2023-11-15, 23:12
Medlem
Hur ska man göra för träffa en man när man är helt ”borta” socialt?

Jag har varit singel i 15 år (är 40), jag har levt i celibat i 8 år. För mig blir det helt omöjligt att hitta en man, jag klarar överhuvudtaget inte av att prata, jag kan inte hålla igång en konversation någon längre stund, jag har heller ingen charm/utstrålning (jag har ett helt ”dött” uttryck, jag ser helt ”död” ut, ingen mimik i ansiktet, tomma ögon, osv, jag har ingen förmåga att kunna charma). Mycket möjligt att jag har nån slags diagnos, ingen aning faktiskt, aldrig kollat upp det.

Jag har haft 2 förhållanden (när jag var 20-25 år), och det var total katastrof båda. Länge skyllde jag på männen att det var de som var problemet, men nu så inser jag att det förmodligen inte alls det berodde på männen, utan kanske på mig.

Hur gör man för att träffa någon? Just nu så längtar jag mest efter sex faktiskt (som jag inte har haft på 8 år). Någon som känner igen sig kanske, och vill dela med sig av sina egna erfarenheter och hur det är för dig?
Citera
2023-11-15, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagger12

Jag har varit singel i 15 år (är 40), jag har levt i celibat i 8 år. För mig blir det helt omöjligt att hitta en man, jag klarar överhuvudtaget inte av att prata, jag kan inte hålla igång en konversation någon längre stund, jag har heller ingen charm/utstrålning (jag har ett helt ”dött” uttryck, jag ser helt ”död” ut, ingen mimik i ansiktet, tomma ögon, osv, jag har ingen förmåga att kunna charma). Mycket möjligt att jag har nån slags diagnos, ingen aning faktiskt, aldrig kollat upp det.

Jag har haft 2 förhållanden (när jag var 20-25 år), och det var total katastrof båda. Länge skyllde jag på männen att det var de som var problemet, men nu så inser jag att det förmodligen inte alls det berodde på männen, utan kanske på mig.

Hur gör man för att träffa någon? Just nu så längtar jag mest efter sex faktiskt (som jag inte har haft på 8 år). Någon som känner igen sig kanske, och vill dela med sig av sina egna erfarenheter och hur det är för dig?

Använd din kvinnliga slughet. Jag är man, frivilligt singel och kör svårfångad överstolt stil vid behov.
Citera
2023-11-15, 23:18
Medlem
Citat:

Nu har jag fru så jag vet inte riktigt. Men hade jag varit singel och någon hade bjudit ut mig på en dejt så hade jag säkert tackat ja om det inte var någon relation man kan "sabba". Så testa att fråga någon om de vill hitta på något med dig, det går säkert fint, många är ensamma. När man är "lite äldre" så vågar man ju ta en chansning också.

Sexmässigt, funkar inte tinder...? Aldrig haft det men jag misstänker att det finns fler killar än tjejer som åtminstone letar sex. Kanske har jämnat ut sig när man blir 40, jag vet inte. (Jag närmar mig med stormsteg). Men jag kanske har helt fel.
Citera
2023-11-15, 23:20
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Just nu så längtar jag mest efter sex
Är det det enda du söker ?
Citera
2023-11-15, 23:23
Medlem
Är du fet och äcklig eller nåt? Annars känns det rätt osannolikt att en kvinna i 40 års åldern skulle kunna sitta ensam i baren en hel kväll utan att bli raggad på.
Citera
2023-11-15, 23:30
Medlem
Livssynslurks avatar
Att du lyckas träffa någon ska nog inte vara en omöjlighet. Finns väl många platser, situationer och aktiviteter då ett enkelt "hej" funkar som start.

Då det nu främst är sex som du är intresserad av så blir väl stängningstid på någon krog eller dejtingsida för sex mer det som faller dig i smaken.
Citera
2023-11-15, 23:32
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Om du ser ok ut, har många män överseende med vad som helst, så man blir ju nyfiken på hur du ser ut..
Citera
2023-11-15, 23:39
Medlem
CC75s avatar
Du verkar har en insikt i vad som är dina problem. Varför då inte börja med att åtgärda dem? Följdeffekten kommer bli att du får lättare att träffa någon. Det ska mycket till för att en kvinna inte ska kunna få sex idag men jag tycker inte att det är det som du ska fokusera på. Blir heller inte riktigt klok på att du i en annan tråd skriver att du är charmig och ofta får komplimanger för ditt utseende och din personlighet. Det går inte ihop såvida dina krav inte är skyhöga. Då är första steget att se över dessa.

// CC
Citera
2023-11-15, 23:39
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja, om du inte kan prata eller hålla igång en konversation en längre stund och ser helt död ut så blir det svårt. Det är ju grundläggande att på nåt sätt fånga någons intresse. Det låter som att du behöver jobba lite på dig själv. Läsa nån bok om självkänsla eller öva på att konversera nånstans.

Om du tror att du har nån diagnos men aldrig har kollat upp det är det kanske där du ska börja?
Citera
2023-11-15, 23:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Kan du inte prova ta kontakt med nån random kille ute på stan ? Du verkar ha rädsla för socialt det är ju inte bra men som tjej blir det mindre creepy än om en kille försöker ta kontakt på samma sätt då kanske det blir lättare om du testar. Hela grunden på relationer bygger ju på att man kan prata och vara social annars blir det nästan omöjligt men det går ju att träna bort säkert men du måste vilja det innerst inne såklart. Jag blir också som andra sagt nyfiken hur du ser ut vilken kändis är du lik kan du säga det?
Citera
2023-11-16, 00:21
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kan du inte prova ta kontakt med nån random kille ute på stan ? Du verkar ha rädsla för socialt det är ju inte bra men som tjej blir det mindre creepy än om en kille försöker ta kontakt på samma sätt då kanske det blir lättare om du testar. Hela grunden på relationer bygger ju på att man kan prata och vara social annars blir det nästan omöjligt men det går ju att träna bort säkert men du måste vilja det innerst inne såklart. Jag blir också som andra sagt nyfiken hur du ser ut vilken kändis är du lik kan du säga det?

Instämmer, det borde ses naturligt att bara börja kallprata med någon ute som kvinna, så ts borde försöka våga med enkel konversation.

Blev också nyfiken på vilken kändis ts är lik, av beskrivningen att döma, "dött uttryck, jag ser helt död ut, ingen mimik i ansiktet, tomma ögon", så ser jag bara Keanu Reeves.
Citera
2023-11-16, 01:02
Medlem
Jag undrar alltid om dessa trådar startas av troll, eller om det är en fet gula blend-kärring med 0 självinsikt. För det finns absolut inget annat alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in