är det märkligt att vi stått utanför NATO så pass länge, eftersom vi varit en del av den västliga säkerhetspolitiken och militärväsendet.

Sverige hör till väst och har så gjort under lång tid, Det är därför vi ser Rysk aggression riktad mot Sverige idag.

Varför förstår så få detta på flashback?

"Väst" är en Amerikansk skapelse och ett samlingsbegrepp för Imperiet USA med tillhörande Satellitstater främst då i det numera anglofierade Europa, men även Anglosaxiska kolonier som Australien kan klassificeras som "Väst".

Gemensamt för Västbegreppet är att politiskt och socialt följs samma struktur, d.v.s urholkning av den vita befolkningen, splittrting av befolkningen, låga födelsetal samt sexuell konfundering
Citera
2023-11-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
"Väst" är en Amerikansk skapelse och ett samlingsbegrepp för Imperiet USA med tillhörande Satellitstater främst då i det numera anglofierade Europa, men även Anglosaxiska kolonier som Australien kan klassificeras som "Väst".

Gemensamt för Västbegreppet är att politiskt och socialt följs samma struktur, d.v.s urholkning av den vita befolkningen, splittrting av befolkningen, låga födelsetal samt sexuell konfundering
Ja jag är glad att jag hör till Väst, annars. Jag kör en Merca. Jag tycker den är bättre än en Moskovich.
Citera
2023-11-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ja jag är glad att jag hör till Väst, annars. Jag kör en Merca. Jag tycker den är bättre än en Moskovich.

Återkom till det påståendet om 15 - 40 år..

Det är inte så ni ska se på det. Den Amerikansk Judiska maktordningen som kallar sig "Väst".
Hur avvecklar vi den och hur bygger vi något starkt utan den världsordningen?

Det är frågan, inte att vi ska bli Xi Jingping slavar istället
Citera
2023-11-16, 12:44
Medlem
Citat:
Återkom till det påståendet om 15 - 40 år..

Det är inte så ni ska se på det. Den Amerikansk Judiska maktordningen som kallar sig "Väst".
Hur avvecklar vi den och hur bygger vi något starkt utan den världsordningen?

Det är frågan, inte att vi ska bli Xi Jingping slavar istället
OK? Kommer Moskovich att gå om Merca om femton år? Det tror jag inte.
Senast redigerad av GiatarrNenne 2023-11-16 kl. 13:33.
Citera
2023-11-16, 12:46
Medlem
Citat:
OK? Kommer Moskovich att gå om Merca om femton år. Det tror jag inte.

Ryssland är inte relevant i frågeställningen
Citera
2023-11-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ryssland är inte relevant i frågeställningen
OK. Isf är ditt spår OT. Tråden är placerad i Ryssforumet.

Starta gärna en tråd om det du vill diskutera i lämpligare forumdel.
Citera
2023-11-16, 13:21
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Sverige har hört till den västra hemisfären sedan 1943. Efter att vi stött Berlin svängde politiken mot Washington och London.

Vi hade tidigare låtit Tyskarna genomföra permittenttrafiken 1940 men mot slutet av WW2 hjälpte vi de allierade med att besegra Tyskland.

Denna politik har inte ändrats. Under kalla kriget hade vi täta kontakter med USA och NATO och försåg dem med underrättelser vi hämtade från Ryssarna.

Av den anledningen är det märkligt att vi stått utanför NATO så pass länge, eftersom vi varit en del av den västliga säkerhetspolitiken och militärväsendet.

Sverige hör till väst och har så gjort under lång tid, Det är därför vi ser Rysk aggression riktad mot Sverige idag.

Vi tillhör INGEN. Sverige, Finland och Danmark hade räckt som säkerhet.
Citera
2023-11-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vi tillhör INGEN. Sverige, Finland och Danmark hade räckt som säkerhet.
I säkerhetspolitiska spörsmål har vi alltid hört hemma i den Västra hemisfären, sedan 1943.

Allt annat är historielöst.
Citera
2023-11-16, 13:29
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
I säkerhetspolitiska spörsmål har vi alltid hört hemma i den Västra hemisfären, sedan 1943.

Allt annat är historielöst.

Det beror på vad du menar med den "Västra hemisfären".
Israel och Ukraina är inte med i NATO men vi står bakom dem, Turkiet är med i NATO men vi står inte bakom de. Vill helst inte beblanda oss i deras krig som de för i Libyen och Syriens osv.

Så att NATO ska bestämma vart VI står är väldigt konstigt. Vi i norden, Sverige, Finland och Danmark kunde ha haft ett samarbete som Ryssland aldrig kunnat hota.
Citera
2023-11-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det beror på vad du menar med den "Västra hemisfären".
Israel och Ukraina är inte med i NATO men vi står bakom dem, Turkiet är med i NATO men vi står inte bakom de. Vill helst inte beblanda oss i deras krig som de för i Libyen och Syriens osv.

Så att NATO ska bestämma vart VI står är väldigt konstigt. Vi i norden, Sverige, Finland och Danmark kunde ha haft ett samarbete som Ryssland aldrig kunnat hota.
Ja vi har ju haft försvarssamarbeten med Finland. I fallet med Danmark blir det ju mer komplicerat eftersom de länge varit fullvärdiga medlemmar i NATO.
Citera
2023-11-16, 13:44
Medlem
Citat:

vilken rysk aggression?
Citera
2023-11-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
vilken rysk aggression?
Lever du under en sten?

Bara ett exempel: (FB) Sverige utmålas nu som nazistiskt i rysk reklamkampanj – samma som med Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in